Singeltråden

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Meh, mitt nick är Kärringen, klart ja måste tjata om att ja e gammal, de hänger ju ihop liksom... För övrigt är jag född på 70-talet. Vi pratar Televinken o Anita, Drutten o Gena liksom... :tungan

Jag minns när Trazan och Banarne förgyllde morgonen på loven och tv-piraterna med Anne-Lie Rydé. Och man just fått sin VIC-20 *nostalgisk suck*

Minns någon Misse och Mojje??!!

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Hoj
Suzuki GSX 400e, Ninja 300, Ninja 636
Jag minns när Trazan och Banarne förgyllde morgonen på loven och tv-piraterna med Anne-Lie Rydé. Och man just fått sin VIC-20 *nostalgisk suck*

Minns någon Misse och Mojje??!!

Haha, Misse o Mojje, var väl en katt o en hund va? BTW, Trazan o Banarne rockar! :rock

Ziip59

Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Inte helt sant, skillnaden i mognadsgrad mellan någon som är 19 och 25 är ju inte densamma som mellan 29och 35... så det jämnar ut sig något när man börjar närma sig 30 typ... :D

Fast när glyttarna växt till sig så är ju vi så gamla att vi glömt vad organen mer kan begagnas till än att tömma organismen från smuts med. :D

Ziip59

Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Haha, Misse o Mojje, var väl en katt o en hund va? BTW, Trazan o Banarne rockar! :rock

Vad bra du är som minns :tummenupp Ingen idag verkar minnas MiIsse och Mojje annars. Det knakade när Mojje tänkte, det fann jag lustigt när min hjärna var infantil och outvecklad. Synd att dom eldade upp första säsongen av Trazan och Banarne bara, det kan man ju aldrig reparera.

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Hoj
Till skillnad från Volvo-bilarna från 70-talet så rostar inte just min sort lika jävligt... Däremot är jag ju som bekant inte helt frisk i huvudet... :3freak

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Hoj
T
Fast när glyttarna växt till sig så är ju vi så gamla att vi glömt vad organen mer kan begagnas till än att tömma organismen från smuts med. :D

Smuts kan man ha för sig på annat sätt, o tro mig så gammal att jag glömmer bort hur man gör sånt lär jag aldrig bli. Det är det man har reptilhjärnan till min vän... :tuttar

Vad bra du är som minns :tummenupp Ingen idag verkar minnas MiIsse och Mojje annars. Det knakade när Mojje tänkte, det fann jag lustigt när min hjärna var infantil och outvecklad. Synd att dom eldade upp första säsongen av Trazan och Banarne bara, det kan man ju aldrig reparera.

Jag minns ju gamla tider bättre än nya, så är det när närminnet sviker... sa du nåt!?!? :7peta

Ziip59

Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Till skillnad från Volvo-bilarna från 70-talet så rostar inte just min sort lika jävligt... Däremot är jag ju som bekant inte helt frisk i huvudet... :3freak

Det är bra att vara udda i roten. Det hindrar en ofta från att följa lämmeltåget över kanten på stupet. Skapa din egen verklighet och synka den löst till alla andras uppfattning, men inte hårdare än att du snabbt kan göra halt när det börjar balla ur. På så vis slipper man många otrevligheter som periodvis poppar upp i det offentliga rummet.

Ziip59

Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Smuts kan man ha för sig på annat sätt, o tro mig så gammal att jag glömmer bort hur man gör sånt lär jag aldrig bli. Det är det man har reptilhjärnan till min vän... :tuttar
----------------------------------------------------------------------------------------
Ha ha. säger du till din gubbe -Ska vi ha smuts i afton, älskade?

Reptilhjärnan, ja. Kan det innebära att man sätter på en krokodil när man blir senil?
:3freak

Jag minns ju gamla tider bättre än nya, så är det när närminnet sviker... sa du nåt!?!? :7peta
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gamla tider är värda att minnas. Nya, not so much...

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Hoj
Det är bra att vara udda i roten. Det hindrar en ofta från att följa lämmeltåget över kanten på stupet. Skapa din egen verklighet och synka den löst till alla andras uppfattning, men inte hårdare än att du snabbt kan göra halt när det börjar balla ur. På så vis slipper man många otrevligheter som periodvis poppar upp i det offentliga rummet.

Tja, jag har rätt kul om dagarna, det ska gudarna veta... Åt mig själv om inte annat... :näsblod

Ziip59

Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Tja, jag har rätt kul om dagarna, det ska gudarna veta... Åt mig själv om inte annat... :näsblod

Jag brukar smyga mig in på jobbets ena bekvämlighetsinrättning för att där applicera en stor röd lösnäsa över den medfödda. Sedan kör jag på en stand-up show som endast avbryts för en kopp kaffe. Sedan kör jag på igen tills det är dags att packa ihop och gå hem. :)

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Hoj
----------------------------------------------------------------------------------------
Ha ha. säger du till din gubbe -Ska vi ha smuts i afton, älskade?

Mja, let's get dirty kan man ju say (dirty - smutsig) men jag kallar honom inte älskade utan gubbjävel. :crash

Reptilhjärnan, ja. Kan det innebära att man sätter på en krokodil när man blir senil?
:3freak

Jepp, då har man fått kroko-dille... :rofl

-----------------------------------------------------------------------------------------
Gamla tider är värda att minnas. Nya, not so much...

Vissa jo andra nej...
:rodnar

Ziip59

Gick med
7 Jul 2006
Hoj
View attachment 376690 Nej det var Spectrum som hade gummitangenter.

Ha ha, en sån där hade en i vår klass. Vi andra hade spectrums och commodore 64 (detta var ett par år efter VIC-20) Tyvärr var ju ZX-81 utan färg samt att den bara pep vilket gjorde spelandet till en ganska spartansk upplevelse. Följden blev att hans föräldrar oftast slapp ha oss småpågar hängandes där. Inte ens ägaren själv ville vara där och knappa på den.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...