Singeltråden

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Jag hade en klasskompis som drog 5-10 fina sicksack-stygn i fingret, det gjorde ont tydligen :gråta

Tror det beror väldigt mkt på var i fingret man syr sig. Hade också en klasskompis i mellanstadiet som plötsligt på syslöjden reste sig och gick till handfatet och började spola vatten på fingret.. visade sig att han hade sytt en tråd fint rakt igenom fingret på flera ställen med maskinen. Rörde inte en min.

Lite mysko.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Jag hade oxå en kompis i mellanstadiet.

Men hennes föräldrar sa till mig förra veckan att jag skulle sluta följa efter henne...

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Fan va jag stör mej på att det är nåt nytt betalsystem som kallas Swish.

Hajar ju till varenda gång jag går in på internetbanken.

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Fan va jag stör mej på att det är nåt nytt betalsystem som kallas Swish.

Hajar ju till varenda gång jag går in på internetbanken.

Jag med! Jag visste jag skulle tagit patent på namnet! :huvet

Det finns ett städföretag utanför Växjö också som heter Swish! Deras vägskylt gick jag 2 km i djup snö, med högklackade pumps, för att sno! Klättrade upp på ställningen, skruvade ner skylten och bar med den hem. På fyllan.. Skyltjäveln satt högst upp av 4 stycken, så det vart en bit upp längs stängerna.. :hihi

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Jag med! Jag visste jag skulle tagit patent på namnet! :huvet

Det finns ett städföretag utanför Växjö också som heter Swish! Deras vägskylt gick jag 2 km i djup snö, med högklackade pumps, för att sno! Klättrade upp på ställningen, skruvade ner skylten och bar med den hem. På fyllan.. Skyltjäveln satt högst upp av 4 stycken, så det vart en bit upp längs stängerna.. :hihi

Haha fan va bra.

En annan rolig skylt är en restaurang i Jönköping som heter En italienare och en grek.
En kompis som pluggade i växjö hade två kompisar som bodde ihop och dom var just en italienare och en grek.

Det var dock lite väl mycket jobb att sno restaurangens skylt så dom fick nöja sej med en meny uppsatt på väggen :)

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Ja det går utmärkt. Vilka e det? Kollegor?

Det är två tjejer som oxå jobbar på väla men inte i min butik. En liten blondin och en liten brunett. :D Tveksam till att de hänger på men hoppas, tror det hade blivit jävligt ballt med dom.

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Hoj
En massa gammalt mög.
Jag hade oxå en kompis i mellanstadiet.

Men hennes föräldrar sa till mig förra veckan att jag skulle sluta följa efter henne...

Varför sa du inte bara som det var till dem? Att du o hon bara tog en jättelång romantisk promenad tillsammans och om hon visste om det eller inte ska de bara skita i?

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS
Nu har vi ju en massa tjejer här, är det nån som har en sån där symaskin som man kan lägga in en fil i så den syr/broderar en bild?

En sån maskin kostar 30-40k så det är inte särskilt vanligt att vi 'amatörer' har en sån. Skulle tro att typ reklamfirmor har sådana. Men sedan måste man ha en fil med rätt bild. Har aldrig hört talas om någon som fixat det själv. Husqvarna har sina egna programmerare för sånt. :gnissla

Lägger hellre pengarna på en hoj. :)

Edit: fast är man händig så kan man fixa ganska så mycket med en vanliga bra maskin. Men då gör den ju inte det hela själv medan du trampar på gasen och tittar på. Då blir det liksom lite mer hantverk... Inget är omöjligt!
:banana

Last edited:

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Ah. Varför sökte du då? :va

Jaja, söka nåt nytt eller harva vidare med samma?

Det var en allmän ansökan. De är inte alltid så bra på att specificera:rolleyes:
Ja, jag håller ögonen öppna och ligger kvar i deras ansökansrullor. Trivs bra som jag har det, detta skulle varit för att bryta vardagslunken och bredda vyerna lite.

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
Varför sa du inte bara som det var till dem? Att du o hon bara tog en jättelång romantisk promenad tillsammans och om hon visste om det eller inte ska de bara skita i?

Han hade ju iallafall halva inne... Han ville men. Men inte hon. :crash

-----

Fick lust att bjussa på en härlig sommarbild.

Utanför vandrarhemmet vi bodde på, på Getaway Rock Festival i Gävle.
Vi bjöd vandrarhemsägaren på en öl och då fick jag den där blåa saken jag har i handen. Det är en vattenspruta med en motor som driver en fläkt. Bästa prylen för en festivalen och för en swedish-bond foto!

den svenske festivalagenten med rätt dricka.jpg

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Det var en allmän ansökan. De är inte alltid så bra på att specificera:rolleyes:
Ja, jag håller ögonen öppna och ligger kvar i deras ansökansrullor. Trivs bra som jag har det, detta skulle varit för att bryta vardagslunken och bredda vyerna lite.

Aha... :D lite lustigt att en av de mest ordningsamma och disciplinära organisationerna som finns samtidigt kan vara ospecifik... :va

Lycka till då, hoppas något annat dyker upp :)

Själv har jag antagningstester om en och en halv vecka... Läskigt :näsblod

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...