Singeltråden

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Men jag är glad att jag sällan stöter på sånt eftersom jag sällan hänger i baren när jag är ute. Killarna på dansgolvet är ofta roligare att vara med!

Kan du motivera det där för mig!?

Var ute en kort sväng i lördags och hamnade i dansgolvsraggandets horribla värld. Min poäng är att det är helt omöjligt att växla mer än 3-4 ord på ett dansgolv, vilket förminskar "rolig att vara med" till rolig att titta på.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono

Var ute en kort sväng i lördags och hamnade i dansgolvsraggandets horribla värld. Min poäng är att det är helt omöjligt att växla mer än 3-4 ord på ett dansgolv, vilket förminskar "rolig att vara med" till rolig att titta på.

Men för nån som är döv och läser på läpparna kan det vara lite enklare kanske? :rolleyes:

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Hoj
Suzuki GSX 400e, Ninja 300, Ninja 636
På tal om pållar. Fjärde dagen idag med ponny. Och den jäveln kastade av mig tre gånger. Det var första dagen jag ställde seriösa krav på honom också.

Hästar är inte alltid varma och gulliga. Ibland förtjänar de att få en rejäl pinne upprörd i röven och sen hängas upp över en eld. Frivillig får veva så köttet grillas jämnt och fint.

Hade ponny-skrutt när jag var typ 15, ramlade av fler gånger under den tiden än jag gjort totalt sett ever på större hästar. Ibland undrar jag om jag helt enkelt tyckte att marken verkade närmre och släppte taget snabbare när hon larvade sig. Plus att jag "busred" nog mer själv när jag red henne. Min sista pålle var inte jättestor men iaf 1.65+ och honom ville jag då rakt inte ramla av - jag höll i mig för kung o fosterland om han dummade sig (vilket ha iofs inte gjorde efter vi kommit överens om jag var den som bestämde...) :crash

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06

Jag tycker iofs att dansgolvet är kul.. Men att ragga på krogen överhuvudtaget är värdelöst. De få gångerna jag är ute nuförtiden försöker jag umgås så mkt som möjligt med de jag känner. Träffa/lära känna nån ny föredrar jag att göra vid andra tillfällen.

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst

Följ med mig ut så ska du se ;)

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Hade ponny-skrutt när jag var typ 15, ramlade av fler gånger under den tiden än jag gjort totalt sett ever på större hästar. Ibland undrar jag om jag helt enkelt tyckte att marken verkade närmre och släppte taget snabbare när hon larvade sig. Plus att jag "busred" nog mer själv när jag red henne. Min sista pålle var inte jättestor men iaf 1.65+ och honom ville jag då rakt inte ramla av - jag höll i mig för kung o fosterland om han dummade sig (vilket ha iofs inte gjorde efter vi kommit överens om jag var den som bestämde...) :crash

Jag föredrar att ramla av större hästar.
Men ponnyhelvetet hade ingen sadelgjord som satt bra. Så idag åker jag och köper en ny kortare då ska vi se att jag sitter kvar eftersom sadeln inte snurrar :tummenupp

Sen att han är en problemponny är en helt annan femma. En såndär som stegrar, skallar en på ryggen eller bockar och snurrar runt. Han har under hela sitt 15 åriga liv uppenbarligen fått som han vill. Det är slut med det nu :crash

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Hoj
Jag föredrar att ramla av större hästar.
Men ponnyhelvetet hade ingen sadelgjord som satt bra. Så idag åker jag och köper en ny kortare då ska vi se att jag sitter kvar eftersom sadeln inte snurrar :tummenupp

Sen att han är en problemponny är en helt annan femma. En såndär som stegrar, skallar en på ryggen eller bockar och snurrar runt. Han har under hela sitt 15 åriga liv uppenbarligen fått som han vill. Det är slut med det nu :crash

Haha, pån bara! Visa who´s in charge! :yoparty

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Hoj
Nä jag tycker bara att när man träffar tjejer på krogen och man får reda på att deras intressen sträcker sig så långt som shopping.. krogen.. och hänga med vänner.. och ibland till och med så kan de även säga att de gillar att festa, då har det fan hänt att man sagt "ursäkta, jag måste leta upp polarna" och bara dragit. Så sjuuukt onice med sånna brudar.

Sen din brist som du kallar det. Det är ingen brist skulle jag säga. Det är en bra grej att kunna snacka som om det inte vore något. Ingen gillar någon som man märker bara är ute efter en sak. Men sen är det ju inte dumt att köra på när man märker att tjejen är intresserad :D Kör gärna kommunikations-wingman åt dig!

Haha fan vad jag får allt att låta som det skulle vara värsta strategi-spelet :tungan FOLK tolka mig inte så. Inte många killar som ser det på det sättet och jag tror vi killar tycker det är kul att umgås och ha kul! inte bara för att :ligga. Jag tycker iaf det :)

Pust, o så säger ni att JAG snackar mycket...:brinnerup

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Alla banåkande singeltrådare borde för övrigt komma på Rickens bandag i Karlskoga den 20:e Maj så kan vi mysa i depån allihopa.

Det brukar dessutom alltid regna i den där hålan så då kan ju :ligga vara en bra ersättningsaktivitet :tungan

Alla icke-banåkande, t ex hästtjejer är välkomna att agera paraplyflickor! (ni får givetvis också vara med och :ligga)

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Alla banåkande singeltrådare borde för övrigt komma på Rickens bandag i Karlskoga den 20:e Maj så kan vi mysa i depån allihopa.

Det brukar dessutom alltid regna i den där hålan så då kan ju :ligga vara en bra ersättningsaktivitet :tungan

Alla icke-banåkande, t ex hästtjejer är välkomna att agera paraplyflickor! (ni får givetvis också vara med och :ligga)

:tummenupp.

Så kan vi/ni hyra en egen depåbox oxå. :)

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Jag tycker iofs att dansgolvet är kul.. Men att ragga på krogen överhuvudtaget är värdelöst. De få gångerna jag är ute nuförtiden försöker jag umgås så mkt som möjligt med de jag känner. Träffa/lära känna nån ny föredrar jag att göra vid andra tillfällen.

Tråkiga du är.

De riktigt bra utekvällarna är de där jag träffar nytt folk, helst som jag inte skulle träffat i nåt annat sammanhang. Lägga 1000 pix på krogen för att umgås med de jag känner känns bara dumt, jag har bättre sprit och öl hemma för en bråkdel, musiken är alltid bättre, och soffan mer bekväm.

Jag ser det som en resa, nya intryck, nytt folk och nya kontakter.

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Men jag är glad att jag sällan stöter på sånt eftersom jag sällan hänger i baren när jag är ute. Killarna på dansgolvet är ofta roligare att vara med!

Och i situationer jag behövt rädda mig från äckliga fyllon som följer efter en är att börja pussas eller hångla med någon tjejkompis och säga att man är flata. Funkar också. :tummenupp

Jag upplever det helt tvärtom. I baren pratar folk med varandra, de få gånger jag befinner mig på dansgolvet lyckas jag nästan alltid träffa på nån kladdande jävel.

Och gällande att hångla med nån tjejkompis så kan det även ibland ha motsatt effekt, kan jag säga...

Men är inte lite syftet med krogen att träffa folk? Ska man bara umgås med sina vänner kan man väl lika gärna göra det hemma?

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Men är inte lite syftet med krogen att träffa folk? Ska man bara umgås med sina vänner kan man väl lika gärna göra det hemma?

Jag kanske var otydlig.. men "krogen" .. då menar jag typ nattklubb, och hur värdelöst det är att ragga där.
Visst, vill man bara ha med sig nån hem så är det ju bra, men det diskuterades väl att lära känna folk å "träffa" nån?

Då tycker jag att en vanlig "fest" är ljusår bättre. Alternativt sitta på en lugnare pub.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!