Singeltråden

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
-Peptalk-mode [on]-

Ingenting som är värt något är lätt, det måste man jobba för.

No guts, no glory.

When life gives you lemons. Make lemonade!

Det är alltid för tidigt att ge upp.

Jag gick just själv igenom en liknande grej med brud som plötsligt tvekade och tyvärr över en skit grej. Tråkigt som fan kände jag men då är det inte rätt! Det är bara att kämpa vidare.

För en sak är sant:
There's plenty more fishes in the sea!

Skit händer, men skit löser sig alltid till slut! :tummenupp

-peptalk-mode[off]-

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Hon kom på vad hon kände, o det var ju inte till min fördel. Fan.:död

I regel så är det ju så att måste dom fundera så är dom inte värd det. Ska man gå in i nåt så ska det vara utan tvivel. Annars blir det bara blaha blaha.

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Lite mycket negativitet här nu tycker jag.

Jag tycker vi ska vara glada att vi är singlar, det är så bekymmerslöst! :banana

Jag tycker det är ljufvligt att ur förhållande vara, då kan man från vilken man vill med ett sexanrop utan kval svara. Ej heller behöver man vardagens tristess och klagolåt genomlida, nej man kan fritt vara alena eller fratanisera med valfri slida. Alla har säkert olika preferens, men för mig är det detta som rätt och riktigt känns.

Måhända ses detta inte ur föräldraskapsvinkel som en optimal modell, men far är jag inte sugen att vara ens för en kväll. Jag lever med en tjej så länge vi trivs, sedan utan kval och problem relationen avskrivs.

Edit: Tack för en uppsluppen kväll min gode far som behagade fylla 75. Grattis gubbjävel och må du lefva lika länge som du är galen. :)

Last edited:

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Det verkar ha funnits en bild på förra sidan i tråden som är borttagen nu, missade jag något intressant? (tex :arsele:tuttar)

Ska man behöva sitta och övervaka tråden hela tiden för att inte missa något? :)

Det var fint på SH förr när tjejorna här kunde ladda upp bilder de tagit på sig själva. Måste varit någon röntgen för det saknades en hel del plagg :)

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
Men det kan kännas lite tomt och meningslöst ibland.:gråta

Ju pga det där, tycker jag att när folk säger "nää skit i att träffa någon. Det är bara krångel! Tillfälliga grejer och KK är det man ska ha!" så tycker jag bara det är dåligt. Ok, vissa kan ha sina anledningar till att de just för tillfället inte kan ha något annat. Men att vara så lat så man aldrig vill ha ett förhållande tycker jag bara är fegt.

Jag vet att jag är ung. Men både har jag både hört att (av vänner som och familj) och upplevt att "bli sårad" är en del av livet. Och precis som många har man trampat i kärlekens klaver spektakulärt några gånger. Ska man ge upp då för det snubblar man ju som jämt på mållinjen enligt mig.

Sen som sagt. Alla tycker olika så jag säger inte att något är rätt eller fel. Men har man som vilken annan människa i världen dragningen att träffa någon att bli tillsammans med, så tycker jag inte man ska ge upp för att saker skiter sig.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Jag letar inte efter nån, har inte gjort det på länge.
Men springer jag på nån som är intressant däremot så ser jag ju gärna vad det är för en människa.

Men som sagt, yes I'm single, and you're gonna have to be pretty awesome to change that.

:banana:banana

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Ju pga det där, tycker jag att när folk säger "nää skit i att träffa någon. Det är bara krångel! Tillfälliga grejer och KK är det man ska ha!" så tycker jag bara det är dåligt. Ok, vissa kan ha sina anledningar till att de just för tillfället inte kan ha något annat. Men att vara så lat så man aldrig vill ha ett förhållande tycker jag bara är fegt.

Jag vet att jag är ung. Men både har jag både hört att (av vänner som och familj) och upplevt att "bli sårad" är en del av livet. Och precis som många har man trampat i kärlekens klaver spektakulärt några gånger. Ska man ge upp då för det snubblar man ju som jämt på mållinjen enligt mig.

Sen som sagt. Alla tycker olika så jag säger inte att något är rätt eller fel. Men har man som vilken annan människa i världen dragningen att träffa någon att bli tillsammans med, så tycker jag inte man ska ge upp för att saker skiter sig.

Tror en skillnad när man blir äldre och har längre relationer att det handlar mer om att ett uppbrott rör i en så mkt större gryta.

Jag står där nu. Gemensam bostadsrätt, bil, möbler & inredning osv.. Båten är bara min, men den måste jag sälja ändå nu (hade iofs sålt den ändå för jag hade inte tid innan heller) . Nu är det slut sen i julas, men vi kommer bo ihop till typ april osv..

I många fall slutar förhållanden med bråk om pengar, vem som ska ha vad (har ett exempel där de startade vcärldskrig över tvättmedlet). Det kanske finns skulder i den enes namn som egentligen tillhör båda osv. Blir man bränd i en sån relationen sitter det nog i, länge.

I mitt fall är det iofs rätt lugnt nu. Vi är vänner, har inga skulder, gör objektiva värderingar på allt så det blir "rätt" och delar fortfarande säng utan konstigheter. Det jobbigaste är att jag nog skulle vilja få KÄNNA mig som singel på riktigt, jag är rätt "klar" med det här. Vilket är ett riktigt lyxproblem i situationen (och att jag sannolikt inte kommer få :fika på 4 månader :().

Kort sagt, det var MYCKET lättare när man var 23. Då gjorde man slut, grät en skvätt, gick på Caféet, träffade nåt groggluder, tog ett rebound och började om. Easy as that.

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Hoj
Suzuki GSX 400e, Ninja 300, Ninja 636
På riktigt faktiskt. :tummenupp

Jamen de klart ja menar det på riktigt!?!? :va

Har du en eller har du två? :gnissla:tuttar

Trick question? En med fyra ben o svans, en utan... :rodnar

Innebär detta att du bara låtsas vara dement när det passar dig? :confused:
:glömdet

Haha okej. ;) Men ja, skridskor låter helt klart bättre än såna draman. Jag överväger själv den där crazy cat lady-vägen, känns enklast.
Nu har du två kissar till samlingen du får låna Pippis o min... :)

Ja, alla vet väl att katter är smartare än fåglar? ;)
Snacka goja! :tungan

Puh, skönt att höra. Jag blev riktigt orolig där ett tag. :D
Du missa, du missa! :7peta:hihi

Jag tycker det är ljufvligt att ur förhållande vara, då kan man från vilken man vill med ett sexanrop utan kval svara. Ej heller behöver man vardagens tristess och klagolåt genomlida, nej man kan fritt vara alena eller fratanisera med valfri slida. Alla har säkert olika preferens, men för mig är det detta som rätt och riktigt känns.

Måhända ses detta inte ur föräldraskapsvinkel som en optimal modell, men far är jag inte sugen att vara ens för en kväll. Jag lever med en tjej så länge vi trivs, sedan utan kval och problem relationen avskrivs.

Edit: Tack för en uppsluppen kväll min gode far som behagade fylla 75. Grattis gubbjävel och må du lefva lika länge som du är galen. :)

Oj, finns det en till som du? Rimmar han oxå? :tummenupp

Det var fint på SH förr när tjejorna här kunde ladda upp bilder de tagit på sig själva. Måste varit någon röntgen för det saknades en hel del plagg :)

Still happens, var var du för nån vecka sen? Jeflar va de hände grejer här då... :brinnerup

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Sensmoralen med ovan inlägg är nog följande:

Sköt förhållandet så att ett uppbrott inte blir ett helvete. Sätt er inte i gemensamma problem. Sköt ekonomin (låter larvigt men är det vanligaste oich värsta problemet det bråkas om), det är lättare att dela upp tillgångar än skulder. Skulle det dessutom hålla för livet så är det ändå värt att spara 5-15% så att man om 15 år kan bo i det där fina huset, har den fina bilen och ändå ha råd att äta gott och dra en spontanare till London.

Var tydliga från start med vad som är eget, gemensamt och vad som ska ses som "gåvor". Glöm inte heller att (har en tjejkompis som gått på den minan) hålla lite koll på vad som är konsumtions- och kapitalvaruutgifter om ni ser saker som skild egendom. Hon betalade typ all mat, han allt med möbler, TV/stereo osv.. Rättvist och korrekt så länge de var ihop. När det tog slut tyckte han att det han hade köpt var hans. Att han ätit gratis och knappt betalat hyra på 4 år var en annan fråga.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
I många fall slutar förhållanden med bråk om pengar, vem som ska ha vad (har ett exempel där de startade vcärldskrig över tvättmedlet). Det kanske finns skulder i den enes namn som egentligen tillhör båda osv.

Ledsen men hur kan man bråka över tvättmedel...jag blir nyfiken. :va

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Hoj
Suzuki GSX 400e, Ninja 300, Ninja 636
Undertecknad Tjerring jmf Skata skulle idag försöka sig på bifogad kråka (ställningen på bilden). Skatan höll på att tratta på näbben... Kråkor är svåra saker även om man är skata kan konstateras...
:crash
kråka.png

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Undertecknad Tjerring jmf Skata skulle idag försöka sig på bifogad kråka (ställningen på bilden). Skatan höll på att tratta på näbben... Kråkor är svåra saker även om man är skata kan konstateras...
:crash
View attachment 377686
Hmmm, bör man lägga en kudde under skallen eller?

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
skönt att man inte är ensam, jag har inte givit upp dock. Nån måste jag kunna lura att bli ihop med mig? :gnissla

Try me :hihi

Tror en skillnad när man blir äldre och har längre relationer att det handlar mer om att ett uppbrott rör i en så mkt större gryta.

Jag står där nu. Gemensam bostadsrätt, bil, möbler & inredning osv.. Båten är bara min, men den måste jag sälja ändå nu (hade iofs sålt den ändå för jag hade inte tid innan heller) . Nu är det slut sen i julas, men vi kommer bo ihop till typ april osv..

I många fall slutar förhållanden med bråk om pengar, vem som ska ha vad (har ett exempel där de startade vcärldskrig över tvättmedlet). Det kanske finns skulder i den enes namn som egentligen tillhör båda osv. Blir man bränd i en sån relationen sitter det nog i, länge.

I mitt fall är det iofs rätt lugnt nu. Vi är vänner, har inga skulder, gör objektiva värderingar på allt så det blir "rätt" och delar fortfarande säng utan konstigheter. Det jobbigaste är att jag nog skulle vilja få KÄNNA mig som singel på riktigt, jag är rätt "klar" med det här. Vilket är ett riktigt lyxproblem i situationen (och att jag sannolikt inte kommer få :fika på 4 månader :().

Kort sagt, det var MYCKET lättare när man var 23. Då gjorde man slut, grät en skvätt, gick på Caféet, träffade nåt groggluder, tog ett rebound och började om. Easy as that.

När jag var 23 hade jag det där. Uppdelning av bil, saker etc. Exet och jag hade köpt huset ihop. Så jag har trots min ringa ålder gått igenom det där. Så det var inte så mycket lättare. Lättast var det när man var 19 och bröt ett 5 årigt förhållande utan att ens behöva göra ett skit eftersom han bodde hemma hos sin mamma och man hade allt eget. :tummenupp

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...