Singeltråden

Nienna

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2005
Hoj
Kawasaki gpx 600R , en gammal sate ;)
Fördelarna med att vara singel, i mer "vuxen" (vuxen är för den delen ett knepigt begrepp..Vetifan om jag någonsin uppnår den ålder då jag är vuxen på riktigt..) ålder = en del erfarenhet av förhållanden, är man vet vad man VILL ha, likaså vad man definitivt INTE vill ha. Man lär sig se om sitt eget, som så klokt påpekas ovan i tråden. Det är inte så där värst roligt att stå där med en totalkraschad tillvaro för att man var naiv och mer blåögd än färgen på ögonen...

Om det gör det hela lättare? Inte ett skit! ;)

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
Tror en skillnad när man blir äldre och har längre relationer att det handlar mer om att ett uppbrott rör i en så mkt större gryta.

Jag står där nu. Gemensam bostadsrätt, bil, möbler & inredning osv.. Båten är bara min, men den måste jag sälja ändå nu (hade iofs sålt den ändå för jag hade inte tid innan heller) . Nu är det slut sen i julas, men vi kommer bo ihop till typ april osv..

I många fall slutar förhållanden med bråk om pengar, vem som ska ha vad (har ett exempel där de startade vcärldskrig över tvättmedlet). Det kanske finns skulder i den enes namn som egentligen tillhör båda osv. Blir man bränd i en sån relationen sitter det nog i, länge.

I mitt fall är det iofs rätt lugnt nu. Vi är vänner, har inga skulder, gör objektiva värderingar på allt så det blir "rätt" och delar fortfarande säng utan konstigheter. Det jobbigaste är att jag nog skulle vilja få KÄNNA mig som singel på riktigt, jag är rätt "klar" med det här. Vilket är ett riktigt lyxproblem i situationen (och att jag sannolikt inte kommer få :fika på 4 månader :().

Kort sagt, det var MYCKET lättare när man var 23. Då gjorde man slut, grät en skvätt, gick på Caféet, träffade nåt groggluder, tog ett rebound och började om. Easy as that.

Jag har absolut inga invändningar mot det. Det blir lätt mer bråk och större tvister. Och tro mig jag har all respekt mot dig och andra som går igenom något som en skillmässa eller bryter upp ett långt förhållande med barn, etc.

Men sen kan jag ju inte låta bli att påpeka ensak du själv säger. Ni har ju löst det! :) Det går faktiskt även om det är ett helvete! Så därför tvekar iaf inte jag att satsa även fast ett långt förhållande är förjävligt om det går åt skogen.

Sensmoralen med ovan inlägg är nog följande:

Sköt förhållandet så att ett uppbrott inte blir ett helvete. Sätt er inte i gemensamma problem. Sköt ekonomin (låter larvigt men är det vanligaste oich värsta problemet det bråkas om), det är lättare att dela upp tillgångar än skulder. Skulle det dessutom hålla för livet så är det ändå värt att spara 5-15% så att man om 15 år kan bo i det där fina huset, har den fina bilen och ändå ha råd att äta gott och dra en spontanare till London.

Var tydliga från start med vad som är eget, gemensamt och vad som ska ses som "gåvor". Glöm inte heller att (har en tjejkompis som gått på den minan) hålla lite koll på vad som är konsumtions- och kapitalvaruutgifter om ni ser saker som skild egendom. Hon betalade typ all mat, han allt med möbler, TV/stereo osv.. Rättvist och korrekt så länge de var ihop. När det tog slut tyckte han att det han hade köpt var hans. Att han ätit gratis och knappt betalat hyra på 4 år var en annan fråga.

Väldigt nedskrivet! Kärlek kanske inte är materialistiskt. Men ett förhållande lever ju ändå runt det materialistiska också så därför måste även det skötas. Och öppenhet är nog självklart A och O som du säger.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Trick question? En med fyra ben o svans, en utan... :rodnar
Nu har du två kissar till samlingen du får låna Pippis o min... :)

Som mig då...en med fyra ben och päls och en utan. :rodnar

Ja jag kan låna ut min hårboll...fattar inte hur 50% nakenkatt kan ha så jävla mycket hår. :va

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Undertecknad Tjerring jmf Skata skulle idag försöka sig på bifogad kråka (ställningen på bilden). Skatan höll på att tratta på näbben... Kråkor är svåra saker även om man är skata kan konstateras...
:crash
View attachment 377686

I mina yngre dagar kunde jag lägga benen bakom nacken och gå på händerna. Detta var ett uppskattat nöje på diverse fester och tillställningar. Dock skulle detta konststycke med fördel utföras innan för mycket öl förtärdes och förstinnade magsäcken vid komprimeringen som övningen i fråga krävde.

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!
Blivande crazy catlady? :7peta

Vadå blivande? She's already there my friend. :rolleyes:

Medans i har suttit här och dravlat så har jag varit nyttig och åkt skridskor! Så jäkla skönt, testa vetja! Så behöver man ingen tjej sen!

View attachment 377680View attachment 377681

Sweet! Vartduvaraååka? :nyfniken

-Peptalk-mode [on]-

*blah blah*

When life gives you lemons. Make lemonade!

*blah blah*

-peptalk-mode[off]-

Bah! Ghey!

When life gives you lemons. EAT THEM!

Undertecknad Tjerring jmf Skata skulle idag försöka sig på bifogad kråka (ställningen på bilden). Skatan höll på att tratta på näbben... Kråkor är svåra saker även om man är skata kan konstateras...
:crash
View attachment 377686

Tack! :krama

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Idag behöver jag en massör...min nacke har låst sig och jag är sååå gnällig. Det gör ont. :gråta:död:(

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!
Nu kan man ju inte låta bli...

Så du är en sån där garderobkille? Kom ut så bjussar jag på en öl :tummenupp:hihi

Haha :krama

Fråga Pippi hur mycket garderobkille jag är. :hihi

On a seriös note, hade gärna hängt med sist. Fre/lör nästa vecka kanske? :7peta

Men jag dricker inte öl. Bara rosa/röda drinkar. Typ hallon-fis. :D

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
Haha :krama

Fråga Pippi hur mycket garderobkille jag är. :hihi

On a seriös note, hade gärna hängt med sist. Fre/lör nästa vecka kanske? :7peta

haha vad du har gjort för synder med henne vill jag inte veta :smasha :D

Ja! fan jag tänkte på det när du skrev det sist. Hade vart skit kul! Men absolut! så får vi ut enrosabil-fanskapet lite mer också! :tummenupp Har du rosabilen på FB?

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Aww, stackars! :krama

Du får väl be sambon? :brynad

Min sambo är inte hemma och hon är för soft...jag gillar mer hårdhänta händer (och där är oxå nåt jag kommer få äta upp).:brinnerup

Är hennes sambo en kvinna?.. Då krävs det att det är massageolja och en filmkamera närvarande streamandes till sporthoj.com!.. :brynad

Jag bor faktiskt ihop med två kvinnor. Funderar på att sätta upp webcams och sälja webtid till folk.:lol:tuttar

Last edited:

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Vid Sixten paddkiss latrinfyllda pruttkudde!!! Jag njuter i fulla drag av den svala Skånska brisen där jag sitter i fönsterkarmen i mina boxershorts och surfar på den världsomspännande webben. Jag känner hur det drar sådär lagom i pungen för att inse att mc-säsongen är i antågande. Men först förnimmer jag hur bedårande skön scooterfärden i morgon bitti skall bli till grufvan där jag är satt att förtjäna min inkomst.

Ack, du salig kung Bore. Du kunde mig ej kväsa från att färdas på "penis edition" i minus 16 grader Celsius på den statliga motorvägen till mitt dagliga värv. Jag råder dig att nu skänka oss våren innan ditt rykte når sitt fördärv. Iskall kyla biter icke på den som hellre framstår som en tok än att ha skulder på bostad och tomt när ekonomin löper amok.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...