Singeltråden

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Jo man måste hålla koll på gasbildningen om man vill showa! :gnissla

I ett grönt tarmgasmoln försvann publikens extas, ty magens reaktion på mjöd slog cirkusnumret i kras!

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
När jag var 23 hade jag det där. Uppdelning av bil, saker etc. Exet och jag hade köpt huset ihop. Så jag har trots min ringa ålder gått igenom det där. Så det var inte så mycket lättare. Lättast var det när man var 19 och bröt ett 5 årigt förhållande utan att ens behöva göra ett skit eftersom han bodde hemma hos sin mamma och man hade allt eget. :tummenupp

Jag glömde småstadsavdraget. Utanför Stockholm får man dra av typ 5 år på allt. Man skaffar barn, gifter sig, köper hus och blir förtvivlad 5 år tidigare på landet helt enkelt.

Tack för rättelsen ;)

Nienna

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2005
Hoj
Kawasaki gpx 600R , en gammal sate ;)
Det kan funka kanon med separation med barn om man ser vad man har och inte bråkar om skitsaker i onödan. Jag och barnens pappa är bästa vänner än idag (typ 10 år efter separationen). Hundarna delade jag och exsambon (altså icke den medskyldige till min avkomma) upp, gårdshunden fick stanna där han hörde hemma och vinthundarna följde med mig. Att kalla den separationen lycklig är dock att förvalta sanningen på ett synnerligen felaktigt sätt. Bitter är jag dock icke. Bara att backa och börja om lite och för min del, dags att börja leva!

Nåja, singellivet kan vara tråkigt, och ensamt och jobbigt och....alldeles underbart... På samma gång ;)

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Jisses, så komplicerat med avkommor och inhysta djur. Jag har min häst och min hund, inga avkommor, och så kommer det förbli. Jag verkar ju iofs inte behöva oroa mig för någon form av separation eftersom jag aldrig ger mig in i ett förhållande, men ändå!

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Ledsen men hur kan man bråka över tvättmedel...jag blir nyfiken. :va

Jag dömer det till elakhet. Men allt var så infekterat då att fördelningen av tvättmedel tydligen var en livsavgörande fråga.

Dessutom med barn i bilden, och den historien har inte heller varit helt felfri. :(

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Jag dömer det till elakhet. Men allt var så infekterat då att fördelningen av tvättmedel tydligen var en livsavgörande fråga.

Dessutom med barn i bilden, och den historien har inte heller varit helt felfri. :(

Har du barn? Hur gammal är du egentligen? :va

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Men sen kan jag ju inte låta bli att påpeka ensak du själv säger. Ni har ju löst det! :) Det går faktiskt även om det är ett helvete! Så därför tvekar iaf inte jag att satsa även fast ett långt förhållande är förjävligt om det går åt skogen.

Väldigt nedskrivet! Kärlek kanske inte är materialistiskt. Men ett förhållande lever ju ändå runt det materialistiska också så därför måste även det skötas. Och öppenhet är nog självklart A och O som du säger.

Vi har löst det. Men en viktig faktor är nog också att vi inte gör slut för att nån enskild sak skitigt sig, ingen är sviken, ingen har ljugit. Vi är bara överens om att vi inte är lyckliga längre och väljer att lägga locket på, med delad entutiasm iofs.

Ekonomin är definitivt inte det viktigaste i en relation, men det är den vanligaste orsaken till problem.

Gällande öppenhet och kommunikation så är också ofta just ekonomin det första som får ta stryk. Det finns så mkt känslor kring pengar, försörjningsförmåga, status och rädsla att erkänna sina misstag just kring pengar att det ÄR en viktig sak att tänka på.

Däremot säger jag inte att det är en kärnfråga, men det är den kanske viktigaste hygienfaktorn. Jag har för mig att nån studie visade att typ 80% av alla gräl mellan par handlade om pengar, materialistiskt eller ej så är det rätt tydligt att det är viktigt att sköta.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Har du barn? Hur gammal är du egentligen? :va

Jag har inga barn, men det var inte mig det gällde heller ;)

Jag har faktiskt inte haft nåt sådär svårt uppbrott nånsin. Känslomässigt jobbigt, men jag har bra kontakt med de ex som jag faktiskt haft "riktiga" förhållanden med (alla 2).

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Jag har inga barn, men det var inte mig det gällde heller ;)

Jag har faktiskt inte haft nåt sådär svårt uppbrott nånsin. Känslomässigt jobbigt, men jag har bra kontakt med de ex som jag faktiskt haft "riktiga" förhållanden med (alla 2).

Fick en konstig bild i huvudet där du var typ närmre 40 år, med 5 barn gjorda. :brinnerup

jyx

offroad, sport, custom...allt funkar
Gick med
14 Jul 2004
Hoj
Buell Cyclone, harley dynaglide och en blå XT550
Det kan funka kanon med separation med barn om man ser vad man har och inte bråkar om skitsaker i onödan. Jag och barnens pappa är bästa vänner än idag (typ 10 år efter separationen). Hundarna delade jag och exsambon (altså icke den medskyldige till min avkomma) upp, gårdshunden fick stanna där han hörde hemma och vinthundarna följde med mig. Att kalla den separationen lycklig är dock att förvalta sanningen på ett synnerligen felaktigt sätt. Bitter är jag dock icke. Bara att backa och börja om lite och för min del, dags att börja leva!

Nåja, singellivet kan vara tråkigt, och ensamt och jobbigt och....alldeles underbart... På samma gång ;)

men va tusan du bor ju i "min" stad :)

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Fem söner kanske, om man räknar Ricken etc.. ;)

Närmare 30 snarare. Ett kap™!

Är det något jag lärt mig så är det att "alla" hojkillar är känsliga jävlar som inte är kap, eftersom de lätt blir efterhängsna och inte kan stå på egna ben. Är du undantaget som bekräftar regeln månntro? :va

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...