Singeltråden

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Haha, killar brukar gilla girl on girl så länge det inte inkräktar på deras territorium, :hihi

Så länge det inte inkräktar ja, men om hon snor åt sig cheyerna för sig själv så blir Vi ju utan :D

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Egentligen varför man ger de tipsen är mycket för att man många gånger kan tänka att man vill säga sånt men vågar inte pga att man lärt sig i livet att "så får man minsann inte säga för det är ohyfsat". Om jag står och pratar med en tjej står jag inte och tänker.. "Vad ska jag säga nu som passar bäst till det hon säger?" utan mer säger det som jag faktiskt vill säga utan att tänka så mycket alltid om det är något folk tycker är ok att säga. Betyder dock inte att jag går och säger varenda obscena ord som kommer upp i mitt huvud.

Neg-actions som du nämner är något jag vill kalla för överanalyserat. Du kan ju lika gärna kalla det "ta ett steg tillbaka och se om tjejen visar intresse tillbaka". För mer än ett fysiskt steg bakåt behöver det inte vara heller. Ska jag anse det som något fel?
Sen de som tar det till en nivå som liknar strategispel.. ja det är ju inte min stil, men jag kommer inte argumentera med dem om det heller om jag inte står dem riktigt nära.

Sen varför man tipsar om att inte hålla med. Egentligen för din egen skull mer. För allt för många killar står bara och håller med tjejer i allt de säger bara för de är intresserade. I längden tror jag inte man vill vara den personen.

Som sagt, det finns många som ser det som ett strategispel. Men det gör inte jag. Liquid ska jag inte tala för mer utan det får han göra själv.

Sen ger jag även tipset att vara positiv. Varför? Jo för man mår ju sjukt mycket bättre av det som person sen att det är attraktivt är väll bara en bonus i säg.

Många har uppfattningen att allt handlar om att bara dra hem så många brudar som möjligt genom fula spel. Och jag säger nej, så är det inte. Det handlar om att ta fram de bästa sidorna av dig själv. :tummenupp

Men Shadow, det jag skrev och citerade var Liquid_Shadow som skrev och inte du. ;)

Men för att peka på konkreta exempel (orkar inte leta upp de nu och skriver ur minnet) så var det just "ta ett aktivt steg tillbaka för att se om hon söker upp dig", det är inte att vara sig själv utan att spela ett spel.
Att vara sig själv är att finna styrkan att tala om för personen att man inte gillar beteendet och att man blir ledsen/sårad/förbannad/likgiltig eller vad man nu känner.

Att säga "fan vilken sexig nacke du har, jag vill bara bita i den" är inget annat än något man lärt sig i "skolan" som du nämnde, finns MÅNGA sådana lines man kan droppa för att få effekt men utan att ha tränat på det så skulle man aldrig gått på stan och tänkt att fy fan vilken sexig nacke (såvida man inte har det som fetisch)...

Men jag menar inte att dissa dig eller Liquid, det är skoj med sånt där och speciellt om man gillar att experimentera med hur folk funkar. Men som sagt, det är inte knep jag skulle rekommendera att använda för att hitta sin soul mate. ;)
Jag tror på ärlig och rak och då även när det gäller hur man känner och uppfattar saker.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Fast, busken & jag har ju en framtid att tänka på. :tungan

Bästa idag:hihi

Fast jag är inte säker på att tiden är till vår fördel, tydligen tvärtom i vissa fall har det visat sig... :gnissla

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Men för att peka på konkreta exempel (orkar inte leta upp de nu och skriver ur minnet) så var det just "ta ett aktivt steg tillbaka för att se om hon söker upp dig", det är inte att vara sig själv utan att spela ett spel.

Fast där håller inte jag riktigt med. Beror väl visserligen på hur man gör det, men det kan ju vara ett sätt att ligga lågt lite och se om man väckt något intresse hos tjejen. För såna som är för på kan ha en tendens att döda ett intresse som fanns från början. Att spela ointresserad när man egentligen är intresserad är dock inte samma sak (men det kanske är så du tolkar det?) och det är bara trist och smått idiotiskt. Klart man ska visa att man har intresse om man har det, men det får inte bli för mycket och intensivt för fort.

Vet inte alls hur jag ska förklara det här så det framgår vad jag menar, men... När jag tänker "backa ett steg" så tänker jag inte att man måste lämna tjejen och låta henne rent fysiskt leta upp en, men att ge tjejen en chans att ta initiativ till fortsatt kontakt efter att man väckt intresse, vilket man lika gärna kan göra i ett samtal.

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Fast där håller inte jag riktigt med. Beror väl visserligen på hur man gör det, men det kan ju vara ett sätt att ligga lågt lite och se om man väckt något intresse hos tjejen. För såna som är för på kan ha en tendens att döda ett intresse som fanns från början. Att spela ointresserad när man egentligen är intresserad är dock inte samma sak (men det kanske är så du tolkar det?) och det är bara trist och smått idiotiskt. Klart man ska visa att man har intresse om man har det, men det får inte bli för mycket och intensivt för fort.

Vet inte alls hur jag ska förklara det här så det framgår vad jag menar, men... När jag tänker "backa ett steg" så tänker jag inte att man måste lämna tjejen och låta henne rent fysiskt leta upp en, men att ge tjejen en chans att ta initiativ till fortsatt kontakt efter att man väckt intresse, vilket man lika gärna kan göra i ett samtal.

Klok chey. Jag ska försöka lära mig det där någon dag. Kanske.:gnissla
Snoozers losers å allt det däringa.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...