Singeltråden

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
har du den helförsäkrad ... no problem , dom tar det
vill du ha billigare självis (2200:) så skaka fram ett vittne på att bilen var oskadad när du parkade och gör en polisanm ....sen anm till ditt FB (så sköter dom resten mot TFF...om du inte har ett litet skit bolag dvs)

Den är inte helförsäkrad, och tydligen ska det vara riktigt svårt att få något från tff också, utan vittnen. Men alltså, har man ett vittne så har man ju i regel också regnummer på den vållande.. Så korkat.

Måste varit en SUV som kört typ "över" den, fär där ingenting på nedre delen av spoilern, men hela ovansidan är repad och full med blå färg, ena njuren är knäckt på två ställen, och huven är både böjd, repad och med en spricka i. :(

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
behöver inget vittne som såg "olyckan" .... bara på att bilfan var oskadd vid parkeringstilfället*host* , har du inga goda vänner som var med dig i bilen när du parkerade :visslar

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
behöver inget vittne som såg "olyckan" .... bara på att bilfan var oskadd vid parkeringstilfället*host* , har du inga goda vänner som var med dig i bilen när du parkerade :visslar

Har redan svarat på det i förbannad-tråden. Har ju redan lämnat en anmälan, där jag sagt att jag var själv i bilen när jag parkerade.

När skadan upptäcktes var vi däremot 3 pers.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
På något sätt brukar de få det att gå ihop, och personligen tänker jag snarare att en tjej med en dyr och tidskrävande hobby lär ha mer förståelse för att killen har en sån hobby också. Istället för en tjej som tycker du är mer eller mindre idiotisk som lägger så mycket tid och pengar på hojen... Jag skulle vilja påstå att DET löper större risk att orsaka problem när det dyker upp barn i bilden.

De två problem som finns är 1. tjej helt utan hobby. 2. tjej som är sin hobby.

Det är totalt värdelöst med någon som inte har någon hobby/intresse alls. Sitter alltid där och förväntas att man ska lägga 100% av sin tid på henne när man äntligen är ledig. Slutar i drama.

Marginellt bättre, men i princip lika värdelöst, är tjejer som har exakt en hobby, och hobbyn är hela livsstilen.
Det finns lixom inget annat än den där j*vla hobbyn, alla vaken tid går åt till hobbyn.. och har man dessutom samma hobby själv (men med lite andra intressen också) så förväntas man lägg all sin fritid på hobbyn tillsammans med henne. Det slutar också i drama.

Tar jag "hojfolk" som exempel så är det många där "hoj" är det enda intresset. Det är bara hojfester, hojsnack, hojkompisar, hojskämt... inget annat är intressant, det är helt omöjligt att bara föra ett vanligt samtal om något annat.

Även fast jag hojar hyfsat mkt själv på sommarn så gör jag annat.. varje höst är jag dessutom så jäkla trött på hoj så jag bara vill slänga och aldrig se skiten igen.. Skulle jag då träffa en tjej som ska snacka om det heeela tiden så skulle jag nog vilja slänga henne också.

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Har redan svarat på det i förbannad-tråden. Har ju redan lämnat en anmälan, där jag sagt att jag var själv i bilen när jag parkerade.

När skadan upptäcktes var vi däremot 3 pers.
jag simultan svarar i båda trådarna...kan ju vara till intresse för nån annan (som inte törs/orkar läsa sniigeltråden :D )
(ps , jag jobbar med bilförsäkringsärenden :tummenupp )

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Sidär ja. Hade inte en aning om hur stor skattgömma jag hade på hårddiskarna.

Här är några fina för Hattifnattarna i tråden; den lilla flickan inom mig som längtar efter uppmärksamhet samt ev. Biologer, Geologer, Antroprologer, Arkitekter och övrigt löst folk.

Första: Så jävla Macho.
20090318_1856.jpg

Andra: Så jävla intresserad
20090318_1849.jpg

Den som gissar rätt på hattens ursprung vinner en Banana Split som serveras vid passande tillfälle.

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
jag simultan svarar i båda trådarna...kan ju vara till intresse för nån annan (som inte törs/orkar läsa sniigeltråden :D )
(ps , jag jobbar med bilförsäkringsärenden :tummenupp )

Men hur gör jag då när jag redan sagt att jag var ensam när jag parkerade? Jag kan ju inte bara ändra min utsago. Förvisso är jag ganska förvirrad och disträ, men det hade verkat konstigt om jag gick tillbaks och sa "Du, förresten, jag glömde ju att jag visst hade en kompis med mig!" :hihi

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
De två problem som finns är 1. tjej helt utan hobby. 2. tjej som är sin hobby.

Det är totalt värdelöst med någon som inte har någon hobby/intresse alls. Sitter alltid där och förväntas att man ska lägga 100% av sin tid på henne när man äntligen är ledig. Slutar i drama.

Marginellt bättre, men i princip lika värdelöst, är tjejer som har exakt en hobby, och hobbyn är hela livsstilen.
Det finns lixom inget annat än den där j*vla hobbyn, alla vaken tid går åt till hobbyn.. och har man dessutom samma hobby själv (men med lite andra intressen också) så förväntas man lägg all sin fritid på hobbyn tillsammans med henne. Det slutar också i drama.

Tar jag "hojfolk" som exempel så är det många där "hoj" är det enda intresset. Det är bara hojfester, hojsnack, hojkompisar, hojskämt... inget annat är intressant, det är helt omöjligt att bara föra ett vanligt samtal om något annat.

Även fast jag hojar hyfsat mkt själv på sommarn så gör jag annat.. varje höst är jag dessutom så jäkla trött på hoj så jag bara vill slänga och aldrig se skiten igen.. Skulle jag då träffa en tjej som ska snacka om det heeela tiden så skulle jag nog vilja slänga henne också.

Fast det måste ju inte vara så extremt åt nåt håll, faktiskt. ;) Bara att den ena anser att hon inte kan/vill lägga lika mycket tid på hästen när hon fått barn som innan och den andra hittar lösningar för att hinna med både och.

Sen finns det ju en tredje väg också, som lockar mig väldigt, ge fan i att skaffa barn! :tummenupp

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r

Men vilken tur att jag har 2 stora hobbys då! ;)

Nä, men allvarligt talat är jag inte heller så glad för att snacka om hojar stup i kvarten. Klart jag pratar om det, men det är ofta jag blir rätt trött på mina hojkompisars eviga tjat om deras hojar, styrdämpare, varvtider, quickshifters osv osv.

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
"Du, förresten, jag glömde ju att jag visst hade en kompis med mig!" :hihi

"Min kompis Torsten ringde och sa att han såg när jag parkerade,då var det ingen buckla på huven"

eller kör upp liket till Sthlm så fulriktar jag den åt dig så den går att använda och ser anständig ut :hej

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!