Singeltråden

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Hoj
Suzuki GSX 400e, Ninja 300, Ninja 636
+1.

Kärringen, det där är glasål och den klättrar ju som sagt inte. ;)

Va kallar du det där då? Jag fattar att ål-nomenklaturen inte omfattar klättra, på samma sätt som en häst travar och inte joggar. Men den rör sig för fanken lodrätt, så hur särskiljer man då en ål som rör sig vågrätt o lodrätt? :confused:

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Hoj
Forskningsassistent/fältassistent antar jag att man kan kalla mig.

Och självklart var det en kissekatt som viskade nånting om att det nämndes nånting intressant här. ;) Jag har inte varit inne här på jättelänge och är alldeles förvånad att några mindes mig!

Jag kommer ihåg dig, ålarna o hatten! :)

Harpyja

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2013
Hoj
.
Va kallar du det där då? Jag fattar att ål-nomenklaturen inte omfattar klättra, på samma sätt som en häst travar och inte joggar. Men den rör sig för fanken lodrätt, så hur särskiljer man då en ål som rör sig vågrätt o lodrätt? :confused:

Den ålar ju sig. :D

Nej, men man säger nog att den klättrar när den tar sig upp på land sådär för att ta sig förbi ett vandringshinder. Men om nån pratade om fisk som klättrar skulle jag tänka på laxfiskar som tar sig upp för forsar och steg genom att hoppa!

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Hoj
Den ålar ju sig. :D

Nej, men man säger nog att den klättrar när den tar sig upp på land sådär för att ta sig förbi ett vandringshinder. Men om nån pratade om fisk som klättrar skulle jag tänka på laxfiskar som tar sig upp för forsar och steg genom att hoppa!
Hihi, jag hade lite rätt då! :banana

Vad gulliga ni är!
Åja, du hängde här rätt intensivt ett tag, även om jag är senil så har jag bra minne på de viset! :krama

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Men nu har jag inte fått klappa nån ål på säkert två veckor, värdelöst ju :(

Lugn bara, det här är SH. Det kommer säkert en riddare och erbjuder dig ålklappning inom kort... :gnissla :glömdet

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Måste ju bjuda på nånting när man ramlar in såhär mitt i en diskussion. Jag har själv ramlat i fällan tidigare. Att gå in på krogen (tidigt på kvällen när musiken är låg och gästerna få) med orden "Alltså den var så här stor, jag fick inte runt handen ens!" och visa med handen vad jag menar... ja det är ju också ett sätt att göra entré!

Skadade säkerligen en del självförtroenden där. :crash

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Nu drar det ihop sig till grille. Öl o Jäger intages :D

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Jag valde rätt helg att jobba på, shit va dött de e!

Idag försov jag mig, höll på köra ihjäl mig ocha ramla ner från en stege och fick en lampa i huvudet, allt innan nio och så har de fortsatt...

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum