Den artikeln kändes lagom vinklad. Å andra sidan är det väl kul att sparka på någon som redan ligger antar jag.
Med risk för att kölhalas, alla problem med tågtrafiken är faktiskt inte SJ.s fel
Som jag förstod det gick det prestige i ärendet. Önskar jag kunde länka till något annat än Aftonbladet, men det var där jag läste det.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7469128.ab
där ser man. Verkar helt åt helvete ..
Anledningen till att man inte släpper ut folk vid olyckor eller fel är för att företaget
då får stå till svars om någon passagerare på något sätt skadar sig.
Samt att det ibland finns risker med mötande tåg eller ledningarna osv...
Anledningen till att man inte släpper ut folk vid olyckor eller fel är för att företaget
då får stå till svars om någon passagerare på något sätt skadar sig.
Samt att det ibland finns risker med mötande tåg eller ledningarna osv...
ledningar är det inge risk med tanke på höjd på allt som är strömförande.
tror mest på påkörningsrisken, företaget som har anläggningen går ut och säger kliv ej ut pga påkörningsrisken, sen om björn o janne kliver ut iaf är inte deras problem
Inte för att försvara SJ på något sätt men många problem verkar ju vara materialrelaterade, sånt här hände aldrig när ASEA eller Nohab var huvudsakliga leverantörer av lok.
Sen är ju ett stort problem i samhället idag att ingen jävel vågar fatta ett beslut, har man inte tagit ett beslut så har man ju inte tagit fel beslut, verkar vara melodin.
Eller ingen vågar bryta några regler och tänka själva, av rädsla för att förlora jobbet. Typ Jag följer regelboken så kan ingen skylla på mig att jag gjort fel.
Angående tågen, att X2000 går sönder ofta är inte konstigt. Det är ändå 20 år gamla tåg, och det är mycket som slits med den tyngden och farten. Tänk om folk ens visste om hälften av vad som går sönder på dom där
Jag skulle inte heller vilja vara ansvarig för ett par hundra irriterade och förbannade personer och hålla koll på dom och deras säkerhet i ett område som dom inte får vistas i.
''Det är väl det mesta som går sönder? Kanske med tonvikt på kraftelektroniken gissar jag?
Det är ju en bra början för problem att använda 16 2/3Hz...
Hur gamla är RC loken? De måste vara 30-40 år gamla?
Måste säga att jag åkt med dem i 6 år och inte så ofta är de trasiga.
Räcker att mota upp resenärerna i närmsta skogsbacke, så fort du kommer av banvallen är det fritt fram för vem som helst att vistas där.
Angående tågen, att X2000 går sönder ofta är inte konstigt. Det är ändå 20 år gamla tåg, och det är mycket som slits med den tyngden och farten. Tänk om folk ens visste om hälften av vad som går sönder på dom där
Det så kallade LO-syndromet.Eller ingen vågar bryta några regler och tänka själva, av rädsla för att förlora jobbet. Typ Jag följer regelboken så kan ingen skylla på mig att jag gjort fel.
OK, nu vet vi att ni fräna tågpendlare kallar X2000 för krysset. Heftikt.x2000 är så jäkla överreklammerat . Reginatågen kan gå i samma hastighet "lutar"på samma sätt som krysset och de har väl runt 10 år på nacken o de går som "tåget" förutom lite problem med dörrarna då och då. Man har haft problem med x2000 ända sedan de köptes in.
Den 26 juli 2006 kom ett ombyggt Regina-tåg under ett test upp i 281 km/h på raksträckan mellan Skövde och Töreboda på Västgötaslätten. Därmed slogs det gamla, svenska hastighetsrekordet på 276 km/h, som innehades av ett X2000-tåg. Det senaste rekordet sattes den 14 september 2008 på Västra stambanan norr om Skövde, där hastigheten kom upp i hela 303 km/h
Vid förseningar är de grymma på att ta in förseningen...till skillnad från krysset som aldrig verkar komma iväg
Föredrar regina alla dagar framför krysset
http://www.mynewsdesk.com/se/pressr...sj-krafttag-mot-foersenade-x-2000-taag-253814
Tyvärr verkar det bara bli mer o mer problem o därav att krysset nu börjar bli en säkerhetsrisk.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |