Sjuka hundar

Varför ens ha sådan hundar då?
Seriöst vad är meningen med en hund som behöver sån enorm uppfostran för att inte bita ihjäl andra djur/människor?

Varför inte skaffa en annan ras där det problemet inte finns.

Det här med enorm uppfostran är ju lite överdrivet även om jag och många fler väljer att arbeta så pass mycket med hundarna. Det räcker i princip att ägaren inte är helt dum i huvudet för att få en någorlunda klok hund. sen är ju hundar individer precis som vi är så det finns ju svåra hundar precis som svåra människor

O demimos som sitter o förklarar hundars syfte. I grund o botten är de alla rovdjur. Sen har man avlat fram olika utseenden o betenden hos hundarna. Men ofta när nåt går snett så är de för att rovdjurs betendet kommer fram o de kan vara vilken hund som helst

Klart hundar är rovdjur. Därför är det extra obegåvat att avla fram kamplust hos ett sådant djur.

Hittade en undersökning på nätet av ""Merritt Clifton på tidningen Animal People. Enligt dom så är pitbulls samt dess blandraser med denna ansvariga för 74% av attackerna som inkluderades i studien, och 68% av de attacker utförda mot barn. I mer än två tredjedelar av fallen som inkluderades i studien så var de livshotande eller dödande attackerna det första noterade utfallet av djuret i fråga.""
Det är ganska höga %-siffror med tanke på att pitbull antagligen inte är bland dom vanligaste raserna i USA. En klar överrepresentation.

Syftet med att skaffa en stor stark kamphund kan vara att dess styrka kan användas till nått bra nu för tiden när de är förbjudet att kampa med hundar. Med dess styrka o smidighet är de utomordentliga räddningshundar. O används även som de i t ex usa.

O demimos som sitter o förklarar hundars syfte. I grund o botten är de alla rovdjur. Sen har man avlat fram olika utseenden o betenden hos hundarna. Men ofta när nåt går snett så är de för att rovdjurs betendet kommer fram o de kan vara vilken hund som helst

Hür många använder sin kamphund som räddningshund? Gör du?
Vem ska man rädda? Finns det många?

Eftersom det finns så många hundexperter här kanske jag kan få förklarat för mig varför collien jag avlivade härom veckan helt oprovocerat attackerade först husse och dagen efter sonen i familjen så att de behöver plastikopereras?? 5årig hanne.

Hur kommer det sig att jag skulle vara helt söndertrasad om jag inte haft munkorg på en rottwieler som jag skulle undersöka ögonen på?? Jo, den attackerade... på allvar.

Hur fan kommer det sig att de närmaste bitskador jag kommer varenda dag är från små jävla hårbollar...

Kan någon också förklara varför "kamphundarna" jag träffar finner sig i precis allt utan hot och pip och gny och rädsla. De verkar tom gilla mig. :)

:D :D :D :D

Eftersom det finns så många hundexperter här kanske jag kan få förklarat för mig varför collien jag avlivade härom veckan helt oprovocerat attackerade först husse och dagen efter sonen i familjen så att de behöver plastikopereras?? 5årig hanne.

Hur kommer det sig att jag skulle vara helt söndertrasad om jag inte haft munkorg på en rottwieler som jag skulle undersöka ögonen på?? Jo, den attackerade... på allvar.

Hur fan kommer det sig att de närmaste bitskador jag kommer varenda dag är från små jävla hårbollar...

Kan någon också förklara varför "kamphundarna" jag träffar finner sig i precis allt utan hot och pip och gny och rädsla. De verkar tom gilla mig. :)

:D :D :D :D

Ja men då kan du ju säkert förklara varför det inte är några collies eller små hårbollar på filmerna ovan eller i alla andra hundattacker man läser om. Nu när dom är så farliga enligt dig.

1. Den var väl mentalt störd.
2. Den ville väl skydda sig från dig "attackeraren" som skulle in i dess ögon.
3. För ratt hårbollar är rädda för allt. Men bitskador? Kom igen... bättre kan du.
4. De märker väl att du är likadan som de ;) Skämt åsido, de är väl bra exemplar såklart. Men oroa dig istället för den dan ett dåligt ex dyker upp på mottagningen...

Märkligt vad många kamphundsägare det är som skriver i gaddningstråden (om tatueringar). Är det en slump måntro?

Märkligt vad många kamphundsägare det är som skriver i gaddningstråden (om tatueringar). Är det en slump måntro?

Ojojoj är de fördomar jag hör. Vi är livsfarliga o jävligt dåliga på uppfostran för vi har tatueringar.

Fan du startstriker måste vara värsta rasisten du har ju rakad skalle. Då måste du ju va de

Last edited:
Ojojoj är de fördomar jag hör. Vi är livsfarliga o jävligt dåliga på uppfostran för vi har tatueringar.

Fan du startstriker måste vara värsta rasisten du har ju rakad skalle. Då måste du ju va de

Jag kan vara precis den du vill att jag ska vara dude.
Låt mig gissa, din tatuering är en tribal. Rätt/fel?

Last edited:
3102151 där har du fel, bland annat livskvalitet, hobby m.m.
Och det gör inte hundarna för visa mäniskor?

vad tror ni säljer flest tidningar?

"Familjens mops bet ihjäl signe 5 år"
Eller "Kamphund masakerade inbrottstjuv, myndigheterna utreder förbud"?

iof skulle jag vilja se hur en mops biter ihjäl någon.

Jag kan vara precis den du vill att jag ska vara dude.
Låt mig gissa, din tatuering är en tribal. Rätt/fel?

Vet du en sak?

Jag ler så jag får kramp i kinderna..det är så jävla skönt att se hur du skjuter dig själv i foten i dina debatter iom hur otroligt oproffessionell du är när du talar om ovanstående saker. Bara en liten grej liksom..som jag ba ville berätta ;)

Sedan tycker jag att det är SÅ intressant..alla ni som är genforskare:rolleyes: ..att ni VET med er att just kampgenen har gått vidare i arv. Det är beundransvärt. Ni är så duktiga som bara vet sånt utan att ni ens har sett en sån här hund eller arbetat med dom eller deras avel etc. Ville bara berätta det..att jag tycker ni är så duktiga!! Tur att det finns så många kunniga människor här på Sporthoj..man behöver ju inte oroa sig alls :)

Last edited by a moderator:
Istället för att förbjuda kamphundar så borde man avla dom så att dom inte blir större än max 2-3 kg. Då skulle de som gillar pb få ha sina hundar ifred och kunna uppfostra dom lite hur som helst.
Om dom då anfaller folk så är det ju bara att lobba iväg dom!

Sedan tycker jag att det är SÅ intressant..alla ni som är genforskare:rolleyes: ..att ni VET med er att just kampgenen har gått vidare i arv. Det är beundransvärt. Ni är så duktiga som bara vet sånt utan att ni ens har sett en sån här hund eller arbetat med dom eller deras avel etc. Ville bara berätta det..att jag tycker ni är så duktiga!! Tur att det finns så många kunniga människor här på Sporthoj..man behöver ju inte oroa sig alls :)

Jo, men Nursey - när du talar om motsatsen, så talar du ju ur DIN synvinkel, där DU dels är en av de vettiga människor jag känner som håller på med dessa hundar, men din synvinkel (i just detta fallet) är (nog) väldigt (rosa)färgad av den ideala (kamp)hundavel som du sett och vet om i dessa sammanhang. Och det är vackert så.
Hade världen varit så ideal och fin så hade vi inte suttit här idag i denna tråd.
Så visst, återigen: Förmodligen finns ingen Stoffe här på forumet.
Jag hoppas Stoffe kommer bli iminoritet inom en snar framtid i dessa hundsammanhang.

Sen - att människor som du, Watson m.fl faktiskt tar ett stort ansvar, och uppfostrar desa hundar på ett föredömligt sätt är ju inget annat än beundransvärt.

Problemet emellertid, är att ALL kamphunsavel inte är lika rosenskimrande.
Långt därifrån.
Tyvärr.
Och det gör mig SÅ förbannad, för det är ett slags gamblande med oskyldiga djur såsom handelsvara/modeattribut/statussymbol.
Det är DEN aveln som JAG vänder mig emot.
Det är SÅNA hundar jag inte vill ha på våra gator.

Om alla dessa kamphundar, oavsett hur de avlades fick samma kärlek som din hund...så skulle jag nog kunna tänka mig att klä ut mig i en kamphunds-valp-overall och smita in i din lägenhet! :D

Last edited:
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...