Sedan tycker jag att det är SÅ intressant..alla ni som är genforskare

..att ni VET med er att just kampgenen har gått vidare i arv. Det är beundransvärt. Ni är så duktiga som bara vet sånt utan att ni ens har sett en sån här hund eller arbetat med dom eller deras avel etc. Ville bara berätta det..att jag tycker ni är så duktiga!! Tur att det finns så många kunniga människor här på Sporthoj..man behöver ju inte oroa sig alls
Jo, men Nursey - när du talar om motsatsen, så talar du ju ur DIN synvinkel, där DU dels är en av de vettiga människor jag känner som håller på med dessa hundar, men din synvinkel (i just detta fallet) är (nog) väldigt (rosa)färgad av den ideala (kamp)hundavel som
du sett och vet om i dessa sammanhang. Och det är vackert så.
Hade världen varit så ideal och fin så hade vi inte suttit här idag i denna tråd.
Så visst, återigen: Förmodligen finns ingen Stoffe här på forumet.
Jag hoppas Stoffe kommer bli iminoritet inom en snar framtid i dessa hundsammanhang.
Sen - att människor som du, Watson m.fl
faktiskt tar ett stort ansvar, och uppfostrar desa hundar på ett föredömligt sätt är ju inget annat än beundransvärt.
Problemet emellertid, är att ALL kamphunsavel inte är lika rosenskimrande.
Långt därifrån.
Tyvärr.
Och det gör mig SÅ förbannad, för det är ett slags gamblande med oskyldiga djur såsom handelsvara/modeattribut/statussymbol.
Det är DEN aveln som JAG vänder mig emot.
Det är SÅNA hundar jag inte vill ha på våra gator.
Om alla dessa kamphundar, oavsett hur de avlades fick samma kärlek som din hund...så skulle jag nog kunna tänka mig att klä ut mig i en kamphunds-valp-overall och smita in i din lägenhet!