Skitkul, här kommer några till.
1. Polaren tar en svarttaxi hem efter en riktigt blöt kväll i Helsingborg, eller rättare sagt, han vaknar till när de när de börjar närma sig hemmet, konstaterar att han förmodligen åker svarttaxi och har inga pengar kvar
, snabbt smider han en plan som går ut på att när bilen måste sakta in för en vägbula inte långt innan där han bor, så kan han hoppa av i farten och ta springnota.
Sagt och gjort, planen går i lås och han kastar sig ut, forcerar ett par häckar och lyckas med mindre blesyrer ta sig hem och i säng.
Nästa morron, vid frukosten, frågar han mor (som är polis) lite försynt hur gårdagen varit, och hur han kom hem.
Taxi svarar han kvickt, vill ligga lågt med att han åkt svarttaxi hem.
Sanning visar sig vara att det var hans morsa som kört honom hem efter att han ringt och bett om skjuts, men det hade han helt förträngt när han vaknade upp bak i deras i egen bil
Den historien hade jag himla kul åt iallafall.
2.
Under en Sim-fire övning under lumpen gjorde jag heroiska framstöttar mot fiendelinjen och var övertygas om att lätt nerkämpat halva plutonen på egen hand, var dock lite brydd över han som fick mig, för tycker jag borde fått honom tidigare (han tog mig när jag bytte magasin). När vi efter övningen monterar av prylarna upptäcker jag att skyddspluppen på batteriet sitter kvar
Det fick jag höra hela kvällen, och jag retar mig på det fortfarande...
/Pajje