Hur jag lärde mig att dricka rödtjut, och sluta dricka rödtjut
Jahapp...
Julmiddag/fest på gården som jag och 3 kompisar jobbade helg på. (vi var väl en.. 17-18 år då). Chefen och ägaren av gården är rätt tät. Dessutom utrustad med 3 stycken hälsovådligt fräscha söner i åldrar 16-19-23
När vi anläder så blir det glögg. Sen mat. Och ja ni vet, snaps å sånt. Och till maten ett RIKTIGT gott rödvin. Efter m,aten punch, mer snaps, mer rödvin, choklad och annat osunt.
Framåt 23-00 rycket på kvällen ger chifen och frugan upp å går å lägger sig. 9 ungdomar å en festprissa på 40 år lämnas ensamma med x antal lådor GOTT rödtjut.
Kommer dock inte ihåg det roliga. Minns bara att jag vaknar på rygg på golvet på toaletten och kan inte andas. För jag kräks som en gris nämligen, e så full att jag inte tar mig upp, utan får rulla på sidan. Slutar spy och är törstig. Kravlar bort till handfatet.. spyr på väggen, i handfatet och sedan ska jag då ÄNTLIGEN ta mig till toalettstolen.
Efter några minuters forsande från magen inser jag att toalettlocket inte är uppe
Jaja.. blir hämtad av den dåvarande pojken. spydde ut genom bilrutan hela vägen hem för att sedan fortsätta spy hink efter hink hela natten.
Vid halv 7 var det upp och hoppa och åka å jobba. Fortfarande spyendes.
Slutade upp med den vanan framåt 2 tiden på eftermiddagen. Kompisarna och övriga på gården hade kul iaf.
Visade sig att en av de andra tjejerna hade kraschat ett fönster när hon kom hem, för hon trodde att dörren va där.
En tredje hade fått hicka på vägen hem och skulle dricka vatten sen, då hade hon spytt över hela diskbänken, för att därefter lägga sig på två köksstolar och däcka.
Snipp snapp snut, så var rödtjutsdrickandet slut