Skämmiga grejer!

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
Vi använder fortfarande fax på arbetet (inte jag då iofs).

Lite skämmigt är det allt... :näsblod

Faxen är fortfarande nödvändig. E-mail i all ära, men ska man få iväg något gammalt dokument (ja, det går att kopiera till .pdf idag) till en stenåldersgubbe som knappt kan hantera en dator så är det enklast så.

Så värst skämmigt är det alltså inte.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag skäms! (så mycket att jag inte vågar skriva i pickup tråden)

Skulle gena över gärdet hemma då en kranbil blockerade vägen.
Såklart gräver sig Chevan fram genom snöhavet utan problem och jag passerar bilkön och kranbilen i truimf!:banana

Dock missade jag påfarten till vägen under all snö och la mej i diket framför kranbilen. Jag kom inte loss, och när kranbilen var klar så kunde den (eller andra bilarna) inte passera för det stack upp en halv cheva på vägen.....

Så jag fick hänga i min 4-tons stropp som jag brukar bärga bilar med i krokarna i nosen på chevan och sedan blev kranbils föraren under ett visst muttrande tvungen att lyfta upp chevan ur diket.... :gnissla:död

Kändes förnedrande att se henne hänga en meter över vägen med publik dessutom.... :jagärenklant

Varför inte våga skriva det i pickistråden? Det är ju nästan vackert!
Att förklara för sig själv och alla andra hur bra det är med sin pktrk och hur soppiga alla andra är för att sedan sätta sig i skiten på de andras bekostnad är what´s pktrk is all about!
 

0scar

Guest
Faxen är fortfarande nödvändig. E-mail i all ära, men ska man få iväg något gammalt dokument (ja, det går att kopiera till .pdf idag) till en stenåldersgubbe som knappt kan hantera en dator så är det enklast så.

Så värst skämmigt är det alltså inte.

Eller skicka dokument/ordinationer/rontgensvar mellan public och privata sjukhus (da privata inte har tillgang till public operationssystem). Sa nodvandigt i allra hogsta grad:tummenupp
 

sportbike

Guest
Vi har en ekonomitjej på jobbet som hjälper till ett par dagar i veckan, hon sitter bakom en skärm i kundmottagningen.
Igår ville hon ha hjälp att hitta en hemsida för laptopbatterier, jag böjer mig fram över hennes skrivbord och tar tag i musen, varvid markören far som en skottspole över skärmen.
Säger men hög röst, "men oj vilken känslig mus du har".
Det blev knäpptyst i lokalen :)
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Vi har en ekonomitjej på jobbet som hjälper till ett par dagar i veckan, hon sitter bakom en skärm i kundmottagningen.
Igår ville hon ha hjälp att hitta en hemsida för laptopbatterier, jag böjer mig fram över hennes skrivbord och tar tag i musen, varvid markören far som en skottspole över skärmen.
Säger men hög röst, "men oj vilken känslig mus du har".
Det blev knäpptyst i lokalen :)

Du bara "råkade" kasta ur dig en sexuell anspelning till den stackars lilla tjejen :rolleyes: Ja, undrar vart folk får sina fördomar om bilverkstäder ifrån :D
 

sportbike

Guest
Du bara "råkade" kasta ur dig en sexuell anspelning till den stackars lilla tjejen :rolleyes: Ja, undrar vart folk får sina fördomar om bilverkstäder ifrån :D

Det ploppade bara ur liksom, man kan ju säga att den verbala nivån på en bilverkstad är kort och rak :)
 

Nordic

Medlem
Gick med
29 May 2011
Ort
Söder om stockholm
Hoj
Z750 09 - VZ800
Ute kväll, träffade en tjej. Följde me henne hem (bodde med sina föräldrar). Dagen efter satt vi och åt frukost och samtalade, kom in på vilket arbete man hade, och jag började snacka skit om min dåvarande arbetsgivare, efter en stund kommer hennes fader in i köket från vardags rummet som har hört allt..

Gissa vem! :rodnar
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Ute kväll, träffade en tjej. Följde me henne hem (bodde med sina föräldrar). Dagen efter satt vi och åt frukost och samtalade, kom in på vilket arbete man hade, och jag började snacka skit om min dåvarande arbetsgivare, efter en stund kommer hennes fader in i köket från vardags rummet som har hört allt..

Gissa vem! :rodnar

Hahah, tryckt stämning på jobbet på måndagen? :hihi
 

Mr.Q

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki RMZ 450
Borde inte bruden sagt till dig att det var hennes farsa som hade det företaget när du började snacka skit om det ?
 

Wwax

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2009
Ort
Väsby
Hoj
09 Kawasaki Z1000
Detta hände för över tio år sen så det är väl överspelat.

Var på ett tredagarsjobb i Paris och höll igång nästan dygnet runt.
Gick och la mig på nattkvisten, vaknade av att en dörr slog igen och där stod jag naken utanför mitt hotellrum dessutom vansinnigt kissnödig.. (hade troligtvis trott att jag gått på muggen)

Såklart var den enda hissen som fanns modell gammal med galler och glasväggar.. Sprang trappen ner till köket och källaren (bodde högst upp) och hittade en skurhink jag kunde pissa i sen upp en trappa till receptionen så jag tillslut fick kontakt med den snorkiga jävlen som stod vid disken.
Inte ett leende, ingen handduk nada, fick ställa mig näck i hissen och så åkte vi upp till mitt rum och han släppte in mig.
Behöll kallingarna på resten av natten.

Var förresten på detta hak http://www.hotelbalzac.com/
 

Nordic

Medlem
Gick med
29 May 2011
Ort
Söder om stockholm
Hoj
Z750 09 - VZ800
Borde inte bruden sagt till dig att det var hennes farsa som hade det företaget när du började snacka skit om det ?

Hon: Va jobbar du med då ?
Jag: Inom bygg branschen, men jag är trött på skiten. Jag söker annat jobb nu.
Hon: Varför?
Jag: Jag får aldrig min lön i tid plus att när jag väl får den så stämmer det nästan aldrig,
jag får alla skit jobb. Sen håller han aldrig vad han lovar, den jvla idioten...
 

none

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2011
Ort
Nära asfalten
Hoj
Ingen
Vi var tre killar som satt hemma och spela COD 2 mw, snabbt tröttna den ena killen så det var bara jag och en annan kvar som ville spela. Till historien hör att han jag nu spelade mot är aktivt kristen. Kvällen fortgår och det är jämnt mellan oss (spelar mot varandra) men till sist vinner han på ren tur.
Dålig förlorare som jag är så byter vi spel och snart efter det går jag hem.

I skolan dagen efter på en av rasterna, när vi sitter ca 10personer vid bordet i skolans cafeteria, dagen efter i skolan kommer vi in på gårdagens spelkväll och hur det faktiskt gick i matchen, varvid en av tjejerna frågar hur den andra killen kunde varit så duktig på spel?

Och innan han har hunnit öppna munnen kläcker jag ur mig: Det har han väl fått från korstågen!!
Jag undrar själv vad fan jag sa, och den gör även resten av bordet som nu är helt tyst. Killen ser måttligt road ut och resten av studenterna undrar vad fan jag tänkte med?
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
På din arbetsplats berättar ni för chefen om andra kollegors analsex-erfarenheter?

:dummer

Låter i min värld som byggare. Ja jag vet jag har fördommar.
Men det är ingen annan arbetsplats en 45 åring kan rita en snopp på väggen och garva varje gång han går förbi samt att alla hans kollegor gör lika.
Vi andra skulle inte ens komma på tanken.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top