Skäms på er

MC Doktorn

Guest
Vad skriver du egentligen ovan? Enligt dig borde lågutbildade rösta fram möjligheten att utbilda sig. Alltså inte rösta på SD ?

Om man vill ha bättre chanser till att få en utbildning är nog SD fel väg att gå. Men att vara lågutbildad är ju positivt för vissa här :D

Ja, kanske SD representerar arbetarklassen.

Eftersom det inte handlar utbildningsgrad utan vilka värdegrunder man har idag som de etablerade partierna inte vågar diskutera.

Enligt http://www.sdbluffen.se/

Merparten är män på landsbygden (mindre orter och förorter) med små inkomster. Arbetslöshet och låg utbildning är också kännetecknande för gruppen i stort. I mångt och mycket är det dessa grupper som socialdemokraterna traditionellt haft starkt stöd hos, men som nu byter partilojalitet.

Så ska man tro det så finns det en fd Sosse som lägger sin röst på Åkesson 2010. Hur kommer det sig att de så traditionella ideologierna inte går hem längre?
 
Last edited:

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Nar jag gar och rostar pa sondag gor jag det med en battre framtid i tankarna, med ett hopp om att min rost ska bidra till ett samhalle dar aven den som ar sjuk, gammal eller gud forbjude utlanning har en vardig och bra tillvaro!


/Lasse

Gott, ännu en röst till alliansen. :tummenupp
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Nar jag gar och rostar pa sondag gor jag det med en battre framtid i tankarna, med ett hopp om att min rost ska bidra till ett samhalle dar aven den som ar sjuk, gammal eller gud forbjude utlanning har en vardig och bra tillvaro!

Instämmer. Det var väl valda ord, trots att de låter som nåt Monas talskrivare satt ihop.

Man måste se till allas välfärd och rösta längre än näsan räcker. Sen kan man naturligtvis ha olika övertygelser kring vilken väg som är den rätta.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Mycket åsikter här, är det något i SD's enda fråga, invandring, som upprör er och i så fall vilken? Är det ens någon som inte tycker som dem i de flesta frågor ang invandring? :va
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Men du borde ändå skämmas för att du försöker stå över alla andra, genom att tala om för alla i forumet vilket parti som är ok att rösta på

Nej, jag delger bara folk min åsikt kring SD.
De får rösta på vilket parti de vill, men röstar de SD får de skämmas.
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Mycket åsikter här, är det något i SD's enda fråga, invandring, som upprör er och i så fall vilken? Är det ens någon som inte tycker som dem i de flesta frågor ang invandring? :va

Mää!! Dem e NaZzar jöh!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Jag tycker att ditt resonemang ar skrammande.
Rosta med framtidshopp, inte med snikenhet och egoism.

/Lasse

Ja, det kan tyckas skrämmande för den oinvigde. Men nu är vi där igen, det är en fri demokrati så kom inte här och kom din miljötaliban :mad::D

Det kan ju också vara så att det gynnar mig att framtiden, sverige och samhället går mot en förbättring. Men den tanken slog dig nog aldrig.
Hur var det nu, vem av oss var den kortsiktige?

"ro hit stålarna we have a winner" är mest att det var en lågoddsare... koppla inte in det i resterande sammanhang för då är du på bingo.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Det räcker med att läsa lite i deras partiprogram eller titta på lite siffror så ser man att de är helt ute och cyklar. Ansvarslöst att rösta in dem i riksdagen.
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
ELLER att 6% av Sveriges röstberättigade befolkning helt enkelt inte är intresserade av de stora frågorna som skatter, skola, vård/omsorg etc.

Nej, nej. De är mycket kloka. Med en röst på SD löser man samtliga av dessa problem. Det förstår man om man lyssnar och sätter sig in lite i SD:s politik. :femfemtiosex
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det räcker med att läsa lite i deras partiprogram eller titta på lite siffror så ser man att de är helt ute och cyklar. Ansvarslöst att rösta in dem i riksdagen.

Det är varken unikt för dem av riksdagspartierna eller särskilt beskrivande varför de har dåliga förslag i deras enda fråga.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Det är varken unikt för dem av riksdagspartierna eller särskilt beskrivande varför de har dåliga förslag i deras enda fråga.
OM vi nu tar deras enda fråga, dvs invandringen, så är ju deras egen beskrivning på i deras partiprogram så helt uppåt väggarna. Värre än något av de andra partierna.
Dessutom är deras så kallade budget så fantasisiffror tagna ur röven, mer än de andra partierna. Summan av den kardemumman är att de är mer ute och cyklar än andra partier - det är min åsikt.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top