Skåne är Svenskt!

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
http://sv.wikipedia.org/wiki/Skånepartiet

Frågorna kring invandring och islam började drivas av partiet på 80-talet, men ursprungligen var det ent rent regionalistiskt och populistiskt parti. Jämför med framskrittspartierna i Norge och Danmark som gick samma väg.

Tycker wiki är lite ofullständiga här men ursprunget är ett missnöje mot kommunsammanslagningarna som genomfördes helt över folks huvuden på typiskt svenskt manér. Min far är fortfarande förbannad för att Åhus inte längre är en egen kommun. Förvisso har det bildats ett Åhusparti som vill bryta sig ur Kristianstads kommun. :)

Men idag är Skånepartiet ett stofilparti bestående av gamla män som inte gillar Islam.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
men ursprungligen var det ent rent regionalistiskt och populistiskt parti. Jämför med framskrittspartierna i Norge och Danmark som gick samma väg.

Ööh, vilket parti är inte populistiskt? :va

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Jag får bara inte Jesper Blomqvist till skåning, det är allt.

Han var väl bänkad/skadad?? Spelade han?

http://en.wikipedia.org/wiki/1998–99_Manchester_United_F.C._season

Om du kollar länken så spelade Jesper inte en enda match i Champions för United. Han spelade i ligan det året dock, men var långt från ordinarie.

Bjärred var lagkapten när Bayern vann och Henke spelade fram till båda målen när Barca vann.

Sedan var ju Ljungberg nära det året då Barca ju mötte Arsenal i finalen. Han är ju från Halmstad, men skall man vara riktigt jävla petig är Ljungberg född i Vittsjö i Göinge. :)

Last edited:

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Såhär ska sakfrågan lösas; anektera Norge och Finland samt utbilda dem i korrekt språkbruk (Stockholmska). Vidare så deporterar vi samtliga skåningar till Danmark och gör om Skåne till ett Svenskt samhälle.

Kampanjen för detta bör kallas "Ingen mera spedde-kaga!"

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Såhär ska sakfrågan lösas; anektera Norge och Finland samt utbilda dem i korrekt språkbruk (Stockholmska). Vidare så deporterar vi samtliga skåningar till Danmark och gör om Skåne till ett Svenskt samhälle.

Kampanjen för detta bör kallas "Ingen mera spedde-kaga!"

Ni har försökt. Ni har misslyckats. End of story... Sverige slutar där det börjar, en liten bondby utskiten i Mälaren.

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Men rent sporthojsmässigt så har vi hagalna vägar och ett vinterföre som inte kräver drivmattor.

sen att alla härnere pratar så att man bara fattar sporadiska fragment får man leva med, man förstår det mesta bara man lägger till och läser lite gester..

Men helt rätt avlade är inte dom jag vandrar runt med i vardagen.

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Men rent sporthojsmässigt så har vi hagalna vägar och ett vinterföre som inte kräver drivmattor.

sen att alla härnere pratar så att man bara fattar sporadiska fragment får man leva med, man förstår det mesta bara man lägger till och läser lite gester..

Vänliga mot invandrare hoppas jag dock? Du får läsa in SFI, inte mer med det.

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu

Nu får man väl också vara lite nyanserad och inse att på ditt jobb samlas inte alla de skarpaste knivarna i lådan. Jag tackar för att de finns, utan dem hade vi inte haft det så fett.

Till alla som ännu inte insett charmen med Skåne så rekommenderar jag en veckas semester här nere. Då kan ni vidga era vyer.

Fler som insett detta:
http://www.expressen.se/sport/hockey/tre-kronor/guld---da-nobbas-kungstradgarden/

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Sverige och Danmark har bråkat om Skåne i flera hundra år... Vi förlorade och fick ta hand om dem!

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Vänliga mot invandrare hoppas jag dock? Du får läsa in SFI, inte mer med det.

SFI måste stå för Skånska För Invandrare!:lol Jag känner en däka som flyttade till Malmö och fick en Skånsk-Svensk ordbok i present... För oss från Rikkinrouti är blekingska lika svårförståligt även om det låter annorlunda. :tungan

Fast hur är det nu, annekterade Sverige Skåne eller tvärtom?

Ibland undrar man. Nu var det Norge och Finland jag syftade på.
Synd att du missat en annan tråd på detta forum som handlar om ett finskt program i 10 delar! :D
Hade du sett de 10 delarna hade du vetat att Finland aldrig varit annekterat av Sverige!:tungan

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Han var väl bänkad/skadad?? Spelade han?

http://en.wikipedia.org/wiki/1998–99_Manchester_United_F.C._season

Om du kollar länken så spelade Jesper inte en enda match i Champions för United. Han spelade i ligan det året dock, men var långt från ordinarie.

Bjärred var lagkapten när Bayern vann och Henke spelade fram till båda målen när Barca vann.

Sedan var ju Ljungberg nära det året då Barca ju mötte Arsenal i finalen. Han är ju från Halmstad, men skall man vara riktigt jävla petig är Ljungberg född i Vittsjö i Göinge. :)

Han spelade ju i finalen....

http://en.wikipedia.org/wiki/1999_UEFA_Champions_League_Final

KHRacing

"D-K"
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
CBR600
Norr om Hallandsåsen är nästan totalt outforskat område, skall enligt få vittnen som överlevt
finnas små bosättningar nånstans, men ingen vet var....

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Nu får man väl också vara lite nyanserad och inse att på ditt jobb samlas inte alla de skarpaste knivarna i lådan. Jag tackar för att de finns, utan dem hade vi inte haft det så fett.

Till alla som ännu inte insett charmen med Skåne så rekommenderar jag en veckas semester här nere. Då kan ni vidga era vyer.

Fler som insett detta:
http://www.expressen.se/sport/hockey/tre-kronor/guld---da-nobbas-kungstradgarden/

Jobbet är inga problem,, det är i affärer, bilprovning, Väla, och alla andra platser där boskapen får ströva fritt utan en skötare som ställer till det.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år