Skånevåren-turen 22 april

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Maverick_ou812 skrev:
2090007 Rapport om en del av rundan kan lämnas redan nu...
"Klev in" i Skånevårenturen i slutet och började med att hamna på en grusväg! :fatta! JKay.... sen fortsatte det med att nästa vägavsnitt var avstängt :va Då börjde jag fundera på om detta verkligen är en bra idé...

Fortsatte på kända vägavsnitt och kan konstatera att det finns ställen som vi får ta det VÄLDIGT lungt på. Strängar av grus i varenda kurva, inte kul på såna kanonvägar men vad ska man göra åt det. Sen finns det vägar som inte finns på kartor som är väldigt roliga :tungan märkligt men sant!

Jag ska försöka hinna med att reka resten imorgon men varför u håvete ska vi så långt norrut?!??!? Blir ju 15 mil T o R bara för att komma in på slingan :gnissla Nu har jag ont i arselet och tror knappast det blir Duccen som blir tjänstefordon den 22:e

App app app :mattias

Att DU inte fattar vad man säjer i luren är din bizznizz. Jag hittar runt med kartan i huet. :hihi
Så långt norrut? Ja va fan...Här nere finns det ju inga roliga svängevägar!

Hör ni alla...det är fler än jag som har fått ont i :arsele efter en sån tur! :näsblod

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
PGH skrev:
2090197 Det var ju ett himla gnäll på gubben idag :tungan Svårt att komma ifrån gruset på vägarna om man inte väljer E22... Ja ja, alla tips emottages med öppen famn. Skall ut på tisdag o kolla, vi fär slå våra kolla huen ihop :)
Inte menat som gnäll. Rundan blir nog hur bra som helst. :tummenupp OM vi hittar runt hela... :rolleyes:
Har redan nu hittat potentiella "Vilse" ställen. Ville bara förvarna om vad som kan förväntas. Sen får jag nog tillägga att om det regnar, haglar, snöar, blåser orkan eller blir tropiskt oväder så kommer inte jag..... och då dyker säkert inte paraplyflickorna upp heller.

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
Bara en detalj, är tankstopp inplanerade? Jag sj klarar mig ca. 20mil på en tank så de får ju helst inte bli för långt mellan stoppen..
:tomten

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
JKay skrev:
2090218 App app app :mattias

Att DU inte fattar vad man säjer i luren är din bizznizz. Jag hittar runt med kartan i huet. :hihi
Så långt norrut? Ja va fan...Här nere finns det ju inga roliga svängevägar!

Hör ni alla...det är fler än jag som har fått ont i :arsele efter en sån tur! :näsblod
Men hallå... vi pratade ju efter jag upptäckt det där! :fatta! Sen finns det massor av fina krokvägar här, det gäller bara att upptäcka dom. :pannkyss

JKay

Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Maverick_ou812 skrev:
2090244 Men hallå... vi pratade ju efter jag upptäckt det där! :fatta! Sen finns det massor av fina krokvägar här, det gäller bara att upptäcka dom. :pannkyss

:pannkyss

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
Zenit skrev:
2090239 Bara en detalj, är tankstopp inplanerade? Jag sj klarar mig ca. 20mil på en tank så de får ju helst inte bli för långt mellan stoppen..
Fråga huvudreisleitern... hans hoj drar ju bara 8 liter på 15 mil = 0,533.
Antingen så kör han som en pussy eller så har han världens bränslesnålaste hoj. :hihi

JKay

Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Zenit skrev:
2090239 Bara en detalj, är tankstopp inplanerade? Jag sj klarar mig ca. 20mil på en tank så de får ju helst inte bli för långt mellan stoppen..

Tankstopp i Klippan, Hästveda (för dom som behöver det...), K-stad och ev. Hörby om ngn behöver det...

Maverick_ou812 skrev:
2090262 Fråga huvudreisleitern... hans hoj drar ju bara 8 liter på 15 mil = 0,533.
Antingen så kör han som en pussy eller så har han världens bränslesnålaste hoj. :hihi

Gött e det! :fakta

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
Maverick_ou812 skrev:
2090262 Fråga huvudreisleitern... hans hoj drar ju bara 8 liter på 15 mil = 0,533.

hallå där min drog ju bara 0,55 idag så inte kör man som en pussy för de :fatta! hehe

BTAngel

SV1000 frälst
Gick med
12 Feb 2004
Hoj
Suzuki SV1000 S -03 (i Sverige) och Kawasaki KDX250 enduro (i Thailand) ... ingen båge i det land jag bor dock! :-(
Är det för sent för att anmäla sig till Skåneturen den 22:a?? :brinnerup

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc
Maverick_ou812 skrev:
2090238 Inte menat som gnäll. Rundan blir nog hur bra som helst. :tummenupp OM vi hittar runt hela... :rolleyes:
Har redan nu hittat potentiella "Vilse" ställen. Ville bara förvarna om vad som kan förväntas. Sen får jag nog tillägga att om det regnar, haglar, snöar, blåser orkan eller blir tropiskt oväder så kommer inte jag..... och då dyker säkert inte paraplyflickorna upp heller.

Det e det visst, gamla gubbar gnäller alltid :pannkyss Om det blagsnöar kommer inte jag heller. Vilsekörningar är inplanerade, vi får ju göra själv för namnet. Tradet att underlaget e lite si o så, tacka skitvåren för det.

BTAngel

SV1000 frälst
Gick med
12 Feb 2004
Hoj
Suzuki SV1000 S -03 (i Sverige) och Kawasaki KDX250 enduro (i Thailand) ... ingen båge i det land jag bor dock! :-(

Willow

vinterhatare
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Kawa - äntligen hemma igen
Upp med tråden!!!!

Har funderat på varför inte MCK Vilse kan bli en riktig klubb med betalande medlemmar, lokal o eget forum Jag skulle nappa direkt. Såvitt jag har förstått så är det Mavve o grabbarna som fixar de goa turerna...nationaldagsrundan i fjor var superskön, ju! :yoparty

Okej, det kanske faller på sin egen orimlighet eftersom en del vilsna redan är med i andra klubbar :huvet

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
FallenAngel skrev:
2090321 Upp med tråden!!!!

Har funderat på varför inte MCK Vilse kan bli en riktig klubb med betalande medlemmar, lokal o eget forum Jag skulle nappa direkt. Såvitt jag har förstått så är det Mavve o grabbarna som fixar de goa turerna...nationaldagsrundan i fjor var superskön, ju! :yoparty

Okej, det kanske faller på sin egen orimlighet eftersom en del vilsna redan är med i andra klubbar :huvet

shh...de rykas att mave o grabbarna fixat detta men igen har lyckats hitta lokalen sen 1,5 år så de väljer att vara tysta om de.. :näsblod

( :rolleyes: )

Willow

vinterhatare
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Kawa - äntligen hemma igen
Zenit skrev:
2090325 shh...de rykas att mave o grabbarna fixat detta men igen har lyckats hitta lokalen sen 1,5 år så de väljer att vara tysta om de.. :näsblod

( :rolleyes: )

jeflar, då viskar vi bara i smyg om det i fortsättningen
:hihi

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
FallenAngel skrev:
2090321 Upp med tråden!!!!

MCK Vilse är bara på "skoj" men tanken har slagit mig. :tummenupp Sen är ingen i MCK Vilse medlem i någon "klubb". Varken RadicalRiders eller Riders of Helsingborg är klubbar i den meningen och jag är inte RR.

Vad är då MCK Vilse och hur startade allt?
Jo, MCK Vilse är ”Mavericks Club Konstant Vilse” och den startade inte alls utan den bara ”blev” en onsdagkväll hösten 2004.
Radical Riders skulle som vanligt köra sitt berömda Onsdagsgazz [tm] och Mr K behövde någon som kunde hålla ihop en liten långsam / mellangrupp aka ”0,5 grupp” och jag blev tilldelad uppgiften. Inte helt förberedd får jag nog erkänna. Nåja, vi hade ju kört rundan veckan innan så helt omöjligt skulle väl inte detta vara. Jag samlade ihop min lilla grupp som visade sig vara allt annat än liten. Det visade sig att vi blev ca: 25 hojar. Snabba gruppen var väl en 7 – 8 st… Men vaffan, nu hade vi ju kommit så här långt så det var bara att dra igång. Överenskommelsen med Mr K var att vi skulle ses på Flygrakans café i Sjöbo och fika tillsammans. Till saken hör att det var kallt denna kväll, jättekallt, så någon långrunda skulle det inte bli tal om. Dessutom blev det mörkt ganska tidigt. :näsblod
Vet inte riktigt var det gick snett men när jag passerade skylten med ”Ystads Djurpark” så började jag ana oråd… :huvet Det är ju en liten bit mellan Ystad och Sjöbo. Kul väg dessutom… spikrak!! Inte nog med detta, min soppa började ta slut. Vad gör man i detta läget? Jo, man drar in hela truppen på 25 hojar på JET tappen och tankar (jo förresten... Solid Snake behövde också tanka för hans 125:a gick på varvstoppet :tungan ). Samt försöker förklara varför vi nu stod i på en mack i Ystad istället för att sitta på ett varmt fik i Sjöbo. Inte helt lätt men dom flesta garvade gott!

Från macken till caféet var det sen mer eller mindre fri fart, kom nu ihåg vad jag sa i början, det var en kall kväll. Kan nog säga att dom flesta var väldigt glada för den där koppen hett kaffe, the eller varm choklad när vi kom fram till Flygrakan. Den snabba gruppen aka ”0,95” hade börjat funder på att kalla in hemvärnet och ge sig ut på skallgång.

På kvällen blev jag tvungen att be alla som hängt på mig om ursäkt via SH, det var ju inte riktigt meningen, men gissa… alla tyckte det var rätt kul! Och den där kvällen kom jag på namnet MCK Vilse.

Sen rullade det hela på med diverse Vilserundor, Nationaldagsrundan var nog den största och det blir favorit i repris i år :banana Jag skulle ordna den ihop men en annan men mannen i fråga behagade inte dyka upp så wonderwizard fick rycka in som alternativ reisleiter och därmed var Vice ordf. utsedd.
Skutte blev kassör bara för att... Tja... Skutte är Skutte, och han lyckades faktiskt reisleita en TT i fel vädersträck på E6:an. Skickligt.... :hihi Dessutom är vi riktigt överjävliga på att supa ikapp vilket är en ren bonus.

JKay och PGH kvalicificerade sig som Human Resources Manager och IT chef genom att organisera Skånevårenturen.

Vill på detta sätt också säga att alla som kan bidra till MCK Vilse på något sätt är hjärtligt välkomna i "klubben" :hihi

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...