FallenAngel skrev:
2090321 Upp med tråden!!!!
Har funderat på varför inte MCK Vilse kan bli en riktig klubb med betalande medlemmar, lokal o eget forum Jag skulle nappa direkt. Såvitt jag har förstått så är det Mavve o grabbarna som fixar de goa turerna...nationaldagsrundan i fjor var superskön, ju!
Okej, det kanske faller på sin egen orimlighet eftersom en del vilsna redan är med i andra klubbar
MCK Vilse är bara på "skoj" men tanken har slagit mig.
Sen är
ingen i MCK Vilse medlem i någon "klubb". Varken
RadicalRiders eller
Riders of Helsingborg är klubbar i den meningen och jag är inte RR.
Vad är då MCK Vilse och hur startade allt?
Jo, MCK Vilse är ”Mavericks Club Konstant Vilse” och den startade inte alls utan den bara ”blev” en onsdagkväll hösten 2004.
Radical Riders skulle som vanligt köra sitt berömda Onsdagsgazz [tm] och Mr K behövde någon som kunde hålla ihop en liten långsam / mellangrupp aka ”0,5 grupp” och jag blev tilldelad uppgiften. Inte helt förberedd får jag nog erkänna. Nåja, vi hade ju kört rundan veckan innan så helt omöjligt skulle väl inte detta vara. Jag samlade ihop min lilla grupp som visade sig vara allt annat än liten. Det visade sig att vi blev ca: 25 hojar. Snabba gruppen var väl en 7 – 8 st… Men vaffan, nu hade vi ju kommit så här långt så det var bara att dra igång. Överenskommelsen med Mr K var att vi skulle ses på Flygrakans café i Sjöbo och fika tillsammans. Till saken hör att det var kallt denna kväll, jättekallt, så någon långrunda skulle det inte bli tal om. Dessutom blev det mörkt ganska tidigt.
Vet inte riktigt var det gick snett men när jag passerade skylten med ”Ystads Djurpark” så började jag ana oråd…
Det är ju en liten bit mellan Ystad och Sjöbo. Kul väg dessutom… spikrak!! Inte nog med detta, min soppa började ta slut. Vad gör man i detta läget? Jo, man drar in hela truppen på 25 hojar på JET tappen och tankar (jo förresten... Solid Snake behövde också tanka för hans 125:a gick på varvstoppet
). Samt försöker förklara varför vi nu stod i på en mack i Ystad istället för att sitta på ett varmt fik i Sjöbo. Inte helt lätt men dom flesta garvade gott!
Från macken till caféet var det sen mer eller mindre fri fart, kom nu ihåg vad jag sa i början, det var en kall kväll. Kan nog säga att dom flesta var väldigt glada för den där koppen hett kaffe, the eller varm choklad när vi kom fram till Flygrakan. Den snabba gruppen aka ”0,95” hade börjat funder på att kalla in hemvärnet och ge sig ut på skallgång.
På kvällen blev jag tvungen att be alla som hängt på mig om ursäkt via SH, det var ju inte riktigt meningen, men gissa… alla tyckte det var rätt kul! Och den där kvällen kom jag på namnet MCK Vilse.
Sen rullade det hela på med diverse Vilserundor, Nationaldagsrundan var nog den största och det blir favorit i repris i år
Jag skulle ordna den ihop men en annan men mannen i fråga behagade inte dyka upp så wonderwizard fick rycka in som alternativ reisleiter och därmed var Vice ordf. utsedd.
Skutte blev kassör bara för att... Tja... Skutte är Skutte, och han lyckades faktiskt reisleita en TT i fel vädersträck på E6:an. Skickligt....
Dessutom är vi riktigt överjävliga på att supa ikapp vilket är en ren bonus.
JKay och PGH kvalicificerade sig som Human Resources Manager och IT chef genom att organisera Skånevårenturen.
Vill på detta sätt också säga att alla som kan bidra till MCK Vilse på något sätt är hjärtligt välkomna i "klubben"