För det första.. 1500pulser i sekunden? V1 bombaren hade runt 45 hz..
Visa mig några papper på 1500hz! DET vore extremt!
Men för att hålla oss lite till ämnet.. du undrar varför jag inte klassificerar en motor som inte kan förbränna gaser kontinuerligt som en som kan det?
Enligt de böcker jag har läst, de folket jag har pratat med, så är det en konstant förbränning som gör att det får kallas för jetmotor.
(fan va grötigt jag försöker förklara.. jag är bakfull så jag ber om ursäkt)
En pulsjet kan man ju se som en uppblåst ballong, som när luften i den är slut, så måste man blåsa upp den igen.. medans en jetmotor blåser upp den i en annan ände samtidigt som luften åker ut.
Men du vet ju hur de funkar båda motorerna.
EGENTLIGEN så är det ju ingen jetström den genererar.. eftersom den inte är konstant.. håller du en metallskiva bakom så fladdrar den istället för att ha en konstant lika högt tryck på sig.. Man kan ju jämföra det med ett avgasrör.. det är ju ingen jetström som kommer ut därifrån!
Såg på din film för övrigt! Fint bygge! Dock, tror jag att du ska ha utblåset ennu längre.. sen.. eftersom du kör på en ventilfri motor så, när förbränningen sker, så bromsas ju, och rent av skjuts tillbaka de färskgaser som är på insugssidan.. o med ett långt rör där, så är det tyngre att få den att ta fart igen.. så kanske ett lite kortare rör på insugssidan.. men det vet u väl endå med tanke på hur mycket du hade jobbat med det.. bara skriver det.. om nån annan ska försöka..
//R
Edit.. Pulsjetmotor är en motor i sig.. en egen typ.. 2t jetmotor?
Det är ett väldigt omtvistat ämne.. men man får absolut säga att det är en jetmotor.. jag ville bara diskutera lite