2317436 Alltså.. det blir inte lättare med den ventillösa! Det låter lättare o man tänker att man slipper krångla med ventliler.. MEN det är inte så svårt!
En sån där är MYCKET känslig o fan omöjlig att få att gå bra..
MEN underskatta dom inte.. det går att få en sån där o röra på sig med.. inte minst flyga med! Men om du ska bygga en sån så ta bara nån stålplåt o bygg skiten av.. meningslöst att lägga ut stålar på nått som kommer funka sissådär!
Precis som war-psyko sa så kör på en rak me insug fram o utblås bak.. MEN ventiler.. det är LÄTT med ventilerna.. de finns säkert tusen lösningar varav den billigaste kanske tar en halvtimma att snickra ihop..
Dessutom.. svetsa ihop ett krökt rör? De vill fan inte JAG ge mig in på iallafall
Kostnaden på en vantillös på ca 50cm (liten) kanske hamnar runt ett par hundra.. de ä ju bara lite plåt!
Priset på den med ventiler beror på storleken o hur bra den skall vara.. Vi köpte en svarv som var väldigt dyr för att kunna svarva ur aluminiumtoppen.. det kanske är LIITE overkill då man kan köra på aluminiumkoner här med! Så de är det enda man behöver förutom aluminiumplåt, fjäderstål då.. jag beställde mitt från.. kommer fan inte ihåg nu.. norge eller nått.. (ritningar från engalnd och tyskland) men de kan ja fixa billigt!
Men du.. hur mycket pengar ska du lägga på de här och vad har du tillgång till för material? för eftersom du sa att du inte var nån gud på att svetsa så är nog aluminium bara o skita i!
Men för fan! kör på 1,2-1,5mm stålplåt! O skippa aluminiumtoppen! Kör med vanliga koner! O sen kör på en ventilstyrd! DET blir lättast och billigast.. nu vet inte ja vad stålplåt i den tjockleken kostar.. men det är ju bara att räkna ut efter hur stor motor du vill ha vad det kommer att kosta!
Läs inte :
(En ramjet förstår du war-psyko är 2takt för att i första takten så suger den in och kompar, sen i andra förbränner o blåser ut.. det är ju inte för intet det kallas för pulsmotor.. Den kan ju OMÖJLIGT suga in och explodera samtidigt!)