Apropå att skicka materiel, det skulle ju vara ett ypperligt tillfälle att skicka ner några Archer för att få systemet testat i aktiv strid. Och Ukraina skulle säkert inte vara ledsna för det.
IOM teknikutveckling så föll behovet av att ha felsignal på GPS, då ingen riktigt längre förlitar sig på GPS enbart för att träffa sina mål.
Däremot verkar ryssen tro att Ukraina förlitar sig på GPS för att leda in eld mot mål, vilket dom ju säkert också gör till en viss del
Han är redan med på Wikipedia som ägare till ett luftvärnssystem....Undrar vad Igor hittade idag på sin morgonpromenad?
Ja det är lite synd, men nog hade det varit praktiskt. Beställa en driva nya, med expedierad leverans och skicka några?Vi har knappast några över tyvärr… men de hade definitivt gjort nytta exempelvis mot den där kolonnen.
Absolut, men sedan ska man inte underskatta traditionell målinledning med att ange vägkorsningar och andra landmärken som är kända sedan tidigare.Skall vi gissa att de får ganska mycket stöd med underrättelser och rentav målangivelser mot X/Y?
Archer är bra, för våra svenska förhållanden.Ja det är lite synd, men nog hade det varit praktiskt. Beställa en driva nya, med expedierad leverans och skicka några?
Ryssen hade säkert blivit glad när det börjat ramla ner artilleri med hög precision från en plats som flyttar sig hela tiden.
Klockrent rasistiskt citat från sossarna idag.Tänk om någon hade sagt under Göran Perssons tid att SD är statsmannamässiga och S är ett parti för små barn och folk som inte kan svenska.
Vad hette deras partiledare då, Mikael Jansson?
Så här resonerar och uttrycker sig vuxna.
Ja, men vad har han gjort åt den moderata och socialdemokratiska nedrustningen? Något?Klockrent rasistiskt citat från sossarna idag.
”En ryss är en ryss även med smör på”
Helt i klass med Ulf Adelsohns ”En neger är en neger”.
Personligen har jag inget mot uttalanden som dessa men jag förstår att de är rasistiska och inte riktigt ligger i tiden.
View attachment 469686
Damberg är ett jävla arsel... Har visat sig opålitlig i flera sammanhang. En sann politruk.Klockrent rasistiskt citat från sossarna idag.
Personligen har jag inget mot uttalanden som dessa men jag förstår att de är rasistiska och inte riktigt ligger i tiden.
I just detta fall kan det kanske åtminstone delvis förklaras med att Dambergs egen morfar stupade mot ryssen 1939 i finska vinterkriget.Klockrent rasistiskt citat från sossarna idag.
View attachment 469686
Chernobyl är ju bara förvar av använt bränsle, alltså ingen aktiv reaktor.Ser mest rubriker som pendlar mellan "inte så farligt" och "börjar läcka inom nån timme". Ja, alltså Chernobyl.
Någon som sitter på mer adekvat info om förloppet där?
I sarkofagen?Chernobyl är ju bara förvar av använt bränsle, alltså ingen aktiv reaktor.
Bränslet måste kylas för att det fortfarande utvecklar värme, så det ligger i kylbassänger.
Vattnet cirkuleras med pumpar, men inkommande el har kapats av ryssen, det finns (fanns) dieselaggregat med bränsle för 48 timmar, efter det börjar det nog dunsta i bassängerna och tillslut torrläggs bränslestavarna.
Torrlagda smälter dom och lite radioaktivitet kan läcka ut.
Yes och jag har som sagt inget mot uttalandet. Sossarnas dubbla måttstockar har jag svårare för.I just detta fall kan det kanske åtminstone delvis förklaras med att Dambergs egen morfar stupade mot ryssen 1939 i finska vinterkriget.
Jag själv har också hela livet haft liknande inställning till det officiella Sovjets/Rysslands göranden och låtanden.
På förekommen anledning, även i min släkt...
Nej, som jag har förstått det är lagret av gamla bränslestavar separat.I sarkofagen?
.Ja, men vad har han gjort åt den moderata och socialdemokratiska nedrustningen? Något?
Så trött på dessa Beatrice Ask politiker som varit ansvariga i årtionden och nu mumlar om hur det borde varit och bla bla.
De hade inte överlevt ett kvartal i ett börsnoterat företag.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|