Ska man vara orolig för Ryssland?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Rita om kartan, om än mentalt.

Ryssland tar med ca 20-talet andra nationer, som Kina, Nordkorea, Panama, Colombia, Mexico, Kuba… och bildar en försvarsallians. Vi kan kalla den NPTA. Northern Pacific Treaty Alliance, för att hitta på nåt lämpligt scenario.

Givetvis en försvarsallians. Artikel 5-klassen.

Ungefär då kommer saker att komma till sin spets.
Har jag några belägg? Absolut inte. Men det är ett intressant applex att spela med.
Colombia kan du nog avskriva, dom snackar med NATO nu...

Jag hade redan döpt alliansen till PUTO

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Eh...Ja, de ljög...
Linde är en vandrande katastrof, i gott sällskap med många av sina inkompetenta kollegor. Vi har aldrig tidigare haft så många oskickliga politiker i Regeringen. Det är märkligt att KU inte varit inblandade mer...

Skickat från min ASUS_Z017D via Tapatalk

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Samtidigt på andra sidan jorden.... en kärnvapennation råkar av misstag skjuta iväg en missil mot en annan kärnvapennation. :crash

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Samtidigt på andra sidan jorden.... en kärnvapennation råkar av misstag skjuta iväg en missil mot en annan kärnvapennation. :crash
Nuclear-Ghandi finns tydligen på riktigt.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ganska totalitär attityd må jag tillstå.
49c573f76fad45205ff5d9432757ee7c.jpg

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Läs intervjun med Ann Linde SvD, det är näringslivets fel att det är en uppskruvad debatt, det är journalisten som skall svara på hennes frågor, hon feltolkar medvetet oppositionen för att bibehålla makten. Bland annat.

Hårresande.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Rita om kartan, om än mentalt.

Ryssland tar med ca 20-talet andra nationer, som Kina, Nordkorea, Panama, Colombia, Mexico, Kuba… och bildar en försvarsallians. Vi kan kalla den NPTA. Northern Pacific Treaty Alliance, för att hitta på nåt lämpligt scenario.

Givetvis en försvarsallians. Artikel 5-klassen.

Ungefär då kommer saker att komma till sin spets.
Har jag några belägg? Absolut inte. Men det är ett intressant applex att spela med.
har svårt att se Ryssland och Kina hålla sams någon längre tid. Även om Kina till viss del backar Ryssland just nu. Tror dom gillar en utveckling som försvagar både Ryssland och Väst.

Nord Korea lär inte vilja ingå i allians med någon annan som inte erkänner deras stora ledare som överhet så dom ryker nog också. Visst, dom har samarbete med Kina men även där har det knakat. Övriga länder är ointressanta för annat än att placera ut raketer. Mexico, Panama och Colombia känns väldigt osannolika, Venezuela borde vara ett närmre val om man vill ha fanatisk västhatare

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Övriga länder är ointressanta för annat än att placera ut raketer. Mexico, Panama och Colombia känns väldigt osannolika, Venezuela borde vara ett närmre val om man vill ha fanatisk västhatare

Colombia är NATO partner sedan 2017 och pratar just nu med NATO om hjälp med sina grannar...

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Ryssarna verkar ha bombat en moské i Mariupol.
Kommer det brännas ryska flaggor i Mellanöstern kommande vecka?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Eh...Ja, de ljög...
Ja, förutsätter man inte att folk ljuger för sitt eget gagn kanske man inte ska vara politiker.

Folk ljuger om att dom är handikappade för att få livstids försörjning för sig och sina anhöriga som assistenter.

Folk ljuger om sin ålder hela tiden.

Folk ljuger om var dom kommer ifrån.

Folk ljuger när dom deklarerar.

Folk ljuger vid husaffärer.

Folk ljuger om vem som betalade den där Tobleronen...

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Ryssland varnar återigen Sverige för att ansluta sig till Nato. En anslutning skulle leda till att Ryssland "vidtar vedergällningsåtgärder", enligt ryska UD.

Värst vad angelägna de är av att ha ett lydigt Sverige. Som vilken hustrumisshandlares modus som helst.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det hade ju varit rätt smart att bomba en moské och skylla på Ryssland för att demoralisera inkommande kanonmat.
Ett drag jag till fullo stöttar om det skulle visa sig vara så, givetvis INTE om någon var i den

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Vi borde gå med i NATO och det måste ske från en dag till en annan utan väntetid. Svårare än så är det inte för mig. Sen är det långt ifrån klarlagt att vi kan gå med på det sättet oavsett vad somliga har sagt om den saken tidigare i den här tråden.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati