Om viljan finns från båda sidor så lär det ju gå, oklart om så är fallet dockNATO skulle ju kunna gå ut med att Sverige och Finland "tillfälligt" omfattas av artikel 5 efter hoten från Putler. (ett år eller så)
Under tiden ges vi möjlighet att ansöka och få ansökan godkänd, för att sedan PERMANENT ha det skyddet.
Kan vi inte be Norge att utföra en specialoperation i Sverige? Jag skulle gärna vilja se svenska statsministern bli arbetsbefriad och hemskickad med full lön. Som tröstbonus kan hon få en offerkofta/lusekofta i present till sin familj.NATO skulle ju kunna gå ut med att Sverige och Finland "tillfälligt" omfattas av artikel 5 efter hoten från Putler. (ett år eller så)
Vi kan ju anfalla norge lite förvirrat, sänka någon halvrutten fiskebåt och sedan ge upp och erkänna att vi har förlorat, vips är vi Norge och omfattas av Artikel 5Kan vi inte be Norge att utföra en specialoperation i Sverige? Jag skulle gärna vilja se svenska statsministern bli arbetsbefriad och hemskickad med full lön. Som tröstbonus kan hon få en offerkofta/lusekofta i present till sin familj.
De överskattade Rysslands förmåga. Ryssland har ju inte direkt visat på hög kompetens hittills. Åas brukar det vara deras MO, att snubbla runt som en full farbror tills de nyktrar till och får fart på maskineriet.Förresten är det nån som minns att USA bedömde att Kiev skulle falla inom 2-3 dagar när kriget hade börjat? Bra att de hade fel där, men hur kunde de bedöma så fel?
Jag har ju sagt att det är våran NATO option i flera år nu.Vi kan ju anfalla norge lite förvirrat, sänka någon halvrutten fiskebåt och sedan ge upp och erkänna att vi har förlorat, vips är vi Norge och omfattas av Artikel 5
Någon som har länk till ursprungsartikeln där detta sades?Ryssland varnar återigen Sverige för att ansluta sig till Nato. En anslutning skulle leda till att Ryssland "vidtar vedergällningsåtgärder", enligt ryska UD.
Värst vad angelägna de är av att ha ett lydigt Sverige. Som vilken hustrumisshandlares modus som helst.
Det är inte interfaxartikeln du menar? Det är väl ursprungsartikeln?Någon som har länk till ursprungsartikeln där detta sades?
DN skrev ju om det här, men de hänvisar till Interfax och någon högt uppsatt tjänsteman. Hittar dock inte artikeln i de ryska medierna.
Jag var ute efter hela intervjun och fick för mig att den skulle finnas i någon form någonstans. Den kanske kommer senare. Ville se lite mera kontext i vilket sakerna sades.Det är inte interfaxartikeln du menar? Det är väl ursprungsartikeln?
Jag läser det som att de gjort en intervju och att artikeln ovan är det som kommer från intervjun. Om det skrivits om detta i ryska medier, likt DN i Sverige, har jag ingen koll på.
Ok då är jag med.Jag var ute efter hela intervjun och fick för mig att den skulle finnas i någon form någonstans. Den kanske kommer senare. Ville se lite mera kontext i vilket sakerna sades.
Nu var det mest samma retrorik som det varit innan.
Det är väl flygbränsle till Arlanda. Det kommer väl in där nuförtiden.Har någon lyckats hitta information om vem kunderna är på innehållet i Transsib Bridge som besökt Gävle?
Svagt att köra rysk soppa.Det är väl flygbränsle till Arlanda. Det kommer väl in där nuförtiden.
Vill du ha företagen brukar det väl vara A Flygbränslehantering (AFAB) och Green Cargo AB.
Svagt att köra rysk soppa.
Som någon annan skrev, förmodligen AFAB eller GreenCargo. Det vill nog varken regering eller företag öppet berätta om idag.Har någon lyckats hitta information om vem kunderna är på innehållet i Transsib Bridge som besökt Gävle?
Alternativen torde vara att köpa bränslet från någon annan nation. Ryssland har inte monopol. Handlar säkerligen om lägre kostnad snarare än brist på andra leverantörer. Därför är det svagt.Jo, men vad är alternativet? Det är ju det här som är fossilberoendets baksida. Inte undra på att flyget jobbar hårt med alternativa och billigare lösningar. Tex vätgas för de längre resorna och el för de kortare.
Putin har tack vare fossilberoendet ett fast grepp om pungen på tex Tyskland, som inte klarar sig utan rysk gas i dagsläget.
Som Jan Björklund sade för många år sedan: Det finns två problem med rysk gas. 1: Det är gas och 2: Den är rysk.
Ganska träffande.
Hur mycket man än önsketänker så finns det inga fungerande alternativ till fosssilt flygbränsle.Jo, men vad är alternativet? Det är ju det här som är fossilberoendets baksida. Inte undra på att flyget jobbar hårt med alternativa och billigare lösningar. Tex vätgas för de längre resorna och el för de kortare.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|