Ska man vara orolig för Ryssland?

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
UK har en variant där hushåll får betalt för att ta emot flyende. Man åtar sig att ge dem husrum i minst 6 månader och det görs givetvis bakgrundskoll på de som ställer upp med boende.
Detta gör att de flyende får bättre integration i samhället direkt, kostnaden för staten blir mindre, folket ute i landet kan dryga ut inkomsten lite i dessa dyra tider, osv.
Tror denna variant vore bättre än Sveriges där man klumpar ihop folk hos Bert Karlsson och co.
Jag är på. Har plats om än rätt modest standard.

spixer

spiff
Gick med
20 Jun 2007
Hoj
yzf 1000R och FZR1000
Det är åtminstone relaterat, med avseende på flyktingsituationen.

Etablerad batikhäxa propagerar för att afghanska ensamkommande behövs för att "ta hand om" ukrainska flyktingar.

Kommentar i tråden:
"Afghanerna behövs för att ta emot Ukrainarna? Jag tror Ukrainarna behöver afghanska lotsar in i Sverige ungefär lika mycket som det behöver Putins arméer i Ukraina…"

Om något så behöver ukrainska kvinnor och barn skydd från dessa. Etableringen klaras bäst utan den inblandningen, till största delen beroende på inställning och moral hos de som nu kommer.
Var hittade du det?
Jag tvivlar inte en sekund på dig men skulle vilja se det själv

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Tror denna variant vore bättre än Sveriges där man klumpar ihop folk hos Bert Karlsson och co.
Ska du ta brödet ur stackars Jan Emanuels mun?
Vad ska han skrapa ihop sina pengar på nu?
Tänk på att han har många dyra bilar och båtar att tanka också, fordon som lätt suger i sig 2 liter milen dessutom, och soppan som är så dyr nu....

(OBS: KAN INNEHÅLLA SPÅR AV IRONI)

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Var hittade du det?
Jag tvivlar inte en sekund på dig men skulle vilja se det själv
Gah, hittar inte tillbaka till ordväxlingen men jag kopierade texten och klistrade in exkl emoji. Har inget twitterkonto och tw har ändrat så det är bara de senaste tweetsen man ser. Tror det var en avknoppning av Panshiris (möjligtvis ironiska) psykbryt på Frick. Det blir så när man skummar av vad som går.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Försvarsladdning 21. Får fortfarande användas, men bara manuellt kontrollerad och utlöst med tex draglina.
Hmm, så om man knyter upp draglinan mellan två träd och låter fienden själv dra i den med till exempel benen så är det okej, som jag tolkar det....

spixer

spiff
Gick med
20 Jun 2007
Hoj
yzf 1000R och FZR1000
Gah, hittar inte tillbaka till ordväxlingen men jag kopierade texten och klistrade in exkl emoji. Har inget twitterkonto och tw har ändrat så det är bara de senaste tweetsen man ser. Tror det var en avknoppning av Panshiris (möjligtvis ironiska) psykbryt på Frick. Det blir så när man skummar av vad som går.
Men Panshiri eller Frick så borde man hitta det alltså

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det är åtminstone relaterat, med avseende på flyktingsituationen.

Etablerad batikhäxa propagerar för att afghanska ensamkommande behövs för att "ta hand om" ukrainska flyktingar.

Kommentar i tråden:
"Afghanerna behövs för att ta emot Ukrainarna? Jag tror Ukrainarna behöver afghanska lotsar in i Sverige ungefär lika mycket som det behöver Putins arméer i Ukraina…"

Om något så behöver ukrainska kvinnor och barn skydd från dessa. Etableringen klaras bäst utan den inblandningen, till största delen beroende på inställning och moral hos de som nu kommer.
Jag har också tänkt tanken, vilka vidrigheter de flyende kommer utsättas för i Sverige.

fy fan

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det blir liksom vårt ansvar. Sen ska det väl sägas att krutet i dessa tjejer och kvinnor mycket väl kan ge förövare nytta av sin fria tandvård. Barnens sits är inte så över sig...
Jag är inte så säker, de kan vara bra naiva i länder som inte mött Mellanöstern också.
Se bara på oss, inte direkt så vi har full sjukdomsinsikt heller.
Hur många svenska kvinnor som råkar oerhört illa ut har initialt valt att umgås med dessa individer frivilligt?
Det är inte direkt så det är omöjligt att sätta sig in i vilka som begår dessa brott i Sverige.

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Skräpmail någon?
Senaste dagarna har inkorgen svämmat över av en massa skit, hittills idag ett trettiotal. Är det Putins hackers som har lite tråkigt?

Raderad medlem 51742

Guest
Skräpmail någon?
Senaste dagarna har inkorgen svämmat över av en massa skit, hittills idag ett trettiotal. Är det Putins hackers som har lite tråkigt?
Idag fick jag ett mail av en finsk kvinna som erbjöd sig att hjälpa mitt företag att marknadsföra sig, skrivet på artig finska. Väljer att tolka det som en finsk försvarsgaranti.

laidback

Gick med
19 Dec 2010
Hoj
Idag fick jag ett mail av en finsk kvinna som erbjöd sig att hjälpa mitt företag att marknadsföra sig, skrivet på artig finska. Väljer att tolka det som en finsk försvarsgaranti.
Haha, du menar att hon fiskar för framtiden? Mycket möjligt. Men inga skräpmail? Brukar få
5-10 st per dygn, men detta är ju löjligt!

laidback

Gick med
19 Dec 2010
Hoj
På jobbmailen två stycken i morse (första gången spam kom till jobbet år). På mitt Bahnhof-slaskkonto, ett om dagen typ. Från one.com där mina andra mailkonton finns, noll spam.
Oj, du är lyckligt lottad.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...