Ska man vara orolig för Ryssland?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Så? Blir det bankrutt idag? :va
$100 millar ska betalas.
Och ingen vill ta rubel.
Fickpengar för en oligark.

Nej, det vore högst otroligt att Putler skulle betala något just nu, om dom inte tar Rubel.

Rubel är ju hans stolta valuta, och hans land är ju bäst.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Nej, det vore högst otroligt att Putler skulle betala något just nu, om dom inte tar Rubel.

Rubel är ju hans stolta valuta, och hans land är ju bäst.
Kontraktet är skrivet att betalas i dollar.
Men dom har sagt att dom kommer betala i rubel.
Fint om dom sätter kursen själva också...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Oh really.

Tyvärr fungerar inte appen längre men notiserna slinker igenom, kanske för att jag har en Kina-telefon.
64318b897624c62d6a735daadb50b33b.jpg

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Oh really.

Tyvärr fungerar inte appen längre men notiserna slinker igenom, kanske för att jag har en Kina-telefon.
"Russian President Vladimir Putin has opined that the latest rounds of unprecedented sanctions imposed on Russia by the US and its allies over the Kremlin’s military campaign in Ukraine, mark the end of an era. According to Putin, from now on the West will be losing its “global dominance” both politically and economically.

Speaking on Wednesday, the Russian head of state proclaimed that the “myth of the Western welfare state, of the so-called golden billion, is crumbling.” Moreover, it is the “whole planet that is having to pay the price for the West’s ambitions, and its attempts to retain its vanishing dominance at any cost,” Putin said."

Det var längre än så, men det ger andemeningen

När jag ändå var där passade jag på att läsa övriga pro... Nyheter.

Ryssland startar sitt eget instagram (med blackjack and hookers) Russogram
"The social media platform will, apparently, offer additional tools of monetization for bloggers through paid content, fundraising, and referral programs."

Last edited:

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Det var längre än så, men det ger andemeningen
Uttalande från en despot vars land har en BNP i storleksordning som Canada eller Holland.

Det som nog kommer att hända är att "vi" som inte vill gräva efter "nyttiga" saker (som vi bevisligen har) på vår egen bakgård pga miljöfarlighet lär nog börja göra det.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Det pratades och postades videos om att den tjetjenske ledaren Kadyrov var eller hade varit i Ukraina.
Han publicerade bland annat själv uppgifter på Telegram om att han var i Gostomel (25 km från Kyiv)
Ukrainska säkerhetstjänsten skickade då ett phishing meddelande till honom där de skrev att de var en reporter på RT som ville att han skulle korrekturläsa en artikel om honom.
Han klickade givetvis på länken, mediakåt som han är ?
Det visade sig att han satt på en ip-adress tillhörande en mobiloperatör i Grozny, Tjetjenien.
Han hade inte ens lämnat Tjetjeniens huvudstad.
:arsele?

(översätt artikeln med google translate om ni vill läsa på engelska)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag undrar hur nyheterna ser ut om man går in på RT med VPN från Ryssland och sedan översätter sidan från Ryska...

Jag har en känsla av att den engelska varianten är en ANING nedtonad...

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jag undrar hur nyheterna ser ut om man går in på RT med VPN från Ryssland och sedan översätter sidan från Ryska...

Jag har en känsla av att den engelska varianten är en ANING nedtonad...
Det är skillnad på de flesta nyhetskanaler här och där. Finns ju flera än RT och Sputik, som båda är lite mera inriktade på oss i väst.

Här har du t.ex. Ria Novosti idag. Google översatt. Klippte bort reklamen som fanns där och satte dit propaganda så att ingen dum tror på det. :crash

Ukr_22.jpg

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
OM dokumentet som läckt är äkta så har vi ett klassiskt "gapar efter mycket, mister ofta hela stycket"

Putler hade alltså planer på att gå vidare med baltikum och Polen efter Ukraina...

Jag tror att han får fullt upp i Moskva snart.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
OM dokumentet som läckt är äkta så har vi ett klassiskt "gapar efter mycket, mister ofta hela stycket"

Putler hade alltså planer på att gå vidare med baltikum och Polen efter Ukraina...

Baltikum är ju kanske möjligt att han kunnat ta, men Polen tvivlar jag på. Även om NATO hade hållit sig borta. Polackerna har alltid varit ena sega jävlar, och har väl mestadels fått stryk för att de blivit gangbangade, nu har de hyfsat modern utrustning och de vill definitivt inte bli en lydstat till Ryssland igen, så de hade nog inte vikt en tum.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera

Vilket dokument?

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Verkar som om USA skickar switchblade drönare till Ukraina.

Källa Politico
"Confirmed: The US is sending 100 Switchblade armed drones to Ukraine. The loitering munition has been used by US special operations forces for several years, and is good at penetrating armor"

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati