I all välmening, har det inte varit lite för många sådana här spekulationer nu?
Jag har nog läst minst fem-tio gånger att Ryssland skall göra något (snart) och skylla på någon annan. De har väl inte ens försökt göra detta?
Generellt sett är det intressant hur det är rätt mycket som skulle kategoriseras som klockrena foliehattar här om det påstods om andra regimer. Det här med Putins mikrofon, förvisso utan att ha sett det, låter som månlandningen-folien.
Jag har förmånen (...) att känna en 110%ig konspirationsteoretiker och hen har väldigt ofta under de 13-14 år jag känt honom meddelat att "snart" händer "något" så jag kanske är lite bränd av honom.
Jag tycker inte mitt inlägg riktigt klassar in vad du tycker är konspirationsteorier/spekulationer.
Både du och jag läser ju varierande ryska medier, förvisso säkert med olika granskande ögon, men vi ser ju ändå vad som skrivs.
Det senaste dygnet så ökade aktivitet i ryska medier gällande att man hävdade att det skulle komma att genomföras en aktion med kemikalier i någon form av separatister inne i Ukraina.
Sen nu på morgonen så sköt någon artilleri mot kemikaliefabrik i närheten av Sumy. Detta ledde till ett utsläpp av ammoniak, Det gick ut en varning om detta till närområdet eftersom det var ett gasmoln som speds med vinden.
Att jag då i detta läge skriver om det och frågar om det är en false flag tycker inte jag är en konspiration eller en allt för stor spekulation.
Faktum kvarstår ju att ett utsläpp skedde på grund av åverkan som inte har sin grund i någon naturlig orsak av daglig drift.