Ska man vara orolig för Ryssland?

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Har inte Kina precis gått ut internt och bett företagen kolla vilka luckor de kan fylla på den ryska markanden nu när väst är borta? Tyckte jag såg det flimra förbi i flödet. Kommer dock inte ihåg källan just nu.
Det skulle ju stötta Ryssland och ge lite extra inkomster på hemmaplan samt inte minst ge dem mera inflytande över Ryssland.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Har inte Kina precis gått ut internt och bett företagen kolla vilka luckor de kan fylla på den ryska markanden nu när väst är borta? Tyckte jag såg det flimra förbi i flödet. Kommer dock inte ihåg källan just nu.
Det skulle ju stötta Ryssland och ge lite extra inkomster på hemmaplan samt inte minst ge dem mera inflytande över Ryssland.
Kina går på slak lina här, dom vill ju givetvis sko sig på den ryska markanaden, men samtidigt inte stöta sig med resten av världen.
Skulle dom riskera sanktioner från väst skulle dom dumpa Putler som den loppätna råtta han är.

Ryssland är stort, men deras ekonomi är liten i sammanhanget, jag tror att kineserna kommer att köpa olja/kol skitbilligt (dom sätter priset), för det kan vi ju inte sanktionera så länge Tyskland köper, däremot kommer nog inte Kina att kunna/vilja sälja så mycket tillbaka.
(Kunna för att ryssland inte har valuta, vilja för ev sanktioner)

Det lär bli en bytesaffär med Gas/Olja/Kol till största delen och utan vinst för Putler
och på den marknaden ska dom konkurera med Kim, som inte heller har några polare.

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Frågan är ju varför man skulle anse sig behöva invadera Taiwan. Det mest värdefulla i Taiwan är ju den mänskliga kompetensen, inte lite fjuttig skog och berg. Låter lite långsökt att Kina skulle yttra det bevingade ordstävet "Med ett schysst järnrör slår man hela världen med häpnad!".
Socker Conny, det var inte igår minsann

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ryska ambassaden i Warsava värstädar, dom har tydligen eldat upp en massa saker i dokumentbrännaren i dag, så dom åker nog hem i morgon.

Kanske dags att slå på lite radar mot Polsk/ryska gränsen

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ryska ambassaden i Warsava värstädar, dom har tydligen eldat upp en massa saker i dokumentbrännaren i dag, så dom åker nog hem i morgon.

Kanske dags att slå på lite radar mot Polsk/ryska gränsen
Det vore ju exceptionellt dumt av både Putin och Lukashenko att hitta på dumheter i Polen. Inte för att jag är helt övertygad om att det skulle hindra dem, men...
Det kan ju vara så att de har spionerat eller helt enkelt haft en massa pappersspår av vad de haft för sig sedan 2014 där som de bestämde sig för att städa upp innan ambassaden blir stormad av NATO.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Vill man veta vad som försigår i Mariupol så är denna artikel läsvärd.

Coffeeordie ges ut av Black Rifle Coffe Company: https://en.wikipedia.org/wiki/Black_Rifle_Coffee_Company

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det går bra för Putler nu...

View attachment 470078

Det lär vara bättre än så, Ukraina har tydligen lyckats skära av styrkorna utaför Kyiv och har stängt in dom i ett jätte-motti, det är så pass många ryssar instängda att Ukraina kanske måste öppna upp en reträttväg för att dom inte kan ta hand om alla krigsfångar.

Spräng alla broar och lämna en smal spång så dom kan gå hem på ett led/linje utan all utrustning, men ge dom ett vägval så att dom som inte vill hem till ryssland kan vika av och stanna kvar och städa

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Tommies = engelsmän

Yankees = amerikaner

Har aldrig hört att Shermans skulle ha kallats för Tommiecooker och i så fall av vilka.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Ni kan lägga ner ert MÖP-snack för kriget är snart över. ARLA, listen up, ska nämligen sluta sälja (sverigeproducerad) KEFIR!

(Hade velat lyssna på det mötet.)

Edit; ARLA var det. Så ICA i förlängningen...
Svarar mig själv och fyller på med en länk. Läs den som vill men Bitte är ,som så ofta, spot on och visar det idiotiska med fjantiga symbolhandlingar. Skrivet det förr, hur jag kommer tillbaka till exemplet med "överslagsbeteende" i djurvärlden. En pippi som ställs inför ett hot den inte känner till kan reagera med att, istället för att fly, putsa sina fjädrar. Sen detta patologiska upphöjande av Lenin...

Mr Moto

Nu i tvåtaktsträsket
Gick med
26 Jan 2005
Hoj
RVF 400, NSR250 SP

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Vem är det som pratar?
Jag vet inte, men det är rysk stats TV och jag såg att Carl Bildt hade delat samma klipp så det kanske är någon slags auktoritet/putinkännare i alla fall.
Däremot verkar han ha dålig verklighetsförankring om han tror att Polen och Baltstaterna med full backning av NATO skulle gå snabbare att krossa än Ukraina.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag vet inte, men det är rysk stats TV och jag såg att Carl Bildt hade delat samma klipp så det kanske är någon slags auktoritet/putinkännare i alla fall.
Däremot verkar han ha dålig verklighetsförankring om han tror att Polen och Baltstaterna med full backning av NATO skulle gå snabbare att krossa än Ukraina.
Polen gick ju fort de två senaste gångerna när de stövlade in där och gangbangade dem med lite kompisar. Då måste ju det moderna Polen gå lika lätt! Och Polens kompisar komme rju överge dem precis som de gjorde sist!
Att Polackerna är ganska arga sedan ockupationen, och har skaffat sig ganska bra vapen kan man ju ignorera för att ingen kan stå emot den Ryska Björnen.

Eller... Kanske inte.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...