Ska man vara orolig för Ryssland?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Som en del av mitt självskadebeteende skall jag nu försöka läsa denna artikel.
d5935c815c786d4edc2380803254049d.jpg

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Den artikeln gav, vad jag brukar kalla bamsefieringen av Sverige, ett ansikte. På något vis lyckades man även klämma in något om HBTQ (och ett nytt i?) i en artikel om vapen, krig och upp/nedrustning...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Den artikeln gav, vad jag brukar kalla bamsefieringen av Sverige, ett ansikte. På något vis lyckades man även klämma in något om HBTQ (och ett nytt i?) i en artikel om vapen, krig och upp/nedrustning...
Jag tänkte också på det, HBTQ passagen kändes extremt krystad. Och jag menar ingenstans att HBTQ frågor i Ryssland hanteras ens nära acceptabelt, men att det ska sitta åtta vita kärringar på Södermalm (utgår jag från) och leka mamma mamma barn när det är krig är bara för magstarkt.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Svenska Freds kan göra bra saker med... De skulle t.ex allihopa kunna åka ned till Mariupol och mäkla fred mellan Tjetjenska trupperna och Azov...
Nu tycker jag du förminskar deras ambitioner, hon säger uttryckligen i intervjun att hon skulle använda pennan som vapen, inte bara feminist-käbbla.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Nu tycker jag du förminskar deras ambitioner, hon säger uttryckligen i intervjun att hon skulle använda pennan som vapen, inte bara feminist-käbbla.
Tja, med en magnetacceleratorbössa går det nog att kasta pennorna hårt nog för att vara jobbiga för den Lede Fi.

Raderad medlem 51742

Guest
Ryska ambassaden i Warsava värstädar, dom har tydligen eldat upp en massa saker i dokumentbrännaren i dag, så dom åker nog hem i morgon.

Kanske dags att slå på lite radar mot Polsk/ryska gränsen
Kan ju tänkas finnas ett samband med detta:

Hela 45 ryska diplomater i Polen är spioner, larmar underrättelsetjänsten ABW. Personerna kastas ut ur Polen.

– Våra inrikes säkerhetsorgan har fått ihop en lista på 45 personer som arbetar i Polen under täckmanteln av diplomatiska aktiviteter, säger ABW:s talesman Stanislaw Zaryn till medier.

De ska ha ägnat sig åt verksamhet ägnad åt att skada Polen, enligt ABW.

Polen har långa landgränser mot både Ryssland, Belarus och Ukraina, och har påverkats starkt av Rysslands anfallskrig i Ukraina.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Verkar som om det ryska landstigningsfartyget Orsk (alligator klassen), från svarta havsflotta, har råkat förstöras i den ryskkontrollerade hamnen Berdyansk.
Den brann och sjönk lite lätt mystiskt.
Robotträff, sjömina eller attackdykare?
20220324_090403.jpg

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det är väl också generalstabschefen Valerij Gerasimov tror jag.
Båda kompisar och anställda för ca 10 år sedan.
Fanns på bild bredvid varandra vid ett bord lååååångt ifrån Putin.
Kan det vara så att den änden av bordet var putsat med det nya ryska rengöringsmedlet "Novishock-Tar bort dina problem"

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Mariupols "City counsel" skrev detta på deras telegram.
Körde det i Google translate.
Ryssland bussar ut invånare, tar ifrån dem sina pass och kör ut dem till avlägsna byar i Ryssland.

Mariupol City Council
‼ ️Now the Russian occupiers are forcibly deporting thousands of Mariupol residents to Russia!

Residents of the Left Bank district are beginning to be deported en masse to Russia. In total, about 15,000 Mariupol residents were subjected to illegal deportation. This is about half of all residents who are still in the Left Bank district. It is known that the occupiers in the ultimate form are forcing people already exhausted by the war to get on buses. There is also information that the Russian occupiers are confiscating people's passports and other Ukrainian identity documents.

The deported people are first taken to so-called filtration camps, from where they are redistributed to various remote cities in Russia. Today it is known that about 6,000 Mariupol residents have already been forcibly deported to the occupier's territory.

Despite the fact that the Russian side regularly announces the possible evacuation of people to the territory controlled by Ukraine, in reality this is not the case. For the past 20 days, the occupiers have been blocking the evacuation column and preventing the safe rescue of people. Right now, buses that left Zaporizhia for Berdyansk to evacuate Mariupol residents have been blocked. Obviously, this is done only to prevent people from returning to the territory controlled by Ukraine. Despite the fact that this is what the residents of the Ukrainian city want.

"What the Russian occupiers are doing cannot be explained. At first, they blockade a peaceful city, purposefully start killing people, and then forcibly deport them to their territory. Ukraine experienced this only during World War II. Unfortunately, history repeats itself. Only now instead of Nazis - racists. Now we are forming a base of deported Mariupol residents and will work on their return to Ukraine, ”Mariupol Mayor Vadim Boychenko said.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Mariupols "City counsel" skrev detta på deras telegram.
Körde det i Google translate.
Ryssland bussar ut invånare, tar ifrån dem sina pass och kör ut dem till avlägsna byar i Ryssland.
Jo, det har väl rapporterats en vecka eller så, Putins "humanitära" korridorer går rakt in i ryssland, och vidare till Gulag (om inte direkt till massgravar, men det har vi inga bevis för än)

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
En tanke slog mej;
Turkiet har ju möjligheten att stänga Bosporen för vem de behagar.
Vad säger att inte Sverige och Danmark gemensamt kan besluta stänga Öresund och Stora/Lilla Bält?
Vore inte det en effektiv symbolhandling att stänga för alla ryska fartyg samt fartyg som angör ryska hamnar?

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
En tanke slog mej;
Turkiet har ju möjligheten att stänga Bosporen för vem de behagar.
Vad säger att inte Sverige och Danmark gemensamt kan besluta stänga Öresund och Stora/Lilla Bält?
Vore inte det en effektiv symbolhandling att stänga för alla ryska fartyg samt fartyg som angör ryska hamnar?
Det är klart möjligt.
Skälet är, gissar jag, att konsekvenserna kan bli rätt obehagliga...

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Råkade stöta på det här.
Anonymous har hackat ryska centralbanken och hotar att släppa 35000 dokument.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati