Ska man vara orolig för Ryssland?

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
"BUCHA, Ukraine—The rights group Human Rights Watch said it has collected evidence of a war crime in this Ukrainian city where Russian troops recently withdrew as Moscow shifted its military operations to Ukraine’s east.
Human Rights Watch said it has interviewed a woman who witnessed Russian troops round up five men and shoot one of them in the back of the head, killing him.

“We have documented an unmistakable case of summary execution by Russian Federation forces in Bucha on March 4,” a Human Rights Watch spokeswoman said."

Det kommer nog komma bra många mera berättelser som denna när fler områden befrias.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Det här är varför vi måste ha ett starkt försvar...

"Her neighbours in a neat brick house four doors down had been tied hand and foot and killed."
"Yet the worst was in the basement of the dacha.
“We found 18 bodies in there,” he said. “They had been torturing people. Some of them had their ears cut off. Others had teeth pulled out. There were kids like 14, 16 years old, some adults. "

Un-paid-walled artikeln:

Ursprungsartikeln:

Det här var utanför Kyiv. Vill knappt ens tänka på vad som pågår i Mariupol där tjetjenerna härjar runt.

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Ja varför inte, det här har jag tänkt på länge. Vad jag har förstått så är det fartyg som skjuter raketer mot städerna i sydost. Kan tänka mig Putin går bananas om skeppen blir sänkta men skulle det i sin tur leda till att hans skitland utplånas så är det bra för större delen av övriga världen. Bra jobbat Boris!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ja varför inte, det här har jag tänkt på länge. Vad jag har förstått så är det fartyg som skjuter raketer mot städerna i sydost. Kan tänka mig Putin går bananas om skeppen blir sänkta men skulle det i sin tur leda till att hans skitland utplånas så är det bra för större delen av övriga världen. Bra jobbat Boris!

Dom har ju klarat sig bra hittils med lite okonventionella användningar av vapen, men självklart skulle det vara bättre om dom hade ändamålsenliga vapen.

Det gäller ju bara att dom är så lättanvända/snabblärda att dom hinner lära sig att använda dom effektivt, annars måste man skicka med personal.
Ett rör på axeln som spottar dålig stämmning är ju relativt lätt att lära sig, och såna fast av annan modell har dom ju haft tidigare.
Sjömålsrobotar har lite högre tröskel, men ger ju såklart väldigt bra avkastning vid träff.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Såg just att det spekuleras om att Putin har sköldkörtelcancer.
Det har det spekulerats om hela kriget, han reser med ett hov av doktorer, varav en expert på skölkörtelcancer.

Fast just skölkörtelcancer är ju en väldigt behandlingsbar cancer, och ryssarna blev ju lite ofrivilligt jäkligt duktiga på just skölkörtelcancer efter Tjernobyl, så det är ju långt ifrån någon dödsdom för Putler

I norge rekomenderar dom Jod tabletter (som skyddar skölkörteln) bara till personer under 50år, är du äldre än så hinner du dö av annat än en eventuell skölkörtelcancer.
Det är klart, finns det obegränsat med Jod tabletter så kan väl även äldre ta dom om det gör att det känns bättre, men det är viktigast för yngre.

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Såg just att det spekuleras om att Putin har sköldkörtelcancer.
Sköldkörtelcancer har en dödlighet på 4% om jag minns rätt. Tydligen den cancerformen med högst överlevnadsandel.
Jag hade sköldkörtelcancer för drygt 10 år sedan. Inga fysiska obehag. Däremot är det en smula mentalt påfrestande att veta att man har cancer.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Den som har trott något annat om ryssarna har varit "naiv" bortom omyndighetsförklaring...

Det är därför Ukrainska kvinnor och barn har flytt och männen slåss till sista blodsdroppen.
Det finns inget alternativ.
Nu får ni lugna er lite, vi kan inte omyndigförklara hela riksdagen.

Det är lite mycket efterklokhet här just nu.

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Hoj
Själv har jag tänkt att så länge de sköter sitt och skiter i andra så är det deras ensak hur de beter sig men saker och ting kom i en helt annan dager nu

Startgas

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Aug 2005
Hoj
Gasgas 450 quad
Sköldkörtelcancer har en dödlighet på 4% om jag minns rätt. Tydligen den cancerformen med högst överlevnadsandel.
Jag hade sköldkörtelcancer för drygt 10 år sedan. Inga fysiska obehag. Däremot är det en smula mentalt påfrestande att veta att man har cancer.
Aha, kan tänka mig att det är jobbigt att ha i minnet.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Om. Om nu någon får för sig att detta är ”Putins krig”, så tänk om.

Det är ett folk, i generella termer. Dessa har utfört slika dåd i Georgien, i Ukraina, i Syrien, i Afghanistan… sexuella och andra övergrepp är lika vanligt inom ryska armén som vapen för ryska armén.

De behöver sparkas 200 år tillbaka i tiden. Delas upp och tvångsförvaltning under hård övervakning. Skräpfolk.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Det är ett folk, i generella termer. Dessa har utfört slika dåd i Georgien, i Ukraina, i Syrien, i Afghanistan… sexuella och andra övergrepp är lika vanligt inom ryska armén som vapen för ryska armén.

De behöver sparkas 200 år tillbaka i tiden. Delas upp och tvångsförvaltning under hård övervakning. Skräpfolk.

Dom TRÄNAS ju till det, det förekommer ju dagligen mellan äldre och yngre soldater.

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Hoj

Jag tänker som du och just därför har jag inga problem med att bomba landet till en grushög.
Blir förbannad när jag hör ursäkter likt "alla ryssar är inte som Putin". Svaret på det är att alldeles för många ryssar är som han.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Låg nivå. Civila ryssar som bor i Ryssland förtjänar inte att bombas. Vilka fler etniska grupper ska vi utrota och vem bestämmer vilka som får finnas kvar?
Play stupid games, win stupid prizes

Russian workers in Finland draw Z-symbols on their lockers etc.

So much about the Russians living in the west being any different.”

Problemet är ett folk med en grandios självbild. Ukraina ska inordnas under det ryska herrefolket. De som inte är villiga, dödas.
Låter det bekant? Konvertera eller dö? Mm.

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Låg nivå. Civila ryssar som bor i Ryssland förtjänar inte att bombas. Vilka fler etniska grupper ska vi utrota och vem bestämmer vilka som får finnas kvar?
Absolut, inte alla Ryssar...
Men den ryska militären samt deras välspacklade kärringar som hejar på kriget, och förser sig med nystulna Ukrainska smycken osv.
Jag hörde ett avlyssnat telefonsamtal hem från en soldat som beskrev misären, att dom inte fick mat osv, och kärringen där hemma läste upp en lista på vilka grejor hon ville att han skulle stjäla, dyra parfymer och väskor...

Dom och deras bostäder kan gärna bombas till stenåldern.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Absolut, inte alla Ryssar...
Men den ryska militären samt deras välspacklade kärringar som hejar på kriget, och förser sig med nystulna Ukrainska smycken osv.
Jag hörde ett avlyssnat telefonsamtal hem från en soldat som beskrev misären, att dom inte fick mat osv, och kärringen där hemma läste upp en lista på vilka grejor hon ville att han skulle stjäla, dyra parfymer och väskor...

Dom och deras bostäder kan gärna bombas till stenåldern.
Det låter rimligt.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...