NisseHt
Yamaha samlare
Men dom i Ukraina förtjänar det eller?Låg nivå. Civila ryssar som bor i Ryssland förtjänar inte att bombas. Vilka fler etniska grupper ska vi utrota och vem bestämmer vilka som får finnas kvar?
Men dom i Ukraina förtjänar det eller?Låg nivå. Civila ryssar som bor i Ryssland förtjänar inte att bombas. Vilka fler etniska grupper ska vi utrota och vem bestämmer vilka som får finnas kvar?
Absolut inte. Du är den som förespråkar bombande av civila, inte jag.Men dom i Ukraina förtjänar det eller?
Civila bombas redan varje dag i Ukraina men det kanske du har missat?Absolut inte. Du är den som förespråkar bombande av civila, inte jag.
Och du tycker att det är rätt?Civila bombas redan varje dag i Ukraina men det kanske du har missat?
Ryssen verkar tycka det är ok så?Och du tycker att det är rätt?
Det håller jag med om är en bra lösning. Hur man ska uppnå det är inte helt klart dock...Ryssen verkar tycka det är ok så?
Nej, tvångsförvaltning intill dess att de passerar ett par generationer. Radera deras krigsmakt. Det är rimligt däremot.
Det har jag inte missat. Jag noterar att du tycker att lösningen är att bomba ännu fler civila. Jag tycker inte att man ska bomba civila alls.Civila bombas redan varje dag i Ukraina men det kanske du har missat?
Så är det. Det har även rapporterats om ukrainska militärer som begått krigsbrott. Med högsta sannolikhet inte i närheten av ryssarnas brott men likväl brott.Rövhål brukar komma fram vid krig. De äckligaste sortens människor verkar (kanske föga förvånande) frodas i de situationerna.
Och även om man gärna vill intala sig att det är något ryskt, så är man jävligt naiv om man tror att det är på något sätt begränsat till ryssar och ryska armen.
Det är svårt att minnas någon större väpnad konflikt där sånt här skit inte rapporterats. I regel på bägge sidor. Bara några år sedan vi såg filmer på amerikaner som filmat sig själva och massakera civila från helikopter medan de leker call of duty tex.
Här bör styrkas att jag med det absolut INTE på något sätt förminskar eller försvarar ryssarnas agerande. Tvärt om. Men att beskylla detta på civila ryssar (varav många garanterat vill ha detta krig lika lite som vi andra) som folk avgränsat per nationalitet är förkastligt, det är varesig legitimt eller på något sätt konstruktivt. Tillika att tro att det på något sätt är begränsat till "dem", är vansinnigt naivt. Det finns tyvärr gått om as i genpoolen och det genomsyrar alla nationaliteter, kön, samhällsklasser, etc.
Grejen med Ryssland idag, som inte är unikt, men ändå extremt i ett relativt modernt land är att denna typ av människor leder landet helt okontrollerat, utan fungerande motstycke.
Nja, så beter sig inte ryssar i tex Estland.Play stupid games, win stupid prizes
“
Russian workers in Finland draw Z-symbols on their lockers etc.
So much about the Russians living in the west being any different.”
Problemet är ett folk med en grandios självbild. Ukraina ska inordnas under det ryska herrefolket. De som inte är villiga, dödas.
Låter det bekant? Konvertera eller dö? Mm.
Känns ju faktiskt lite uppdiktat. Varför vore ett sådant samtal intressant att avlyssna och sedan publicera?Absolut, inte alla Ryssar...
Men den ryska militären samt deras välspacklade kärringar som hejar på kriget, och förser sig med nystulna Ukrainska smycken osv.
Jag hörde ett avlyssnat telefonsamtal hem från en soldat som beskrev misären, att dom inte fick mat osv, och kärringen där hemma läste upp en lista på vilka grejor hon ville att han skulle stjäla, dyra parfymer och väskor...
Dom och deras bostäder kan gärna bombas till stenåldern.
Vad yrar du om?Nja, så beter sig inte ryssar i tex Estland.
Vad gäller Sveriges försvarsmakt är den varken bättre eller sämre pga Ryssland och det blir inte mer eller mindre lämpligt med pride/vänster trams i försvaret i och med Ryssland, två helt olika frågor.
Vad yrar du om?
Det har gång efter annan från påstådda ”Sverigevänner” att det behövs en riktig hårdnackad armé likt ryska, inte svenskt fjolleri, etc. Nederlagsdoktriner om att ”vi skulle minsann inte stå emot en minut, än mindre en vecka” och dylikt från dessa Putinistslödder med svenska som språk.
Jo, vi vet nu med ganska gott underlag vilka som är att räkna med… väljer bort denna ryska kultur 8 dagar i veckan.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|