FettSnok
96% enligt läkaren
Här är ett exempel på en såndär tangentbordsriddare som kollar på filmer där VDV slår sig med plank och rullar i eld.Det är så klart olämpligt och i efterhand klart infantilt språkbruk men det gör det inte mer eller mindre lämpligt att försvaret deltar i Pride, som exempel på dåligt omdöme.
I övrigt kommenterade jag att gemene exilryss inte verkar fira det som pågår.
Hoppas du nu har fått klart för dig vad jag yrar om.
Berätta vilka som är att räkna med, ytterst få verkar ju ta sig till Ukraina, så det kanske inte är så många att räkna med trots allt.
Verkligen, VDV som verkar dö innan de ens landat. Vilka magnifika stridshingstar… som ger sig på barn och annat jävligt manligt med sina kantiga hakor. Tangentbordskrigarn svettas ymnigt av bara synen.
”Kvinnor i förvaret är ett snedsteg pga jämlikhetstanken” - i ryska armén våldtar man allt som går att penetrerande. Riktiga män!
Vad är det som gör ont i dig med tanken på Pride? Är det blotta tanken på att det är just, precis, tack vare svensk försvarsmakt och inte rysk, som även dessa individer vilja du förvisso inte delar åsikt med, ändå får rätten att uttrycka sig? Det är för mig utmärkt att dessa också får se svenska uniformer på nära håll och ser att, det är inte ett hot utan ett skydd?
Är det kanske bättre i Ryssland där det är förbjudet? Är det målbilden? Förklara hur du funderar för jag ser inte problemet. Det är inte att välja politisk sida, att säga att man avser skydda hela befolkningen..
Vilka som är att räkna med? Jadå, Ukrainas alla frivilliga, kvinnor och män. Att resten av de att räkna med, inom och utom EU, inte givits framåt än är bara ytterligare en spik i kistan på skämtet FN.