Ska man vara orolig för Ryssland?

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Det är så klart olämpligt och i efterhand klart infantilt språkbruk men det gör det inte mer eller mindre lämpligt att försvaret deltar i Pride, som exempel på dåligt omdöme.

I övrigt kommenterade jag att gemene exilryss inte verkar fira det som pågår.

Hoppas du nu har fått klart för dig vad jag yrar om.

Berätta vilka som är att räkna med, ytterst få verkar ju ta sig till Ukraina, så det kanske inte är så många att räkna med trots allt.
Här är ett exempel på en såndär tangentbordsriddare som kollar på filmer där VDV slår sig med plank och rullar i eld.
Verkligen, VDV som verkar dö innan de ens landat. Vilka magnifika stridshingstar… som ger sig på barn och annat jävligt manligt med sina kantiga hakor. Tangentbordskrigarn svettas ymnigt av bara synen.

”Kvinnor i förvaret är ett snedsteg pga jämlikhetstanken” - i ryska armén våldtar man allt som går att penetrerande. Riktiga män!

Vad är det som gör ont i dig med tanken på Pride? Är det blotta tanken på att det är just, precis, tack vare svensk försvarsmakt och inte rysk, som även dessa individer vilja du förvisso inte delar åsikt med, ändå får rätten att uttrycka sig? Det är för mig utmärkt att dessa också får se svenska uniformer på nära håll och ser att, det är inte ett hot utan ett skydd?
Är det kanske bättre i Ryssland där det är förbjudet? Är det målbilden? Förklara hur du funderar för jag ser inte problemet. Det är inte att välja politisk sida, att säga att man avser skydda hela befolkningen..

Vilka som är att räkna med? Jadå, Ukrainas alla frivilliga, kvinnor och män. Att resten av de att räkna med, inom och utom EU, inte givits framåt än är bara ytterligare en spik i kistan på skämtet FN.

Bifogat

• 504044E1-3D81-4732-B2F9-C8CF0F4A2564.jpeg
    504044E1-3D81-4732-B2F9-C8CF0F4A2564.jpeg
    262.4 KB · Visningar: 29

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Här är ett exempel på en såndär tangentbordsriddare som kollar på filmer där VDV slår sig med plank och rullar i eld.
Verkligen, VDV som verkar dö innan de ens landat. Vilka magnifika stridshingstar… som ger sig på barn och annat jävligt manligt med sina kantiga hakor. Tangentbordskrigarn svettas ymnigt av bara synen.

”Kvinnor i förvaret är ett snedsteg pga jämlikhetstanken” - i ryska armén våldtar man allt som går att penetrerande. Riktiga män!

Vad är det som gör ont i dig med tanken på Pride? Är det blotta tanken på att det är just, precis, tack vare svensk försvarsmakt och inte rysk, som även dessa individer vilja du förvisso inte delar åsikt med, ändå får rätten att uttrycka sig? Det är för mig utmärkt att dessa också får se svenska uniformer på nära håll och ser att, det är inte ett hot utan ett skydd?
Är det kanske bättre i Ryssland där det är förbjudet? Är det målbilden? Förklara hur du funderar för jag ser inte problemet. Det är inte att välja politisk sida, att säga att man avser skydda hela befolkningen..

Vilka som är att räkna med? Jadå, Ukrainas alla frivilliga, kvinnor och män. Att resten av de att räkna med, inom och utom EU, inte givits framåt än är bara ytterligare en spik i kistan på skämtet FN.
Nu är det jag som undrar vad du yrar om, en VDV som rullar sig i eld sade du?

Vi har diskuterat detta förut, tänker inte slösa massor med tid på att förklara eftersom du inte läst på sedan sist, men kort kan jag informera att Pride är en vänsterextrem, identitetspolitisk, exkluderade och intolerant organisation med tveksamma kopplingar till pedofilrörelsen inom RFSL. Om du vill ha kommunister och pedofilaktivister i försvaret så är det förstås din rätt att vilja det, tack för förtydligandet.

I övrigt noterar jag igen att du är här och inte i Ukraina. Ingen hindrar dig från att åka, eftersom du inte är en feg riddare alltså. Eller det kanske är du som lägger massa tid och energi på försvaret för att sedan sitta framför datorn?

Här är dina vänner, om du nu inte har Google själv:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
1. Du läste men förstod inte. FM är inte med, utan närvarar av skäl jag redan uppger.

2. Jag bor inte i Sverige, ditt drag.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
1. Du läste men förstod inte. FM är inte med, utan närvarar av skäl jag redan uppger.

2. Jag bor inte i Sverige, ditt drag.
Vänta, du duckar hela Pride grejen nu? Massa ord bara alltså

Att du inte bor i Sverige förhindrar dig garanterat inte att åka till Polen.

Mycket snack här märker jag.

Henrik Y

Officiellt Invalid
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Virago 535, Honda CB750F, Suzuki K50, Suzuki GP125, GasGas ES 280.
Jo, fast det påverkar inte jättemycket flyg, alla större flyg som flyger på stora flygplatser har alternativ till GPS och litar aldrig enbart på GPS (eller andra satnav system)

Hittar man väl till flygplatsen och inflygningslinjen så leds man ner av ILS

Något hyfsat modernt flygplan hade ju glastaklucka för navigering med sextant...
(det påstås att "ögonbrynfönstren" som Boeing tog bort 2004 användes till att nöd-navigera med sextant, men det är tveksamt om man ser tillräckligt mycket av stjärnhimlen genom dom)
Det har hänt att mindre privatplan har navigerat efter vägskyltar innan det fanns GPS och sånt ?

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Vänta, du duckar hela Pride grejen nu? Massa ord bara alltså
emoji28.png

emoji1320.png
Nej, jag duckade inte. Hur du kan få det till att ducka får stå för dig.

Vad har var jag befinner mig för relevans begriper jag inte heller (det var alltså ditt påstående om att jag befinner mig ”här och inte i Ukraina” som jag besvarade)…

Det var inget att ducka för; som sagt, FM deltar inte i egenskap att ta politisk ställning, utan för att hela Sverige är värt att försvara. Det inkluderar även människor som tillhör exkluderande organisationer likt Pride. Var det otydligt, så vet jag inte riktigt hur det ska besvaras vidare.

Bucha/Butja beskriver solklart vilka små fega, ynkliga kräk ryssar är.

Last edited:

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Att ryska soldater plundrar är nog ganska bevisat vid det här laget.
Dels finns det ju ganska gott om bilder på döda ryska soldater med en massa juveler, klockor och utländska kontanter i fickorna. Att juvelerna inte är deras kan vi nog vara ganska säkra på då ryska soldater inte bär kvinnosmycken eller dyra klockor ute i fält.

Sen finns det de här videosarna från postkontor i Belarus där de postar hem en massa saker de inte hade med sig i fält. På bara det här postkontoret är det mera än 3 h med film där soldat efter soldat skickar hem saker.
Ukr_10.jpg
Ukr_11.jpgUkr_12.jpg
Ukr_13.jpg

Att Ukraina lyckas lyssna av ryska soldater som ringer hem beror på att ryska soldater har stulit ukrainska mobiltelefoner och använder dem för att ringa hem. I dagens digitala värld så sparas allt som går att sparas, speciellt i krigstid. Vem man ringer, vilken telefon som ringde, lokalisering av den som ringer, vad som sades.
Tror man inte på att samtalen finns så är det ju bara lyssna på dem.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ryssland omgrupperar sina trupper just nu.
De lämnar de norra delarna där de körde fast ordentligt och riktar in sig allt hårdare på de östra/södra delarna.
Tanken är väl att säkra den sydöstra delen och få kontroll över landkorridoren till Krim.
Sen gissar jag på att de försöker få till samma som de haft i Donbass sen 2014, ett pågående långvarigt krig tills de byggt upp tillräckligt stora styrkor för att ta landet helt. Denna gång med bättre planering.
Vi kan nog dock räkna med sporradiska angrepp mot resten av Ukraina med ganska jämna mellanrum. De vill ha igång kriget så länge de kan för att utöva tryck mot hela landet.

Ukr_2.jpg

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Det verkar som om man gått till Defcon 4 igår. I alla fall enligt kännare som brukar ha koll.
Men oroa er inte, det är en sänkning av risken sen tidigare. Man låg visst på Defcon 3 innan på grund av det låsta läget för den ryska hären kring Kyiv.
Vad som är lite mera oroande är att det är ut att saknas lite radioaktivt material i forskningslaboratoriet i Tjernobyl som fram till nyligen var ockuperat av rysk trupp.
Sen om det är förberedelser för en smutsig bomb, felinvertering eller bara ren plundring av självlysande saker som skickas hem på posten återstår att se.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nej, jag duckade inte. Hur du kan få det till att ducka får stå för dig.

Vad har var jag befinner mig för relevans begriper jag inte heller (det var alltså ditt påstående om att jag befinner mig ”här och inte i Ukraina” som jag besvarade)…

Det var inget att ducka för; som sagt, FM deltar inte i egenskap att ta politisk ställning, utan för att hela Sverige är värt att försvara. Det inkluderar även människor som tillhör exkluderande organisationer likt Pride. Var det otydligt, så vet jag inte riktigt hur det ska besvaras vidare.

Bucha/Butja beskriver solklart vilka små fega, ynkliga kräk ryssar är.
Visst gör du det, du backar helt ur diskussionen om vad Pride har i försvaret att göra.

Jag har inga problem att erkänna att mitt tidigare snack om hur Sverige skulle må bra av en invasion var korkat och pubertalt skitprat.

Varför du vill ha Pride och allt de står för i försvaret har du kvar att förklara. Ser nu att du inte kommer göra det. Om du inte vill diskutera den frågan kanske du skall hålla dig ifrån ämnet?

Var du befinner dig är relevant för du slänger dig med "nu är det krig men vissa sitter bakom tangentbordet" kommentarer. Åk till Polen, ta dig till gränsen, släpp tangentbordet. Du inser nog att vi båda sitter och skriver text hit och dit medan det pågår ett krig.

Att Ryssland begår krigsbrott, ja? Vad har försvaret gjort eller sagt rörande att när liknande och mycket värre brott begås av "svenskar" i Syrien belönas det med en lägenhet och socialbidrag? Något? Inget? Klätt ut sig till Ursula och gått i Pride-tåget? Borde de gjort något? Kanske.

Lite självkritik vore klädsamt.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Visst gör du det, du backar helt ur diskussionen om vad Pride har i försvaret att göra.

Jag har inga problem att erkänna att mitt tidigare snack om hur Sverige skulle må bra av en invasion var korkat och pubertalt skitprat.

Varför du vill ha Pride och allt de står för i försvaret har du kvar att förklara. Ser nu att du inte kommer göra det. Om du inte vill diskutera den frågan kanske du skall hålla dig ifrån ämnet?

Var du befinner dig är relevant för du slänger dig med "nu är det krig men vissa sitter bakom tangentbordet" kommentarer. Åk till Polen, ta dig till gränsen, släpp tangentbordet. Du inser nog att vi båda sitter och skriver text hit och dit medan det pågår ett krig.

Att Ryssland begår krigsbrott, ja? Vad har försvaret gjort eller sagt rörande att när liknande och mycket värre brott begås av "svenskar" i Syrien belönas det med en lägenhet och socialbidrag? Något? Inget? Klätt ut sig till Ursula och gått i Pride-tåget? Borde de gjort något? Kanske.

Lite självkritik vore klädsamt.
Du verkar ha en noga utvald aversion till den där organisationen, så även Putte.
Nåväl; Pride är inte ”i försvaret”, men det vet du nog egentligen så din halmgubbe kan du demontera IOM detta. Jag vill ha ett FM som ger varenda liten surtant sin möjlighet att vara sitt fria jag. I slutändan är det (återigen) FM som är den yttersta garanten för att du ska kunna uttrycka din aversion mot densamma. Frågan är därmed utagerad.

Att du tog åt dig som tangentbordskrigare är ditt val. Jag avsåg konton på twitter dom RolandX, MazzeNilsson etc etc etc.. de som verkar ha allvarliga problem med sin kompass idag.. du bör nog inte sälla dig till det epitetet.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Du verkar ha en noga utvald aversion till den där organisationen, så även Putte.
Nåväl; Pride är inte ”i försvaret”, men det vet du nog egentligen så din halmgubbe kan du demontera IOM detta. Frågan är därmed utagerad.
Att du tog åt dig som tangentbordskrigare är ditt val. Jag avsåg konton på twitter dom RolandX, MazzeNilsson etc etc etc.. de som verkar ha allvarliga problem med sin kompass idag.. du bör nog inte sälla dig till det epitetet.
Apropå likheter med Putin så har ni också en del, tex ert sätt att försöka ändra verkligheten.

Du krånglar bara in dig i saker nu.

Pride är i försvaret, Pride exkluderar, Pride har tveksamma kopplingar till pedofili, Pride är vänsterpolitik.

Man kan ta ställning mot Putin och mot Pride, det går alldeles utmärkt.

Hör och häpna, man kan också ta ställning mot Pride och FÖR gay rights, vilket jag gör.

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Intressant hur Ryssland knyter personer till en och hur dessa sedan sprider narativet..
Vad gör man inte för en betald semester och förfriskningar. Nyttiga idioter. Ånyo Martin Dahlin dvs Egor Putilov omskriven i press. Andra kända namn på denne person är Yuri Popov, Alexander Yarovenko och Alexander Fridback. SÄPO och MUST måste ha väldigt mycket viktigare saker för sig än att hantera påverkanspersoner.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag är mest förvånad att vi inte har ännu fler rysstroll på detta forum. De har ju översvämmat en massa annan social media sedan veckor tillbaka.
Jag hänger på två forum, det här och ett för programmerare som är ännu värre. Inget av dem har några rysstroll. Jag har inga sociala mediekonto alls, förutom linkedin, och där verkar det inte hända något alls förutom att rekryterare börjar bli rätt påflugna.
Så antar att rysstrollen siktar på de stora kanalerna istället för småforum som detta.

Men för att skämta lite, de kollade in och såg vad det var för ett debilt ställe och backade försiktigt iväg igen. :hihi

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Jag har familjemedlemmar som är intresserade av längdskidor och därför följer en del forum, Fejsbook och Instagram för sådant. Där har det tydligen varit riktigt grisigt veckan efter att Ryssland blev bojkottade och utkastade från internationella tävlingar. Dels med ryssar som inte döljer sin identitet alls och bara spammar med elaka kommentarer om att alla andra är idioter, dopade eller bara rädda för konkurrensen från ryssar. Dels med påstådda västeuropeiska identiteter som hyllar Putin och Ryssland och anser sig ha bevis för att alla icke-ryssar minsann dopar sig...

Det kan nog ha lugnat ner sig under de sista veckorna, för jag tror att gemene ryss börjar få svårt att komma åt sina egna konton inom social media. Deras orädde ledare har väl stängt ner Fejsbook, Instagram och liknande, en efter en...Befolkningen blir ju liksom inte lika lätt att kontrollera som under 1950-1990, ifall de kan ta del av nyheter som inte granskats och censurerats av politrukerna...

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras