Ska man vara orolig för Ryssland?

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Bland annat hävdar de att alla Ukrainare är nazister och ligger bakom alla saker som de själva gjort.
Putins privatarmé, dvs Wagner Group, behöver dock avnazifieras först. Sopa mattan under dörren eller nåt.
EwSAVhXWgA4EPKC

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Bara att hoppas att budskapet når deras hjärntvättade och sällsamt trögtänkta befolkning också...

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Whataboutism. De ville framställa svenska val som ”osäkra” och så tvivel inte bara hemma i Ryssland utan även hos de svenskar som trodde att Ryssland väl inte kan ljuga…
Frågan är hur de hamnade här. Minns inte det, hittar inte på Google. Vem skickade/bjöd hit dem?

Sedan är jag förvånad över den höga graden av svart-vit-ism här.

Newsflash:
Sverige kan ha problem samtidigt som Ryssland är skurkar.
Pride kan vara vänster även om ryssarna begår brott mot folkrätten.
Jag har själv fått be om SD valsedlar.
S har begått flera valfusk i förorten.
Alla som pekar på Sveriges problem är inte ryssar.

Ryssland kommer göra vad de kan för att hjälpa anti-nato krafter inklusive S, jag hoppas ni är medvetna om att S kommer få stöd av Ryssland nu.

För övrigt är det ologiskt att Ryssland skulle vilja hjälpa Trump då alla deras krig sker när en demokrat sitter i ovala, är alla med på hur ologiskt de är?

Förmodligen vet Putin att både GwB och Trump stod upp mot tyranni varför det är säkrast att invänta en Demokrat.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Frågan är hur de hamnade här. Minns inte det, hittar inte på Google. Vem skickade/bjöd hit dem?

Sedan är jag förvånad över den höga graden av svart-vit-ism här.

Newsflash:
Sverige kan ha problem samtidigt som Ryssland är skurkar.
Pride kan vara vänster även om ryssarna begår brott mot folkrätten.
Jag har själv fått be om SD valsedlar.
S har begått flera valfusk i förorten.
Alla som pekar på Sveriges problem är inte ryssar.

Ryssland kommer göra vad de kan för att hjälpa anti-nato krafter inklusive S, jag hoppas ni är medvetna om att S kommer få stöd av Ryssland nu.

För övrigt är det ologiskt att Ryssland skulle vilja hjälpa Trump då alla deras krig sker när en demokrat sitter i ovala, är alla med på hur ologiskt de är?

Förmodligen vet Putin att både GwB och Trump stod upp mot tyranni varför det är säkrast att invänta en Demokrat.
Sant. Man bör också ha i beaktande att en eventuell rysk påverkanskampanj vid kommande val kommer sikta på att sossarna vinner valet. Ryssarna vill inte ha en pro-Nato högerregering.

Det i kombination med att sossarna står för nästan alla fall av konstaterat valfusk bådar inte gott. Det riskerar att undergräva demokratin och om det går långt kan det ha avgörande betydelse efter valet.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Sant. Man bör också ha i beaktande att en eventuell rysk påverkanskampanj vid kommande val kommer sikta på att sossarna vinner valet. Ryssarna vill inte ha en pro-Nato högerregering.

Det i kombination med att sossarna står för nästan alla fall av konstaterat valfusk bådar inte gott. Det riskerar att undergräva demokratin och om det går långt kan det ha avgörande betydelse efter valet.
Om man nu ska diskutera detta ämne sakligt så är det omöjligt att inte konstatera att de stora invandrargrupperna i Sverige kommer från områden Ryssland stökat i.

Vilka röstar invandrare från dessa länder på? Vem tjänar på det?

Vem har drivit linjen att vi ska avveckla svensk och annan säker kärnkraft? Blev vi beroende av något annat och i så fall vad?

Vem hittar på olika panikartade åtgärder för klimatet?

Jag tror däremot inte Ryssland installerat S vid makten i Sverige. Inte Reinfeldt heller för den delen. Även om alla regeringar sedan 06 spelat Putin i händerna.

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Man ska inte skratta när någon dör, men i det här fallet är det ju fan befogat...Vilken jävla nolla...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Varför denna gardering?
Vad är det SVT tvekar på? Eller är det ännu ett "ja nu är ju inte Putin här och kan försvara sig"?
ce9e5101887d9be0bd7d7919f37e2e01.jpg

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
USA har ju redan sagt att de skickar Switchblade 300 som är till för lättare bepansrade mål till Ukraina. Nu kommer de dock skicka med några stycken Switchblade 600 som är till för tyngre bepansrade mål.
300an kan flyga upp till 10 km och sen flyga runt i 15 minuter och leta efter mål.
600an kan flyga upp till 39 km och cirklar runt i 40 minuter och själv leta efter mål.
Detta är en helt ny typ av krigföring som är svår att ha motmedel mot. Visst har det funnits kamikazedrönare innan, men så vidare smarta har de inte varit. Det här blir dock ett rejält stort kliv framåt i den kategorin och lite vägvisande vad för slags krigsföring som gäller framöver.

300an:
Ukr_10.jpg
Ukr_11.jpg
600an:
Ukr_12.jpg

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Varför denna gardering?
Vad är det SVT tvekar på? Eller är det ännu ett "ja nu är ju inte Putin här och kan försvara sig"?
ce9e5101887d9be0bd7d7919f37e2e01.jpg
För att;

Media har ett ansvar att inte slå fast saker utan väldigt tydliga bevis. Så man måste, mer eller mindre, lägga en disclaimer framför påståenden om ryska övergrepp eller krigsbrott.

Ord som "påstådda" eller "troliga" osv.”

-läs CJ Åkerbergs tråd om det, här:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
För att;

Media har ett ansvar att inte slå fast saker utan väldigt tydliga bevis. Så man måste, mer eller mindre, lägga en disclaimer framför påståenden om ryska övergrepp eller krigsbrott.

Ord som "påstådda" eller "troliga" osv.”

-läs CJ Åkerbergs tråd om det, här:
Köper inte det där riktigt. Antingen är de ovanligt syltryggiga eller så misstänker de att de förs bakom ljuset.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Köper inte det där riktigt. Antingen är de ovanligt syltryggiga eller så misstänker de att de förs bakom ljuset.
Hade ju varit skönt att slippa såklart, men kan man få fram minst lilla handske som inte passar i det stora enorma magasinet av bevis så är de snabbt där, apologeterna, med sina konspirationsteorier. ”Nej nej, det är ukrainska skådespelare”…

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Det är väl bra och korrekt.

- Här ligger byns borgmästare.
- Hur vet du det?
- Jag spådde i kaffesump.
- Ja men då kanske du kan nämna det då så blir det lite tydligare var uppgifterna kommer ifrån, så kan vi som tar el av nyheten lite lättare ta ställning, förstå sammanhang och kontext osv.

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Jag tror mer att de inser att det är lätt att föras bakom ljuset och börja gå den ena sidans ärenden. När de blir vallade i områden som precis blivit återtagna finns det en stor risk att scenerna är stageade även om jag tyvärr tror att det är helt onödigt att fabricera bevis om krigsbrott när det gäller Ryska armén.

Självklart sysslar båda sidor med propaganda även om det verkar som att den Ukrainska sidan generellt grundar sin på sanningen men broderar ut den en del när det behövs medan Ryssarna ljuger och fabricerar allt de vill få ut.

nick burn

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2012
Hoj
bana ducati 999ish... gata monster 1000sie
Det är väl bra och korrekt.

- Här ligger byns borgmästare.
- Hur vet du det?
- Jag spådde i kaffesump.
- Ja men då kanske du kan nämna det då så blir det lite tydligare var uppgifterna kommer ifrån, så kan vi som tar el av nyheten lite lättare ta ställning, förstå sammanhang och kontext osv.
Hur svårt kan det vara att kolla om det verkligen är the Mayor?
Måste finnas massor med bilder på honom…

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag tror mer att de inser att det är lätt att föras bakom ljuset och börja gå den ena sidans ärenden. När de blir vallade i områden som precis blivit återtagna finns det en stor risk att scenerna är stageade även om jag tyvärr tror att det är helt onödigt att fabricera bevis om krigsbrott när det gäller Ryska armén.

Självklart sysslar båda sidor med propaganda även om det verkar som att den Ukrainska sidan generellt grundar sin på sanningen men broderar ut den en del när det behövs medan Ryssarna ljuger och fabricerar allt de vill få ut.
Stageade? Du menar att dom hyr in skådespelare att spela lik?

Ryssarna själva har filmat och delat när dom begår krigsbrott, dom behöver absolut ingen hjälp av Ukraina med att sprida det.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept