Ja jag vet inte om just du ska prata om falska nyheter.. Hur många false flag har du rapporterat?
Du är nog inte rätt person att komma med det påståendet... Men nu skall vi inte vara elaka här. Vi kommer inge vart med det
Jag skrev:
"Om detta stämmer, tror vi att kriget kommer sprida sig för att kunna försörja Kaliningrad?"
Det är information som publicerats och som ledde till att jag hade en frågeställning om hur det skulle kunna utvecklats.
Jag tycker att det är fullt legitimt att både publicera länken, informationen och ställa frågan. Jag poängterar även att jag inte vet om informationen är korrekt för att folk som tror på allt som de läser på nätet inte skall utgå från att den är sann.
De andra tillfällena så har jag t.ex. ställt en fråga ifall en händelse är början till något annat. Det är fullt legitimt att ställa frågan. Det är inte att säga att en false flag skulle ägt rum. Att inte få diskutera saker innan de bekräftats av (Hur bekräftar man något btw? Är det saker jag själv upplever som gäller eller får man räkna in saker andra upplever i bekräftade händelser?) är ju en ganska dum form av censur som du förväntar dig av folk. Du måste förstå skillnad på när någon tar upp något och när man påstår något som en sanning..?
Jag ser däremot gärna fram emot en diskussion om saker som att det inte finns något i t.ex. estnisk media om det. Den informationen leder diskussionen vidare, även om detta i sig ännu inte är en bekräftelse på att inte kommer komma upp inom de närmaste dagarna. Att felaktigt hävda att jag skulle sprida falska nyheter och vilja att jag skulle självcensurera mig, gör inte det.