Det var ju inte bekräftat sist jag kollade, men var det 600 marines på båten utöver besättningen så var det ju en enorm framgång för UkrainaPlus de 600 som skulle landstiga?
Det var ju inte bekräftat sist jag kollade, men var det 600 marines på båten utöver besättningen så var det ju en enorm framgång för UkrainaPlus de 600 som skulle landstiga?
Såg det på tuben.De verkar även ha satt in De riktigt tunga bombplanen mot stålverket i Mariupol nu.
Förutom TU-22M så skall det även ha siktats TU-95 ovanför staden.
Vilket även märks på storleken på bomberna som regnar ned över stålverket. De hörs inte bara i staden, utan även i grannstäderna.
De vill ju ikomma åt folket som sitter i skyddsrummen under stålverket och börjar med att släppa lite bunker busters.
Frågan är om de kommer att gå vidare med termobariska ifall de inte lyckas ha ihjäl alla med konventionella bomber. Jag är lite förvånad över att de inte gått över till kemiska vapen där ännu.
View attachment 470920
Frågan är om de kommer att gå vidare med termobariska ifall de inte lyckas ha ihjäl alla med konventionella bomber. Jag är lite förvånad över att de inte gått över till kemiska vapen där ännu.
Länk?Såg det på tuben.
Skräckinjagande att se dom där mullra förbi på himlen.
Jag tror det var den här.
Satt tidigare och läste på om stålverket och vad som fanns under det. Uppenbarligen är det av den gamla kalla krig skolan och har skyddsrum för närmare 30 000 arbetare under anläggningen. Tanken på den tiden var ju att stålverket skulle bombas hårt i händelse av krig och de byggde komplexet under jord därefter.Termobariska, kanske, men kemvapen har dom ju sonderat med förr, och det brukar bli så mycket internationell kritik för det.
USA har väl gjort klart att dom räknar kemvapen lika allvarligt som kärnvapen.
Det är en gräns Putler inte vill korsa just nu
Dom har ju begärt att evakueras från stålverket nu, även om dom har förstärkt komplexet i 7 år så står det ju inte emot längre än det finns mat och utrustning.Satt tidigare och läste på om stålverket och vad som fanns under det. Uppenbarligen är det av den gamla kalla krig skolan och har skyddsrum för närmare 30 000 arbetare under anläggningen. Tanken på den tiden var ju att stålverket skulle bombas hårt i händelse av krig och de byggde komplexet under jord därefter.
Typ ett komplex i 5-6 våningar som skall kunna motstå all form av bombing i klass med våra svenska bergrum. Dessutom skall det finnas gångar till och från alla byggnader och till och med till själva staden Mariupol..
Därför spekuleras det om att man inte kan komma åt dem med konventionella bomber.
Nu verkar ju Ryssland vilja jämna allt ovan jord med marken och bränna ut dem.
Termobariska bomber skulle nog kunna tränga genom tryckvågsspärrarna och slå ut alla därnere. Sista alternativet är ju att gasa ut dem.
Tror personligen mera på att de som är kvar kommer att ge upp när mat och ammunition är slut. De vet dock att de kommer bli avrättade på fläcken när de kommer ut.
Såg även att man hade lyckats spåra lite större stölder som skett. Det hade stulits några skördetröskor, traktorer och en massa utrustning från en återförsäljare. Det var nya John Deere prylar. Dessa var utrustade med gps språning och hör och höpna att sakerna dök upp på en statlig jordbruksanläggning i Tjetjenien där de sen sattes i bruk. Dessa saker är ju inget ensklida soldater postar hem. Utan dessa har ju körts hem på tungtransporter genom otaliga ryska vägspärrar. Dvs. det har sanktionerats från hög ort.
Nyfiken fråga, hur mycket tid lägger du på Ukraina per dygn ungefär?Satt tidigare och läste på om stålverket och vad som fanns under det. Uppenbarligen är det av den gamla kalla krig skolan och har skyddsrum för närmare 30 000 arbetare under anläggningen. Tanken på den tiden var ju att stålverket skulle bombas hårt i händelse av krig och de byggde komplexet under jord därefter.
Typ ett komplex i 5-6 våningar som skall kunna motstå all form av bombing i klass med våra svenska bergrum. Dessutom skall det finnas gångar till och från alla byggnader och till och med till själva staden Mariupol..
Därför spekuleras det om att man inte kan komma åt dem med konventionella bomber.
Nu verkar ju Ryssland vilja jämna allt ovan jord med marken och bränna ut dem.
Termobariska bomber skulle nog kunna tränga genom tryckvågsspärrarna och slå ut alla därnere. Sista alternativet är ju att gasa ut dem.
Tror personligen mera på att de som är kvar kommer att ge upp när mat och ammunition är slut. De vet dock att de kommer bli avrättade på fläcken när de kommer ut.
Såg även att man hade lyckats spåra lite större stölder som skett. Det hade stulits några skördetröskor, traktorer och en massa utrustning från en återförsäljare. Det var nya John Deere prylar. Dessa var utrustade med gps språning och hör och höpna att sakerna dök upp på en statlig jordbruksanläggning i Tjetjenien där de sen sattes i bruk. Dessa saker är ju inget ensklida soldater postar hem. Utan dessa har ju körts hem på tungtransporter genom otaliga ryska vägspärrar. Dvs. det har sanktionerats från hög ort.
MIndre än 1h per dag ifall man slår ut det, men jag har å andra sida dragit ned på Youtube, Instagram och vissa utländska hojforum. Så det går väl jämt ut tidsmässigt. Spenderar fortfarande mera tid i verkstan än framför datorn.Nyfiken fråga, hur mycket tid lägger du på Ukraina per dygn ungefär?
Tror det varierar lite, utslaget på ett år är det inte mycket, säg att det är en kvart om dagen här kanske? Nu under tertial #1 alltså.MIndre än 1h per dag ifall man slår ut det, men jag har å andra sida dragit ned på Youtube, Instagram och vissa utländska hojforum. Så det går väl jämt ut tidsmässigt. Spenderar fortfarande mera tid i verkstan än framför datorn.
Tycker det är intressant att följa då Ryssland inlett den största militära operationen sen WWII i Europa. Operationen att fånga in den tyska armen vid Stalingrad var väl större, men sen är det denna som kommer i närheten. Så ja, jag tycker det är intressant.
Nyfiken fråga, hur mycket tid lägger du ned på att argumentera med folk på diverse forum per dag?
Irakkriget var skådeplats för världens största stridsvagnsstrid med tusentals stridsvagnar inblandade, så jag tror att Soviet the new batch fortfarande har en bit kvar tills de förlorat lika mycket pansar som Irak.3000+ i förlorat materiel då.
Finns det någon modern konflikt efter WWII där ena parten har fått 521 stridsvagnar förstörda?
Irakkriget var skådeplats för världens största stridsvagnsstrid med tusentals stridsvagnar inblandade, så jag tror att Soviet the new batch fortfarande har en bit kvar tills de förlorat lika mycket pansar som Irak.
Eh, nej.Man kan nog kanske se ett slut på stridsvagnsstrider nu.
Pansar har nog förlorat sin roll med nya drönare och loitering munitions som Switchblade.
Ryskt pansarskytte har ju slutat åka i vagnarna i Ukraina nu, utan sitter uppepå eller springer brevid, för att sitta i burkarna verkar ju vara en ännu säkrare död
Inte ens att sprida ut vagnarna ger något större skydd när ammunitionen säker sig själv till vagnen
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|