Jag misstänker att portföljen med skit han har på alla kan vara alldeles för tung för att inte ramla ut genom ett fönster, oavsett var i världen han tar sig.
Det är väl mest hans egen skit som bärs runt i portfölj?
Jag misstänker att portföljen med skit han har på alla kan vara alldeles för tung för att inte ramla ut genom ett fönster, oavsett var i världen han tar sig.
Han har åtminstone inte lyckats orsaka ett världskrig. Vi är ju rätt bra på att få fart på sådana i Europa annars. Världsbäst till och med.
Ännu.... ?Han har åtminstone inte lyckats orsaka ett världskrig.
Mjoh... Kärnvapenchickenrace... Det ger sköna vibbar från förr det. Men om han börjar kasta kärnvapen på Ukraina tror jag det kan bli jävligt jobbigt för ryssland.Ännu.... ?
Jag gillar inte när; USA börjar repetera att inte använda kärnvapen, Putin säger att vi får väl se vem som vinner och smyg ler inför kamerorna och när Ryssland medvetet väljer att inte förstärka fronten där Ukraina avancerar för fullt.
Det tror jag med och risken är väl försvinnande liten att så sker, men jag gillar inte när det dyker upp scenarion där det finns en utveckling där sådant verkligen skulle kunna ske.Mjoh... Kärnvapenchickenrace... Det ger sköna vibbar från förr det. Men om han börjar kasta kärnvapen på Ukraina tror jag det kan bli jävligt jobbigt för ryssland.
Ryssland kan inte vinna detta krig oavsett.Det tror jag med och risken är väl försvinnande liten att så sker, men jag gillar inte när det dyker upp scenarion där det finns en utveckling där sådant verkligen skulle kunna ske.
Ryssland hänvisar ju ofta till sin kärnvapendoktrin där man bara får använda dem när Rysslands existens är hotad.
För att Ryssland skall kunna vinna krävs ju antingen fullskalig mobilisering eller icke konventionella vapen. Båda leder till att nuvarande regim faller.
JaVerkar börja bli bråttom att hålla "folkomröstningar" i ockuperade områden om att bli del av Ryssland.
Ryssland: Luhansk folkomröstar om att bli ryskt
Senaste nytt • Snabba nyheter från Aftonbladetwww.aftonbladet.se
Är det för att kunna motivera mobilisering när Ukrainarna helt plötsligt är inne i "Ryssland" och tar tillbaka mark?
Putin skiter i om du eller jag ser det som legitimt. Jag tror att Putin nöjder sig med ett par regioner och lägger allt fokus på dessa. Om några år tar han ett par till.Ja, men även om utslaget av den riggade omröstningen blir att 117% vill tillhöra ryssland så äger det ju ingen som helst legitimitet utanför pyttlerfnasks kontor.
Det är fortfarande Ukraina vad han än säger.
Men det är klart att det går att använda i hemmapropagandan. (som ingen går på)
Putin skiter i om du eller jag ser det som legitimt. Jag tror att Putin nöjder sig med ett par regioner och lägger allt fokus på dessa. Om några år tar han ett par till.
Det är väl bara för Ukraina att köra en online omröstning där 99,9% av alla invånare vill fortsätta vara ukrainska.Verkar börja bli bråttom att hålla "folkomröstningar" i ockuperade områden om att bli del av Ryssland.
Ryssland: Luhansk folkomröstar om att bli ryskt
Senaste nytt • Snabba nyheter från Aftonbladetwww.aftonbladet.se
Är det för att kunna motivera mobilisering när Ukrainarna helt plötsligt är inne i "Ryssland" och tar tillbaka mark?
Men han måste väl fatta att Ukraina som läget är idag inte kommer ge bort varken de regionerna eller Krim?Putin skiter i om du eller jag ser det som legitimt. Jag tror att Putin nöjder sig med ett par regioner och lägger allt fokus på dessa. Om några år tar han ett par till.
igen, han riggar inte omröstningar och tror att de kommer ses som legitima av oss i väst. Kan han lura några procent av sitt egna folk så är det en vinst för honom.Då kunde han ju skippa riggade omröstningar för att legitimera sitt krig också.
Exakt, han söker legitimitet hos delar av den egna befolkningen.Men han måste väl fatta att Ukraina som läget är idag inte kommer ge bort varken de regionerna eller Krim?
Han måste väl göra det för att kunna få folket bakom sig i en allmän mobilisering när Ukraina "har gått in på Ryskt territorium"?
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|