Ska man vara orolig för Ryssland?

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Näe, du ser ju ryssland och puttlerfnask som en förebild

Vi andra ser det för den avträdeshög det är.
Du har ögon att se med men du ser inte.. öron att höra med men hör inte...

Du har två öron för att lyssna bättre och en mun för att prata mindre...

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Tycker lite synd om stackarna som skickas in i köttkvarnen i rent skit.

Lite rolig video om Moskva-båten.

Om videon hade varit 4 minuter lång istället så skulle jag ha repostat den, för att den presenterade ju en del fakta, men nu fyllade han ut det med dåliga försök att vara lustig, feta grisar och svammel så att den nästan blev osebar.

Men ja, ryska militären består till stor del av polerade bajskorvar, för pengarna som skulle ha gått till att uppgradera saker från sovjettiden har stulits på vägen och enbart en lite del har moderniserats på ett meningsfullt sätt för att visas upp.

rysslands enda hangarfartyg ligger väl för ankar INOP efter att ha kört slut på huvudmotorerna för att hålla skeppet med ström.

Dom har alltså inte haft landkabel eller ens separata generatoranläggningar, utan hon har legat med huvudmotorn igång bara för att strömförsörja skeppet...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Du har ögon att se med men du ser inte.. öron att höra med men hör inte...

Du har två öron för att lyssna bättre och en mun för att prata mindre...
Du var Serb va?

"Bland serberna är det, enligt säkerhetsexperten Stefan Vladisaljev, ungefär en lika stor del som är för Rysslands krig i Ukraina som emot kriget, samtidigt visade en opinionsundersökning nyligen att omkring 95 procent av de tillfrågade serberna ser Ryssland som en allierad eller viktig partner."

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Du var Serb va?

"Bland serberna är det, enligt säkerhetsexperten Stefan Vladisaljev, ungefär en lika stor del som är för Rysslands krig i Ukraina som emot kriget, samtidigt visade en opinionsundersökning nyligen att omkring 95 procent av de tillfrågade serberna ser Ryssland som en allierad eller viktig partner."

Jag är den jag är... Du har så mycket ondska och har så mycket hat, ilska inom dig... undrar du och är du förvånad över varför världen ser ut som den är??

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag är den jag är... Du har så mycket ondska och har så mycket hat, ilska inom dig... undrar du och är du förvånad över varför världen ser ut som den är??

Du svarade inte på frågan, jag har ställt den förr och du svarade inte då heller.

Är du av Serbiskt ursprung?

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Du svarade inte på frågan, jag har ställt den förr och du svarade inte då heller.

Är du av Serbiskt ursprung?
Svar nej! Jag är från Ungern. Min mor kände Ukrainer väl... väldigt väl.. har en bekant som var och bodde i Ukraina, och hade inget gott att säga om dom. En god vän till mig (en av mina källor) som ALDRIG under alla år känt denna person sagt något ont om någon oavsett nationalitet eller religon... döm om min förvåning vad denne säger om Ukrainer: ett skitfolk! Om de har så mycket som en droppe tyskt blod i sig är de inte bättre än nazister!

Tiden har tydligen inte ändrat något sedan min mor talade om Ukrainer! Det har gått decennier sedan dess...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Svar nej! Jag är från Ungern.

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Hoj
CBX -80, CB1300F -03

Tack för info men det ändrar inget i sak vad jag sagt och vet... men ska sanningen fram finns med mitt efternamn bara amerikaner, och det är ca 50 personer (reservation för tillökning i familj).. jag är ensam om att ha kombination för och efternamn KURTOCK I världen.. man kan säga med hänsyn till det att det är unikt..

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Svar nej! Jag är från Ungern. Min mor kände Ukrainer väl... väldigt väl.. har en bekant som var och bodde i Ukraina, och hade inget gott att säga om dom. En god vän till mig (en av mina källor) som ALDRIG under alla år känt denna person sagt något ont om någon oavsett nationalitet eller religon... döm om min förvåning vad denne säger om Ukrainer: ett skitfolk! Om de har så mycket som en droppe tyskt blod i sig är de inte bättre än nazister!

Tiden har tydligen inte ändrat något sedan min mor talade om Ukrainer! Det har gått decennier sedan dess...

Så Ukrainare är enligt dig (och din mor och sagda vän) ett skitfolk och ofta nazister?

Vad har du fär åsikt om ryssar då?

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Så Ukrainare är enligt dig (och din mor och sagda vän) ett skitfolk och ofta nazister?

Vad har du fär åsikt om ryssar då?
Dom jag träffat för första gången när jag var 8 är gammal i Tranås när jag bodde där, och inom mitt arbete har jag bara gott att säga om dem (ingenjörer). Dricker friskt gör de men fortfarande trevliga, och oförargliga.

Min värdering är följande:
Nazister, pedofiler, våldtäktsmän, rånare, hustrumisshandlare, homosexuella etc...deras liv är lika mycket värt som din och min... däremot är ders handling och läggning har inget värde för mig!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Och ryssar dricker friskt men är trevliga och oförargliga.

Jag vill bara påminna om att ryssar, i år, har startat ett krig och etnisk rensning mot ett grannfolk.

Jag tänkte om du ville väga in den detaljen...

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Hoj
CBX -80, CB1300F -03

Jag vill bara påminna om att ryssar, i år, har startat ett krig och etnisk rensning mot ett grannfolk.

I våras var det ett inslag i tv4 nyheterna om Ukrainer blev skjutna i huvudet. I det inslaget visades några potatisar på gatan som Ukranier burit på i potatissäckar/påsar.

I inslaget visades kanske tio meter i vardera riktning.
Mina kollegor tyckte att det var fruktansvärt!

Jag frågade: Vad är det som är fruktansvärt?

De tittade på mig som jag var dum i huvudet.

Ser du inte frågade en av dem?

Jag frågade: ser vad?

Allt jag ser är några potatisar.

Jag frågade: Hur långt tror en potatis rullar från en kropp som sjunker ihop på stället? Och hur ömtåligt är en potatissäck? Inte ens en papperspåse går sönder så lätt.
???
Jag frågade: Jag ser potatisen men inget blod.
Blöder inte Ukrainer när de blir skjutna i huvudet?

Ibland är det viktigt att se vad som inte syns..

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Hoj
CBX -80, CB1300F -03

I våras var det ett inslag i tv4 nyheterna om Ukrainer blev skjutna i huvudet av ryska prickskyttar. I det inslaget visades några potatisar på gatan som Ukranier burit på i potatissäckar/påsar.

I inslaget visades kanske tio meter i vardera riktning.
Mina kollegor tyckte att det var fruktansvärt!

Jag frågade: Vad är det som är fruktansvärt?

Det tittade på mig som jag var dum i huvudet.

Ser du inte frågade en av dem?

Jag frågade: ser vad?

Allt jag ser är några potatisar.

Jag frågade: Hur långt tror du en potatis rullar från en kropp som sjunker ihop på stället? Och hur ömtåligt är en potatissäck som går sönder? Inte ens en papperspåse går sönder så lätt.
???
Jag frågade: Jag ser potatisen men inget blod.
Blöder inte Ukrainer när de blir skjutna i huvudet?

Ibland är det viktigt att se vad som inte syns..

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
I våras var det ett inslag i tv4 nyheterna om Ukrainer blev skjutna i huvudet av ryska prickskyttar. I det inslaget visades några potatisar på gatan som Ukranier burit på i potatissäckar/påsar.

Vad vill du ha sagt?
Att kriget inte existerar?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Som sagt: Ibland är det viktigt att se det som inte syns...

Vad är det som inte syns som bara du ser då?

Resten av världen är tämligen övertygade om att ryssland bedriver anfallskrig mot Ukraina just nu.

Resten av världen är ganska eniga om att ryssland utför krigsbrott i Ukraina just nu.

Resten av världen är ganska eniga om att ryssland sysslar med etnisk rensning i Ukraina just nu

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Vad är det som inte syns som bara du ser då?

Resten av världen är tämligen övertygade om att ryssland bedriver anfallskrig mot Ukraina just nu.

Resten av världen är ganska eniga om att ryssland utför krigsbrott i Ukraina just nu.

Resten av världen är ganska eniga om att ryssland sysslar med etnisk rensning i Ukraina just nu
Och det är ju inte på särskilt lösa boliner de drar de slutsatserna heller

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...