Ser ut som om de försöker med psykologiskt försvar. Fina medeltida metoder.Vet inte vad jag tycker om detta....
Ryssland har förstärkt sina värn/bunkrar med kistor....
Ser ut som om de försöker med psykologiskt försvar. Fina medeltida metoder.Vet inte vad jag tycker om detta....
Vet inte vad jag tycker om detta....
Ryska bolaget S7 har lyckats tjatas sig till att få lämna tillbaka stulna leasingplan, kräver tillstånd av staten.
Bolaget säger att det ändå inte kan flyga planen utan support från väst, men undrar om de också vill kunna leasa flygplan den dagen Putin är borta...
Enligt senaste nyheterna från framryckningarna så verkar Ryssland klättra upp i toppen på listan över länder som ger krigsmateriel till Ukraina.
Storsint av dem tycker jag.
Om Ukraina lyckas nå in bakom fronten och sedan rycker söderut så förstår jag paniken hos de rysska trupperna vid fronten 10 till 30 km mera västerut.Ja, absolut, på sina ställen lämnade dom ju frukosten framme på bordet åt Ukraina.
Det tyder ju på en enormt snabb framdrivning om dom först satt trygga och åt frukost för att sedan lägga benen på ryggen.
Bara inte Ukraina gör den klassisk missen att åka ifrån underhållet för mycket när det går lätt, för att sedan stå med soppatorsk och slut ammo.
Amatörer pratar antal pjäser, strateger pratar logistik
Om Ukraina lyckas nå in bakom fronten och sedan rycker söderut så förstår jag paniken hos de rysska trupperna vid fronten 10 till 30 km mera västerut.
Ukraina håller ju på att skära av dom från Ryssland.
De ryska soldaterna kan nog tänka sig att bära krigsbytet mot lite vodka och mat. Det är ju ändå det de verkar vara bäst på.Jo, det gäller bara att skära av lämpligt stora fickor med ryssar varje gång, dom har fullt upp med att skeppa krigsfångar bakåt och ta reda på utrustningen.
De ryska soldaterna kan nog tänka sig att bära krigsbytet mot lite vodka och mat. Det är ju ändå det de verkar vara bäst på.
Ja jävlar, det är bra krut i rökat i ryssland...Oförsiktig rökning...?
Pojken ser ju lite illa tilltygad ut.Nu ska vi nog vara oroliga för ryssen, dom har aktiverat Baltic Fleet:
Pojken ser ju lite illa tilltygad ut.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |