Ska man vara orolig för Ryssland?

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Svar nej! Jag är från Ungern. Min mor kände Ukrainer väl... väldigt väl.. har en bekant som var och bodde i Ukraina, och hade inget gott att säga om dom. En god vän till mig (en av mina källor) som ALDRIG under alla år känt denna person sagt något ont om någon oavsett nationalitet eller religon... döm om min förvåning vad denne säger om Ukrainer: ett skitfolk! Om de har så mycket som en droppe tyskt blod i sig är de inte bättre än nazister!

Tiden har tydligen inte ändrat något sedan min mor talade om Ukrainer! Det har gått decennier sedan dess...
Från en person som gnäller på att en annan har så mycket hat i sig så var det där ganska märkliga åsikter om folk av en viss nationalitet baserat på hörsägen och någon mysko inställning om att droppar av ett visst folks 'blod' (dna?) gör ett annat folk till monster.

Du kanske skulle hålla dig till numerologi. Där hade du i alla fall visst underhållningsvärde. Även om det var under kategorin lyteskomik.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Ännu en högt uppsatt ryss som råkat ut för en fallolycka, denna gång energichef.

Under året har en rad högt uppsatta ryska chefer och oligarker avlidit i olyckor.

Senast i raden är Ivan Pechorin – som i måndags hittades död efter att ha fallit från sin båt, rapporterar Business Insider.

Ivan Pechorin har beskrivits som en allierad till Rysslands president Vladimir Putin som ska ha handplockat honom för jobbet som flygchef för energibolaget KRDV.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Som sagt: Ibland är det viktigt att se det som inte syns...
Du menar givetvis det folkmord Ryssland begår som inte syns helt öppet i medierna ännu. Den etniska rensning de utför i form av den folkförflyttning av barn från ockuperad mark. Den tortyr som Ryssland utfört på befolkningen i de ockuperade områdena som just nu håller på att grävas fram. De gräver ju upp gravar med människor som är skjutna i bakhuvudet och där Ryssar skurit av öronen på.
Om några veckor eller månader kan vi säkert följa när Ukraina öppnar upp de massgravar som finns i utkanten av Mariupol. De där som bara synts på satellitbilderna hittills. Senaste uppskattningen så har väl Ryssarna haft ihjäl ca. 80 000 människor i staden.
Allt sådant kommer att komma fram.
För det är väl det du syftar på med dina luddiga förbi skrivningar eller menar du att det inte är sant?

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ukrainarna har tagit emot värnpliktiga som gett upp, som kommer från de strategiska raket styrkorna.
Det är värnpliktiga som tjänstgjort i Rysslands viktigaste resurs, inne i Ryssland, kärnvapenstyrkorna.
Värnpliktiga som plockats upp från barackerna i Ryssland och körts ut till fronten i Ukraina. Där de sedan övergivits när Ryssland dragit sig tillbaka och där de sedan gett upp till närmaste ukrainska förband.
Man tror ju att Ryssland inte skulle nagga i kanten på denna styrka på något sätt, men....?

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
För den som vill veta mera om kärnkraftverket i Zaporizhzia

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Tänkte samma. Om det var ukrainare hade de väl inte numrerat...

Fast även de döda ryssarna vill de väl dölja för hemmaopinionen. Men kanske för möjlighet att få hem i framtiden.

Men det påstås ju vara Ukrainare, dels av överlevare från staden och dels det faktum att det saknas ca 1000 människor från staden...

Men det var ju något förvånande att deom hade grävt ner dom och satt kors, sina egna döda hämtar dom ju inte ens från järnvägsvagnarna som Ukrainska soldater har skickat över, utan dom ruttnar i vagnarna.

Det är väl för att slippa betala ut ersättningen till dom efterlevande.... Inget lik, ingen Lada...

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Problemet är väl vem som är Putins fru ?
1663336901998.png
Problemet är väl vem som är Putins fru ? Gissar jag.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Döda rysska soldater ?
En viss del kan nog vara det.
Men Ryssland tenderar ju att inte ta hand om sina stupade soldater och begrava dem. De får ju oftast ligga där de ligger och latar sig.
Däremot har de, på andra ställen, tvingat lokalbefolkningen begrava döda (sina egna och ukrainare) bara för att städa upp byarna. Inte så roligt när det börjar lukta efter en stund.
Så här skulle jag tro att numreringen har skett av lokalbefolkningen och att personerna i gravarna är blandade.
Det finns även nyupptäckta rena massgravar, utan numrering, där man bara stjälpt ned döda och täckt över dem.
Den kommande befrielsen av Mariupol kommer nog ställa alla tidigare upptäckter i skymundan sen.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Verkar vara mestadels civila i gravarna enligt uppgifter och flertal med händerna bakbundna. Vissa har även Ukrainska uniformer.

Så det var kanske inte så många ryssar i gravarna...

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Problemet är väl vem som är Putins fru ?
View attachment 476395
Problemet är väl vem som är Putins fru ? Gissar jag.

Det är väl inte så att Putin hoppas på en inbjudan till ett land där han kan hoppa av ?
Och söka politisk asyl ?

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Putin är väl skild sen 9 år eller så. Fast han har en älskarinna med två av hans barn placerade i Schweiz, men hon skulle nog inte vara officiell nog för att bli medbjuden.
Det finns nackdelar med vänstra. Har han precis upptäckt.
Men själv fick jag plötsligt tanken att han med utvecklingen i Ukraina kanske vill hoppa av.
Innan han "hoppar" ut från något rum / fönster / balkong högt upp.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det finns nackdelar med vänstra. Har han precis upptäckt.
Men själv fick jag plötsligt tanken att han med utvecklingen i Ukraina kanske vill hoppa av.
Innan han "hoppar" ut från något rum / fönster / balkong högt upp.
Jag misstänker att portföljen med skit han har på alla kan vara alldeles för tung för att inte ramla ut genom ett fönster, oavsett var i världen han tar sig.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin