Ska man vara orolig för Ryssland?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Hur funkr det egentligen när rysstrollen får betalt i rubel?

Skickar dom sedlar i flyttkartong till Sverige, eller har dom någon på plats som hämtar ut pengarna och omsätter den till vodka och skickar hem?
 

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Återstår att se men tillsvidare får vi hålla oss med höjda matpriser, elkostnader, högre räntor, högre inflation, lägre levnadsstandard och de svaga får det sämre. En framtid vi vi helst vill slippa men är oundvikligt nu när det är redan här. Ja, de som har det gott ställt kommer att klara sig bättre. Men det visste du väl redan...
Jo vi får försöka klara oss så bra det går .Lära oss att inte lita på att Staten tar hand om oss
 

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Du får gärna förtydliga vad du menar i såna fall.

Det jag argumenterade för var ju att det skulle kunna ge strategiska fördelar för Ryssland att spränga gasledningarna och där vi för övrigt redan sett vissa av dem realiseras i form av ökad oro och säkerhetspolitisk spänning. Om du inte håller med om det jag skrev får du gärna bemöta det mer specifikt i sak.
Tänkte mer på det skrev i slutet av ditt inlägg: "Detta utesluter naturligtvis inte att det är någon annan som ligger bakom. Det finns fler spelare som kan vinna på detta, inklusive USA, Ukraina och kanske till och med Kina även om det är mer långsökt."
Motsägelsefullt eller spekulation från din sida.. därav mitt svar: Status Qou.
 

Raderad medlem 51742

Guest
Tänkte mer på det skrev i slutet av ditt inlägg: "Detta utesluter naturligtvis inte att det är någon annan som ligger bakom. Det finns fler spelare som kan vinna på detta, inklusive USA, Ukraina och kanske till och med Kina även om det är mer långsökt."
Motsägelsefullt eller spekulation från din sida.. därav mitt svar: Status Qou.
Innan vi har fakta på bordet kan vi bara spekulera och detta är naturligtvis inte så svart eller vitt att det bara finns en aktör som är potentiell vinnare och en som är potentiell förlorare. Det ÄR motsägelsefullt i det avseendet. Det handlar om en synnerligen komplex situation där det går att göra olika tolkningar.

Var och en får göra sin egen rimlighetsbedömning.

Jag landar i att det är mest rimligt att Ryssland ligger bakom när jag väger in det jag vet, men vill samtidigt inte utesluta andra förklaringar.
 

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Innan vi har fakta på bordet kan vi bara spekulera och detta är naturligtvis inte så svart eller vitt att det bara finns en aktör som är potentiell vinnare och en som är potentiell förlorare. Det ÄR motsägelsefullt i det avseendet. Det handlar om en synnerligen komplex situation där det går att göra olika tolkningar.

Var och en får göra sin egen rimlighetsbedömning.

Jag landar i att det är mest rimligt att Ryssland ligger bakom när jag väger in det jag vet, men vill samtidigt inte utesluta andra förklaringar.
Jag ser inte det logiska att Ryssland skulle göra något sådant här. Jag får det inte att stämma. Betyder inte att jag har rätt men inte heller att jag har fel.
Men jag säger det jag sagt tidigare: Man kommer inte att kunna bryta ner Ryssland! Aldrig som det ser ut nu. Hittills har vi inget annat gjort än förlorat. Ja, vi är förlorarna.

Vi tar maten ur munnen ur de fattigas mun och låter dem svälta, du av sjukdom, somHitler gjorde med judarna i koncentrationsläger men det är Putin vi kallar Hitler.
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Jag ser inte det logiska att Ryssland skulle göra något sådant här. Jag får det inte att stämma. Betyder inte att jag har rätt men inte heller att jag har fel.
Men jag säger det jag sagt tidigare: Man kommer inte att kunna bryta ner Ryssland! Aldrig som det ser ut nu. Hittills har vi inget annat gjort än förlorat. Ja, vi är förlorarna.

Vi tar maten ur munnen ur de fattigas mun och låter dem svälta, du av sjukdom, somHitler gjorde med judarna i koncentrationsläger men det är Putin vi kallar "Hitler".

Borde du inte rannsaka dig själv innan du blir alltför självgod??

Att önska livet ur andra och bestämma vem som får leva eller dö? Varför är en Ukrainer liv mer värd än en ett Ryss liv?
Vem tror du att du är???
Inte hittat din medicin än?
 

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Dom var där för att tortera, döda och våldta människor i ett annat land, men dödade istället varandra, jag ser inget negativt med att dom gav sig på varandra.
Hur vet du det? Var du där? Eller är det hörsägen..?

Tror du på allt medhårs media säger? Har du slutat tänka själv, och lyssnar bara på vad andra säger?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Hur vet du det? Var du där? Eller är det hörsägen..?

Tror du på allt medhårs media säger? Har du slutat tänka själv, och lyssnar bara på vad andra säger?

Du tror alltså inte på vad media har visat upp av massgravar med torterade offer?

Har du varit där själv?
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Hur funkr det egentligen när rysstrollen får betalt i rubel?

Skickar dom sedlar i flyttkartong till Sverige, eller har dom någon på plats som hämtar ut pengarna och omsätter den till vodka och skickar hem?
Det där undrar jag med och hoppas det är nåt som klarnar när saker och ting har lagt sig
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Vilka amerikanska ubåtar? Några hemliga sådana i så fall, för inget de officiellt har kan passera in i östersjön annat än i ytläge vilket är en aning avslöjande.

Både SSN och SSBN kvalar in kategorin 24-meters tradare i parkeringshus, typ...
Medeldjupet i östersjön är ca 70 m och det blir söder om Bornholm och ner mot Polen seriöst svårt att åka i u-läge med dylika farkoster utan att riskera att något av den liksom sticker upp över ytan när det börjar luta på jobbet. Eller dunkar i botten om och när det blir lite ont om vatten. I de grundaste delarnas å skulle det inte helt osannolikt bli svall på ytan efter något så pass stort.
NR-1 borde inte haft några hemskt stora problem med det.
 

Kåtte

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2020
Ort
Sverige
Hoj
Kåtte
Skulle vi bli angripna så hoppar jag på hojen och kör till släktingar i Norge (Bergen). Skulle sedan Norge bli angripna så tar vi deras båt över till släktingar som bor i Aberdeen (Skottland). Skulle aldrig stanna kvar och riskera mitt liv för ett Sverige som inte längre finns kvar tack vare all... tja, ni vet.
 

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Hur funkr det egentligen när rysstrollen får betalt i rubel?

Skickar dom sedlar i flyttkartong till Sverige, eller har dom någon på plats som hämtar ut pengarna och omsätter den till vodka och skickar hem?
Dom får ta betalt i vilken valuta dom vill. Det är upp till Ryssland.

Precis som vi bestämde att behålla kronan, och inte acceptera Euron.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top