Lite saker som Storbritannien skänkt till Ukraina som vissa kanske känner igen
De där ser man rätt ofta brumma runt här i Enköping.
Jag klappade en sån i helgen, sen åkte jag lite bandvagn utan radar också
Lite saker som Storbritannien skänkt till Ukraina som vissa kanske känner igen
De där ser man rätt ofta brumma runt här i Enköping.
Själv har jag börjat fundera över om explosionen kom där explosionen var tänkt ?Bästa sammanfattningen hittills av broexplosionen:
The Cause Of The Crimea Bridge Explosion
Of the four theories circulating regarding the cause of the Crimea Bridge explosion, the physical evidence available has now eliminated three.oalexanderdk.substack.com
Har du någon teori?Själv har jag börjat fundera över om explosionen kom där explosionen var tänkt ?
Eller var planen en explosion
Tidigare ?
eller
Senare ?
Var målet
Bron ?
Lågbron ?
Högbron ?
Inget alls på Bron ?
Något före Bron ?
Något på Krim ?
Jag har hela tiden sagt att jag inte får ihop det hela. Så något är det som är okänt eller så kan du vara inne på något. Utveckla dina ideerSjälv har jag börjat fundera över om explosionen kom där explosionen var tänkt ?
Tidigare ?
eller
Senare ?
Var målet
Bron ?
Lågbron ?
Högbron ?
Inget alls på Bron ?
Något före Bron ?
Något på Krim ?
Eller alternativt att det var helt oplanerat och gammal ammunition som fraktades, och fick för sig att panga just där och då av ingen särskild anledning.Själv har jag börjat fundera över om explosionen kom där explosionen var tänkt ?
Tidigare ?
eller
Senare ?
Var målet
Bron ?
Lågbron ?
Högbron ?
Inget alls på Bron ?
Något före Bron ?
Något på Krim ?
Sweet, har kör den del sådana. Minns jag rätt har de V6 (ford?) och MB-låda.Jag klappade en sån i helgen, sen åkte jag lite bandvagn utan radar också
Bron är garanterat förberedd för framtida demolition. Det är alla svenska broar med. Men jag tror inte de har laddat den med sprängämnen. Resultatet var i så fall ganska uselt. Bron destruerades ju inte något vidare, även om nu ett körfält blev okörbart och .det andra fungerar med begränsad kapacitet.Jag tror att bron är riggad med sprängmedel av ryssarna själva, så de kan spränga den ifall de skulle förlora krim till Ukraina. Och så har en av laddningarna helt enkelt smällt av misstag.
Varför annars skylla på Ukraina? Varje gång Ukraina legat bakom det har man ju skyllt på tjuvrökare.
Sweet, har kör den del sådana. Minns jag rätt har de V6 (ford?) och MB-låda.
En av få fordon som har helt ok värme vilket man uppskattar. Samt man kunde värma "burkarna" så man slapp äta stenfryst mat på vintern.
I forntiden (-88 för min del) var det så, men tycker mig ha hört från stamanställda kusiner att det numera sitter dieslar i dem istället. Fårrden var ju rätt begiven på dryckjom.Det kan stämma, jag har också ett minne av att det var Ford 2.8 fast med förgasare.
(det insugsröret lär vara eftertraktat)
Jag frågade inte närmare, hon som körde kunde säkert ha svarat på det.
Vill jag spränga bron och har chansen med en lastbilslast med sprängmedel...Har du någon teori?
" Eller alternativt att det var helt oplanerat och gammal ammunition som fraktades, och fick för sig att panga just där och då av ingen särskild anledning."Klicka för att visa mer...
Det kan jag instämma i. Men med landsvägen så långt under tåget.Det blir ju gott om splitter från lastbilen, vägbanan och broräcket också vid en sån smäll, så man behöver ju inte ha fyllt på med extra material för det.
Men visst, jag tror på hög inkompetens och dåligt material från ryssarnas sida också, även om det var nästan för lämpligt i tid och plats för att det skulle kännas troligt...
puttler-fnasks fina bro, på hans födelsedag....
3 liter/mil brukade vi räkna med. 202 var inte lika kul att ratta dock. Men den var enklare att trimma, har jag hörtI forntiden (-88 för min del) var det så, men tycker mig ha hört från stamanställda kusiner att det numera sitter dieslar i dem istället. Fårrden var ju rätt begiven på dryckjom.
Själv körde jag BV 202 just för att den var både tystare (B18 sport och manuell låda) och snålare än de modernare vagnarna. Sedan kunde man ju köra rakt igenom slyskog utan att riskera att spräcka karossen
Hur hade vi gjort i Sverige? Hur blir alla mini-rambos som vill hedra totalförsvarsplikten inkallade?Vardag i Ryssland nuförtiden.
DU vaknar upp och beger dig ned till kiosken på hörnet för en kaffe på väg till jobbet och där står de....Mobiliseringsteamet och ger dig lite papper om att du skall till fronten.
Hur hade vi gjort i Sverige? Hur blir alla mini-rambos som vill hedra totalförsvarsplikten inkallade?
Belarusisk militärpersonal har visst precis fått utreseförbud och reservofficerare som slutat sin tjänstgöring erbjuds återanställning omgående.
Källa Belarusiska tidningen Nashaniva
Nästan som om det försöker skrapa ihop lite folk..
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|