Kan inte Gotlands förklara sig självstyrande och gå med i NATO...?
Den svenska enklaven och frihandelszonen Gutland, med både svensk och NATO trupp.
Det är nog så Ukraina känner sig ganska exakt....
Jag vet inte med er men skulle det komma en massa folk och ställa sig med vapen utanför mitt hus så skulle iaf jag få lite höjd puls själv över vad fan det är de vill och håller på med. Det skulle kännas hotfullt.
Absolut, ukraina känner nog så också. Fast att ett land har militär i sitt land är väl inga konstigheter.Det är nog så Ukraina känner sig ganska exakt.
Inte minst med tanke på att Ryssland tog en del av landet för inte så länge sedan.
Nej, US and A mobiliserar inte i östra Europa. De länder som har gått med i NATO är fortfarande högst självständiga och organiserar och pröjsar sitt eget försvar.Så US and A har militärbaser/trupper och mobiliserar i östra europa med NATO, hundratals mil hemifrån men det är putin som är den som agerar hotfullt.
Jag vet inte med er men skulle det komma en massa folk och ställa sig med vapen utanför mitt hus så skulle iaf jag få lite höjd puls själv över vad fan det är de vill och håller på med. Det skulle kännas hotfullt.
Ingen sida är den snälla mysiga nallebjörnen som gör och har "rätt" är min känsla.
Ryssland är en sk skurkstat och har inte några moraliska aspekter. Maktspråk däremot.Ryssland har väl ganska ofta hävdat att suveräna stater har suverän rätt att bestämma över sig själva. Med den inställningen ska de definitivt sedan inte komma och ha åsikter om andra suveräna staters interna förehavanden.
Jo, det är ju en kleptokrati sedan länge. De känner antagligen att det allmänna läget i världen med ett svagt USA, det Kina som snart får en ekonomisk baksmälla och ett mjunigt EU är ett ypperligt tillfälle att knipa lite makt i världen.Ryssland är en sk skurkstat och har inte några moraliska aspekter. Maktspråk däremot.
Att ett land har ett annat lands militär oinbjudet hos sig är lite konstigt.Absolut, ukraina känner nog så också. Fast att ett land har militär i sitt land är väl inga konstigheter.
det samma kan du säga om united states off bluff
När det andra landets militär är där mot landets vilja och skjuter på en är det ju konstigt. Tror det brukar kallas ockupation, även om nu Ryssland vill kalla det något annat.Absolut, ukraina känner nog så också. Fast att ett land har militär i sitt land är väl inga konstigheter.
Eller terrorstater?det samma kan du säga om united states off bluff
Ja det brukar det väl kallasNär det andra landets militär är där mot landets vilja och skjuter på en är det ju konstigt. Tror det brukar kallas ockupation, även om nu Ryssland vill kalla det något annat.
Sen är ju inte Ryssland direkt omringat av NATO.
Här och exakt här är de "omringade" (röda markeringen) av NATO.
Som ni ser täcker det ju nästan hela landgränsen...typ...isch...
View attachment 467580
Bilden var inte ett svar till dig.USA har
Ja det brukar det väl kallas
Vad visar bilden och vem är källan.
Jag har inte sagt att någon är "omringade", menar du att det skulle vara bra eller dåligt?
NATO on the Map
Explore this interactive map to learn more about NATO, how the Alliance works and how it responds to today’s security challengeswww.nato.int
Här finns andra fina bilder. https://www.google.com/search?q=nat...DHbc2BAoQ_AUoAXoECAIQAQ&biw=360&bih=572&dpr=4
Det har ju sedan 2015 ungefär gjorts helt om i försvarsfrågan. Nu satsas det på försvaret och utmaningen är tiden, personalen och utbildningen, inte pengarna.Alla länder har en armé, sin egna eller någon annans.
Jag föredrar att ha vår egna.
Synd att stora delar av vår politikerkader de senaste 30 åren inte tycker likadant.
Att nu i elfte timmen bygga upp det vi gett bort och rivit ned blir dyrt.
Men jag hoppas vi omfördelar lite pengar till försvaret, det finns slukhål att dra in pengar från.
Men med den regering vi har så blir det väl en ny värnskatt istället.
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari