Ska man vara orolig för Ryssland?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jättebra kortfilm på SVT.

Gör även min relativt omdiskuterade och, medvetet eller omedvetet, missförstådda poäng lite mer talande.
2f03cbdcaba9d755b4f3687f6af8cbe0.jpg
b8660899b70cf8226a4c87b55b66f4f0.jpg

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jättebra kortfilm på SVT.

Gör även min relativt omdiskuterade och, medvetet eller omedvetet, missförstådda poäng lite mer talande.

Jag har sett filmen, vilken var din poäng som du tyckte att filmen klargjorde?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det står på print screen, det är textat så du behöver inte kunna ukrainska för att tillgodogöra dig innehållet.

Ahh, så du menar att det här är det där stränga utveckllingssamtalet som du önskade att Sverige skulle få?

Tja, några hundra tusen dödade och totalt sönderbombad infrastruktur, inklusive hela städer jämnade med marken är kanske ett billig pris.

Stockholm skulle ju behöva jämnas med marken, det är ju en jävla massa gamla skithus som man inte får riva där, sen skulle man ju kunna smälla upp billiga prefabricerade betongkasuner där gamla stan har varit för att ge dom överlevande någonstans att bo.

Har du finderat på åt vilket håll du ska skicka ditt barn under tiden utvecklingssamtalet pågår?
För du skulle ju till Gulag ett år eller hur det var?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ahh, så du menar att det här är det där stränga kvartssamtalet som du önskade att Sverige skulle få?

Tja, några hundra tusen dödade och totalt sönderbombad infrastruktur, inklusive hela städer jämnade med marken är kanske ett billig pris.

Stockholm skulle ju behöva jämnas med marken, det är ju en jävla massa gamla skithus som man inte får riva där, sen skulle man ju kunna smälla upp billiga prefabricerade betongkasuner där gamla stan har varit för att ge dom överlevande någonstans att bo.

Har du finderat på åt vilket håll du ska skicka ditt barn under tiden kvartssamtalet pågår?
För du skulle ju till Gulag ett år eller hur det var?
Skulle jag till Gulag? Minns inte den twisten.

Eftersom du gör ditt bästa för att missförstå istället för att göra ditt bästa för att förstå så blir det här bara tjatigt.

Vad menar mannen på bilden rörande sin tacksamhet för den ryska invasionen tror du? Du hamnar ganska nära min poäng när du listat ut det.

Vad en norrlänning kör för bittert 80-tals snack om Stockholm lämnar jag därhän. Däremot kan absolut denna aktuella Stockholmsfråga förstärka min poäng:

Skulle gärna se henne i ett skyddsrum över en helg eller så. Hon kan prata om att stämma Kreml under tiden kanske, med sin nasala stämma.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Skulle jag till Gulag? Minns inte den twisten.

Eftersom du gör ditt bästa för att missförstå istället för att göra ditt bästa för att förstå så blir det här bara tjatigt.

Vad menar mannen på bilden rörande sin tacksamhet för den ryska invasionen tror du? Du hamnar ganska nära min poäng när du listat ut det.

Vad en norrlänning kör för bittert 80-tals snack om Stockholm lämnar jag därhän.

Dom frågade alltså en man om han eventuellt kunde se något positivt med kriger, och du printscreenade dom två bildrutor med textremsor som gick att hitta och hävdar att Ukrainarna är tacksamma över att ryssarna bombar sönder deras land?

Du printscreenade inget om kvinnan som grät för att dom hade bombat bort hennes hus, eller den lilla pojken som grät för att han tvingades åka ifrån sin mamma som stannade i en stad som bombades?

Orolig, jag vet inte.
Tror Sverige långsiktigt skulle må bra av ett ofrivilligt kulturutbyte med Ryssland. Lite som ett tufft utvecklingssamtal.
Bara att få se värdegrunden på Södermalm rämna vore värt en vinter i Gulag.
Vad händer med islamisterna om Ryssland invaderar oss, blir de av med friskolelicensen? RUT, blir det kvar? Kan man förnedringsråna Spetsnaz? Hur blir det med Stockholmsveckan i Visby, och kommer Nyamko klamra sig fast i Riksdagen? Så många frågor.

Där har vi ditt citat så kan du läsa själv vad du skrev.

Att du tycker jag är en bitter norrlänning må vara, men i ditt scenario med utvecklingssamtal så måste du ju ta med att ryssland bombar sönder dom städer dom kommer åt, för det har dom ju gjort i alla andra konflikter hittils, inte enbart i Ukraina.

Så du tycker alltså att det är värt att få stora delar av centrala stockholm jämnade med marken, för det är vad ett angrepp från ryssland innebär

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Dom frågade alltså en man om han eventuellt kunde se något positivt med kriger, och du printscreenade dom två bildrutor med textremsor som gick att hitta och hävdar att Ukrainarna är tacksamma över att ryssarna bombar sönder deras land?

Du printscreenade inget om kvinnan som grät för att dom hade bombat bort hennes hus, eller den lilla pojken som grät för att han tvingades åka ifrån sin mamma som stannade i en stad som bombades?

Där har vi ditt citat så kan du läsa själv vad du skrev.

Att du tycker jag är en bitter norrlänning må vara, men i ditt scenario med utvecklingssamtal så måste du ju ta med att ryssland bombar sönder dom städer dom kommer åt, för det har dom ju gjort i alla andra konflikter hittils, inte enbart i Ukraina.

Så du tycker alltså att det är värt att få stora delar av centrala stockholm jämnade med marken, för det är vad ett angrepp från ryssland innebär

Jag undrar om dig, du framstår ofta inte som ointelligent, och egentligen inte illvillig heller. Vad är det som gör att du då måste hitta på en slutsats som jag inte ens varit nära? Har ingenstans hävdat att Ukrainarna är tacksamma, lyckades du verkligen läsa in det? Exakt var?

Är det något djupt personligt med dig som gör att du blir väldigt arg i denna fråga och tappar fattningen? För trög brukar du som sagt inte vara så något är det ju.

Vi kommer ingen vart i detta om du hittar på "mina" argument och sedan argumenterar emot dem (dvs dig själv).

Tror jag antar en mer Ingemar Stenmarksk hållning i denna fråga igen.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag undrar om dig, du framstår ofta inte som ointelligent, och egentligen inte illvillig heller. Vad är det som gör att du då måste hitta på en slutsats som jag inte ens varit nära? Har ingenstans hävdat att Ukrainarna är tacksamma, lyckades du verkligen läsa in det? Exakt var?

Är det något djupt personligt med dig som gör att du blir väldigt arg i denna fråga och tappar fattningen? För trög brukar du som sagt inte vara så något är det ju.

Vi kommer ingen vart i detta om du hittar på "mina" argument och sedan argumenterar emot dem (dvs dig själv).

Tror jag antar en mer Ingemar Stenmarksk hållning i denna fråga igen.

Jag frågade vad du menade, och du hänvisade till dina printscreens
Du hade printscreenat dom två textremsor som såg ut som att ukrainarna var tacksamma mot putlerfnask för att han hade startat kriget.

Det i kombination med ditt tidigare inlägg gjorde att jag drog dom slutsatserna.

Du hade kunnat förklara dig, men du valde att inte göra det.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag frågade vad du menade, och du hänvisade till dina printscreens
Du hade printscreenat dom två textremsor som såg ut som att ukrainarna var tacksamma mot putlerfnask för att han hade startat kriget.

Det i kombination med ditt tidigare inlägg gjorde att jag drog dom slutsatserna.

Du hade kunnat förklara dig, men du valde att inte göra det.
Jag tycker jag har förklarat nog men jag har inte sett att du ens försökt fatta, du lägger energi på att hitta på nya töntiga namn om en av jordens många diktatorer. Pubertalt trams.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag tycker jag har förklarat nog men jag har inte sett att du ens försökt fatta, du lägger energi på att hitta på nya töntiga namn om en av jordens många diktatorer. Pubertalt trams.

Förklara igen då vad du menade med ditt inlägg om utvecklingssamtal och dom två bildrutorna?
Dina tidigare förklaringar har uppenbart inte varit bra nog, för ingen annan upplever sig ha förstått dom heller?

Det tar inte mycket av min energi att använda olika benämningar på väskbajsaren/bunkerdvärgen/lilltsaren, jag behöver inte hitta på dom själv, Internet är fullt av dom redan, hans kompisar Gulash-baronen och Basarturken har också flera fina omnämnanden

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Förklara igen då vad du menade med ditt inlägg om utvecklingssamtal och dom två bildrutorna?
Dina tidigare förklaringar har uppenbart inte varit bra nog, för ingen annan upplever sig ha förstått dom heller?

Det tar inte mycket av min energi att använda olika benämningar på väskbajsaren/bunkerdvärgen/lilltsaren, jag behöver inte hitta på dom själv, Internet är fullt av dom redan, hans kompisar Gulash-baronen och Basarturken har också flera fina omnämnanden
Att Sverige som nation hade mått bra av ett uppvaknande i stil med en invasion eller annan kris. Vi har för mycket trams, allt från Greta till allmän godhet till äcklig överkonsumtion till livsstilsmänniskor.

Ukraina kommer vara ett bättre land än Sverige om femtio år. Det är jag säker på.

team toker

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Aug 2007
Hoj
alldeles för många
När fan kommer kamrat Putin hit ???
När vi sökte in i nato var det så in i helvete viktigt att vi blev medlem inom ganska få dagar annars skulle kamrat Putin äta upp sverige i en haps. Hur blev det med det ????????
Eller var det bara en till lögn från politiker fanskabet, för att manipulera fram ett medlemskap. Fi fan för politikare

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
När fan kommer kamrat Putin hit ???
När vi sökte in i nato var det så in i helvete viktigt att vi blev medlem inom ganska få dagar annars skulle kamrat Putin äta upp sverige i en haps. Hur blev det med det ????????
Eller var det bara en till lögn från politiker fanskabet, för att manipulera fram ett medlemskap. Fi fan för politikare
Han kanske är upptagen med en annan konflikt just nu.
Det var ett av argumenten för att söka när vi gjorde det

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Att Sverige som nation hade mått bra av ett uppvaknande i stil med en invasion eller annan kris. Vi har för mycket trams, allt från Greta till allmän godhet till äcklig överkonsumtion till livsstilsmänniskor.

Ukraina kommer vara ett bättre land än Sverige om femtio år. Det är jag säker på.
Skulle det vara värt ett totalt sönderbombat land och hundratusentals döda och flera hundra tusen invalidiserande då?
För att inte tala om hundra tusen kidnappade barn?

team toker

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Aug 2007
Hoj
alldeles för många
Han kanske är upptagen med en annan konflikt just nu.
Det var ett av argumenten för att söka när vi gjorde det
du har kanske glömt lyssna på nyheterna
där blev sagt att om vi inte blir medlem inom väldans kort tid kommer det gå åt helvete. gjorde det.. nej.. bör jag vara räd för ryssland.. nej..
bör jag vara räd för svenska politikere....JA

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar

Vilka mått vill du använda så kan vi ju göra en liten vadslagning? ;) Det räcker med 10 år.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
där blev sagt att om vi inte blir medlem inom väldans kort tid kommer det gå åt helvete. gjorde det.. nej.. bör jag vara räd för ryssland.. nej..

Jo men det har ju funnits stollar som har sagt att puttler skulle atombomba hela världen tillbaks till stenåldern om Ukraina försvarade sig också.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Du kanske har glömt att vi fick en massa garantier från Nato-länder som gäller under ansökansperioden?
Putler har visat, med all tydlig onskefullhet, att han är farlig för hela världen i allmänhet och länder i närområdet i synnerhet.
Våra politiker är inkompetenta, inte ondskefulla.
Du bör nog omprioritera vilka du behöver vara "rädd" för.
Inte för att någon någonsin tagit välmenande råd på nätet...

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Ryktas om att Belarus utrikesminister är avliden.
Han var inte odelat positiv till ryssland samt en arvinge till att ta över landet = dödlig kombo?
Någon som vet mer?

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...