Japp, det finns i Sverige också... och kapaciteten byggs upp både här och var. Lång väg att gå men det händer mycket nu. Och mer kommer att hända.Ukraina har satt upp 4000 "points of invincibility" där de delar värme, första hjälpen, vatten, elektricitet och internet.
View attachment 478850
Undrar om det finns liknande förberedelser här hemma i Sverige?
Just möjligheten till internet och laddning till mobilen är ju viktigt även om det inte är direkt nöd även här i händelse av en kris.
Svårt att veta, ingen gräns är skapad vid planetens begynnelse. De flesta har väl tillkommit genom krig, efter krig eller annat elände.1 månad så ryssarna kan behålla de annekterade delarna?
Ja det finns. Frivilliga Automobilkåren har resurser att sätta upp ett stort antal mottagningsstationer, vårdplatser, vatten och el och annat runt om i landet.Ukraina har satt upp 4000 "points of invincibility" där de delar värme, första hjälpen, vatten, elektricitet och internet.
View attachment 478850
Undrar om det finns liknande förberedelser här hemma i Sverige?
Just möjligheten till internet och laddning till mobilen är ju viktigt även om det inte är direkt nöd även här i händelse av en kris.
Serber, albaner och turkar bråkar om ett slag 1389. De är inte ens överens om vem som vann.De får släppa detta som nu är 100år sedan. Skitfånigt att bråka om detta nu.
I see where this is going ?"Man ska inte vara där man inte ska vara."
"...vi bjöd inte in dem"
Låter som en rimligt grundide. Man har rätt att vara på annans mark om markägaren så vill/man blir inbjuden.
Skulle fler med politisk makt tillämpa den enkla regeln så skulle världen vara mycket fredligare.
Till ett mycket krystat försök att förklara Rysslands invation som ett "men vi trodde att vi var välkomna".I see where this is going ?
Någon av dig eller mig missförstår zoda's aningen insinuanta inlägg.Till ett mycket krystat försök att förklara Rysslands invation som ett "men vi trodde att vi var välkomna".
Det är väl brutalversionen deluxe av "Ester", med Ryssland i rollen som familjen Sund som tyvärr "glömt bort" att skicka brevet om de skulle komma på besök. Ryssland insisterade ju dessutom att all ansamling av trupp under 2021 var bara övning och att alla antydningar om att de hade onda avsikter bara var ont förtal.
Men det slutar i ett fullskaligt försök till invasion istf. ett förgrymmat "Bannade Fläskfia"
Nja, jag tänkte nog mest på vart någonstans du skulle kunna ta vägen med det....givet din fäbless för Putin och hans kanske för de flesta andra, lite svårbegripliga förmodade frälsartalanger.Någon av dig eller mig missförstår zoda's aningen insinuanta inlägg.
Han har ju redan visat att han inte är bang lite folkmord.Putten bombar sönder Ukraina för att försöka tvinga fram en kapitulation. Kan säkert komma närmare en verklighet vartefter minusgraderna kryper nedåt och äter sig in i märgen på folket.
Men vad ska han med ett land till som kommer kosta hundratals $ miljarder att bygga upp och där befolkningen skall hata honom i sekler? Fattar inte...
Jag tror det var du som missförstod men det vet nog bara zoda.Nja, jag tänkte nog mest på vart någonstans du skulle kunna ta vägen med det....givet din fäbless för Putin och hans kanske för de flesta andra, lite svårbegripliga förmodade frälsartalanger.
Det är/var väl han som skulle frälsa oss från västerlandets dekadens och allmänna förfall, eller hur det nu var. Se där, jag lyckades till och med att få till en tautologi ser det nog ut som.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|