Ska man vara orolig för Ryssland?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
My (very) bad. :rodnar

Edit: Orban hade en halsduk på sig med en karta där bitar av Ukraina ingick och istället för att starta en "Ska vi vara rädda för Ungern"-tråd så skrev jag här eftersom det handlat (minst) lika mycket om Ukraina som Ryssland i denna tråd.
Väldigt dålig stil faktiskt, MÖParna som gett upp ett parti Drakar och Demoner är jete arja på dej nu

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ja, enkelt är det inte där omkring.
Det förstod jag när jag var i Österrike och jobbade och fick en del av deras syn på den freden.
Frågan blir ju från vilken tidsepok som vilka gränser ska gälla?
Karl XI eller Karl XII?
Jag vet, vi startar kärnvapenkrig för Krim! De gränserna ska jella. Och alla som inte är indianer skall ut ur hela Nordamerika, det är också realistist!!!!!

Nä, nu återgår vi till att posta länkar från Twitter innan WG får en stroke.

Jag såg att det var en journalist som fick sparken för att hen påstod att det var Ryssland som bombade Polen, förmodligen var det alltså på det viset, intressant.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Anledningen till att vi, eventuellt, ska vara rädda för Ryssland är för deras militära insatser i diverse grannländer. Främst Ukraina och Georgien. Så jag skulle säga att Ukraina är synnerligen relevant i sammanhanget.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag vet, vi startar kärnvapenkrig för Krim! De gränserna ska jella. Och alla som inte är indianer skall ut ur hela Nordamerika, det är också realistist!!!!!

Nä, nu återgår vi till att posta länkar från Twitter innan WG får en stroke.

Jag såg att det var en journalist som fick sparken för att hen påstod att det var Ryssland som bombade Polen, förmodligen var det alltså på det viset, intressant.

Jag är ledsen att behöva upplysa dig om att vi la ner vårt kärnvapenprogram, och Ukraina lämnade sina till ryssland mot att dom fick vissa garantier, så det är bara ett land som kan starta ett kärnvapenkrig i den här konflikten, och det kommer inte att hända.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Nu en nyhet som säkert gläder vissa konton här :rolleyes:
Wagnerbossen Yevgeny Viktorovich Prigozhin har visst upplöst EU-parlamentet som svar på att Ryssland numera är att anse som en terrorstat.

Ukr_10.jpg

Sen kanske han inte har så mycket att säga till om iofs...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det gäller att hålla i sig i stolen så man inte ramlar :glömdet

Jo, bunkerdvärgen går nog på en kraftig mix av piller just nu, det har spekulerats om än den ena än den andra diagnosen, säker kan man bara vara på att han bara visar upp sig bra dagar, och då måste han alltså hålla fast stolen....

Någon som vill dra paraleller till en annan snubbe i en bunker som på slutet antingen höll en hand bakom ryggen eller i rocken?

nick burn

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2012
Hoj
bana ducati 999ish... gata monster 1000sie
Ja, enkelt är det inte där omkring. ?
Det förstod jag när jag var i Österrike och jobbade och fick en del av deras syn på den freden.
Frågan blir ju från vilken tidsepok som vilka gränser ska gälla?
Karl XI eller Karl XII?
Jag tycker Sveriges gränser 1904 borde gälla här oppe i Norden iaf…
Offtopic i den här tråden så nu blir jag väl bannad.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Anledningen till att vi, eventuellt, ska vara rädda för Ryssland är för deras militära insatser i diverse grannländer. Främst Ukraina och Georgien. Så jag skulle säga att Ukraina är synnerligen relevant i sammanhanget.
Absolut, och om Orban i dagarna haft en halsduk med delar av Ukraina på så kan man väl inte avfärda det som helt irrelevant för denna tråd heller. Att det blev dålig stämning när det framkom att Ukraina krånglar med etniska ungrares hemspråk kunde jag förvisso räknat ut, i denna tråd ska allt vara svart eller vitt, nyanser är strängt förbjudet.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Absolut, och om Orban i dagarna haft en halsduk med delar av Ukraina på så kan man väl inte avfärda det som helt irrelevant för denna tråd heller. Att det blev dålig stämning när det framkom att Ukraina krånglar med etniska ungrares hemspråk kunde jag förvisso räknat ut, i denna tråd ska allt vara svart eller vitt, nyanser är strängt förbjudet.

Det blir lite konstigt dock mtp Ungerns inte så välvilliga inställning till hemspråk för folkgrupper boende i Ungern.. live as you learn et al.

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Trianonfördraget 1921 innebar att Ungern förlorade stora områden
Efter första världskriget delades Ungern i samband med Trianonfördraget, vilket den ungerska ledningen ofta hänvisar till som en historisk oförrätt.

Genom freden i Trianon 4 juni 1920 tvingades Ungern avstå mer än två tredjedelar av sitt territorium.
De får släppa detta som nu är 100år sedan. Skitfånigt att bråka om detta nu.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år