Är man intresserad av luftkriget mellan UA och RU så är detta bland det bästa som skrivits - i vart fall så länge vi pratar öppna källor:
För oss som inte orkar läsa en hel roman just nu, kan du sammanfatta?Är man intresserad av luftkriget mellan UA och RU så är detta bland det bästa som skrivits - i vart fall så länge vi pratar öppna källor:
Det finns en sammanfattning direkt i början. Orkar man inte läsa ens det så får man nog vara utan kunskapen också.För oss som inte orkar läsa en hel roman just nu, kan du sammanfatta?
Jo, det bästa svaret på det här är väl att ge Ukraina bättre prylar än gammalt ryskt skit. Det hanterar alla tre fallen. Om det var ryssland som sköt skiten så kan Ukraina med större chans skjuta ner det, om det var en förlupen Ukrainsk pjäs så kommer det bli mindre troligt med bättre materiel, om det var något fulknep som Ukraina försökte sig på så kommer trovärdigheten på framtida sådana fultrick bli lägre om det dimper ner NATO-munitions.Nog för att ryska prylar (bevisligen) inte är under av precision alltid. Men om den detonerade så må den mest av allt ha varit tempererad för mark-mode.
I övrigt verkar inte Nato skitsugna (möjligen undantaget Polen..) på att gå på marsch och knacka Vatniks. Så oaktat om att det finns goda chanser att det varit just en rysk förlupen markmålsprogrammerad robot med halva måldata för Kiev (latitud) och halva för Lviv (longitud) så kanske man tar det lilla lugna..
Det är spännande det där, när det inte längre är muskelspännande, utan riktigt arbete som ska utföras, i riktig miljö.Jahapp, en nation som behöver köpa nya flygplan på grund av krig och inte styrs av politiska beslut om vad dom ska köpa har sagt sitt:
"It is worth noting that of the currently available Western fighter aircraft that could possibly be suppled, the Swedish Saab Gripen C/D offers by far the most suitable candidate in terms of operational requirements.
It was designed from the outset for ease of maintenance, and can be refuelled, re-armed and given basic maintenance by teams of just six ground crew using two vehicles on small airbases or highways in cold weather.
Moreover, only one of each crew needs to be a highly trained maintainer; the rest can be conscripts or even troops.
Conceptually, the Swedish Air Force has always emphasised low-level air superiority tactics from dispersed bases, in a similar manner to how the Ukrainian Air Force currently operates, and so the Gripen was designed with ground support equipment and maintenance requirements compatible with that approach.
The electronic warfare suite on the Gripen C/D is also optimised specifically for countering Russian fighter and SAM radars. Other factors that make Gripen particularly suited to Ukrainian operational needs are that it can fire the very long-range European Meteor missile, which, thanks to its ramjet propulsion design, is less adversely affected by being launched from low and slow than traditional rocket-powered missiles such as R-27 or AIM-120 AMRAAM, and Gripen was also designed from the outset with an anti-ship capability."
Då ser man filmen istället :-DFör oss som inte orkar läsa en hel roman just nu, kan du sammanfatta?
Hur menar du att det kan gå till?
Ett gäng ryssar hade gett upp i en byggnad när det plötsligt dyker upp en skjutglad ryss som skjuter på ukrainarna och träffar en av dem. Varpå ukrainarna skjuter skjutglad ryss och de som gett upp. Säkert rädda för att fler skulle trolla fram dolda vapen, men inte helt osannolikt som "hämnd" för deras korkade kompis vilket såklart är fel, de som gett upp låg på marken ej i direkt skottlinje med skytten.Desertörer?
Ett gäng ryssar hade gett upp i en byggnad när det plötsligt dyker upp en skjutglad ryss som skjuter på ukrainarna och träffar en av dem. Varpå ukrainarna skjuter skjutglad ryss och de som gett upp. Säkert rädda för att fler skulle trolla fram dolda vapen, men inte helt osannolikt som "hämnd" för deras korkade kompis vilket såklart är fel, de som gett upp låg på marken ej i direkt skottlinje med skytten.
Ryssarna samlar istället ihop folk, bakbinder och skjuter dem utan risk för att de ska kunna skjuta tillbaka. Gång på gång, i stad efter stad.
Ok så det är helt ok att avrätta andra med ett skott i huved,
Så länge man är från ukraina, det viste jag inte.. Sorry
Ok, jag trodde det här var en ny incident.
Den historien såg jag och tycker inte det är helt konstigt, jag skulle nog också oskadliggjort samtliga potentiella hot snabbast möjligt om det började vina kulor runt mig.
Det skrev ingen. Jag skrev tom att det såg suspekt ut och var fel om det var i hämnd.Ok så det är helt ok att avrätta andra med ett skott i huved,
Så länge man är från ukraina, det viste jag inte.. Sorry
Samma händelse (?), men med mera info om händelsen:
Nu börjar juridiska stridigheter mellan leasingföretag och försäkringsbolag angående de plan som ryssarna stulit och försäkringsbolagen vägrat ersätta.
Totalt värde för alla stulna flygplan är uppskattat till 10 miljarder dollar. Säkert uppblåst något då inget bolag köper flygplan till listpris.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|