Ska man vara orolig för Ryssland?

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Jag hade rätt i att NATO hade koll på läget. Och att det inte var någon medveten attack på Polen i syfte att "dra in NATO i kriget". Vilket fö självklart framgår av både omständigheter och större sammanhang.

Ni tror på "alternativa mediers" rysstrollfalsarier. Puss och kram.:krama

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Jag påstår inte att jag kunde se in i framtiden, poängen är att det inte var en ukrainsk false flag. Och S-300 var det sannolikt...

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jag påstår inte att jag kunde se in i framtiden, poängen är att det inte var en ukrainsk false flag. Och S-300 var det sannolikt...

Så var är ditt stöd för att den egentligen kom från Ryssland?

Vore ju även intressant att veta hur NATO lyckades få Ukraina och ta på sig att den ryska missilen kom från Ukraina.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Alla S-300 kommer från Ryssland ursprungligen... Antingen kom den från Ryssland eller från Ukraina. Vid den aktuella tidpunkten visste man inte mer än att det fanns fragment från en S-300 eftersom det syntes på en av de första bilderna. Men sammanhanget kommer förstås att bli offentligt med tiden. Poängen är att det inte var Ukraina som medvetet attackerade Polen. Som tidigare sagt så gissar jag utifrån omständigheterna att det fanns en annan kryssningsmissil också (eller resterna av den) i gropen... men det får vi ju kanske se framöver om det stämmer.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Som tidigare sagt så gissar jag utifrån omständigheterna att det fanns en annan kryssningsmissil också (eller resterna av den) i gropen... men det får vi ju kanske se framöver om det stämmer.

Ja, eller mer troligt en annan grop någonstans i närheten.

Många initiala rapporter prata ju om två missiler och två explosioner.

Det som fortfarande talar för att det var en rysk S300 är att den slog ner innan den detonerade, det ska den inte göra utan en failsafe ska spränga den innan den trillar ner.
Ryssarna har ju avaktiverat den funktionen för att använda dom som markmålsmissiler istället.
Men det kan ju fortfarande vara Ukraina som har taget en som krigsbyte och inte varit medveten om att robotarna varit ställda som markmålsrobot.
Eller så är det bara dålig kvalitet på rysskrotet.

Well, nu skickar vi ju bättre luftvärn, vi får väl hoppas att dom inte trillar ner på fel ställen...

Dessutom verkar det troligt att ryssarna snart har slut missiler, då dom har börjat nalla av kärnvapenbärarna (utan stridsspetsar) för att skicka mot Ukraina.
Dom hoppas väl på att cementklumpen som sitter istället för stridsspets ska vara tillräckligt tung för att orsaka rejäl skada, eller så används dom bara som decoy för att målmätta luftvärnet.

Alla vet ju att Sovjet bombade stockholm under andra världskriget, men få vet att Norrbotten bombades av båda sidor i kriget, men vi stod ändå utanför

Last edited:

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Jag undrar hur ryssarnas ekonomi kommer att drabbas. Allt detta fyrverkeri måste ju kosta en massa pengar, och med dagens priser på allting betyder att det kommer ta väldigt lång tid innan ryssland jämnar ut det enorma underskottet. För att inte glömma vad alla skattebetalande ryssar har att säga om det, i synnerhet om motstånd resulterar i nackskott. Där halverar ju Putin redan halva sin inkomstkälla.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jag undrar hur ryssarnas ekonomi kommer att drabbas. Allt detta fyrverkeri måste ju kosta en massa pengar, och med dagens priser på allting betyder att det kommer ta väldigt lång tid innan ryssland jämnar ut det enorma underskottet. För att inte glömma vad alla skattebetalande ryssar har att säga om det, i synnerhet om motstånd resulterar i nackskott. Där halverar ju Putin redan halva sin inkomstkälla.

Dom har ju kidnappat fler ukrainska barn än vad det dött ryska soldater så det problemet har han ju redan löst.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag hade rätt i att NATO hade koll på läget. Och att det inte var någon medveten attack på Polen i syfte att "dra in NATO i kriget". Vilket fö självklart framgår av både omständigheter och större sammanhang.

Ni tror på "alternativa mediers" rysstrollfalsarier. Puss och kram.:krama
Nä det var ingen som trodde det du nu skriver men däremot påstods det ju att Ukraina inte alls försökte peka ut Ryssland, så det var nog jag som hade rätt.

Vad jag vet så försökte Ukraina peka ut Ryssland, mot bättre vetande eller inte, kom med kondoleanser till Polen, och det var ju trist att det var de som ställde till med det här fiaskot.

Så, saken är nog klar nu, av med foliehatten.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Peka ut gjorde de ju, det var det inget snack om överhuvudtaget. Försök inte vända det här nu. :fakta

Däremot var det nog bara du (och de "alternativa medierna") som trodde på trollsnacket att det var false flag för att dra in NATO i kriget...

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag köper ett paket cigg och en tändare till någon i Moskva som vill sätta sig och tjuvröka under huvudgasledningen....

Skicka bara bild på resultatet....

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...