Ska man vara orolig för Ryssland?

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Putin gillar ringar.

"I took out the ring and showed it to [Putin], and he put it on and he goes, 'I can kill someone with this ring,'" Kraft said in 2013. "I put my hand out and he put it in his pocket, and three KGB guys got around him and walked out."
[...]
New details of what went down have been revealed in Jeff Benedict’s newest book, “The Dynasty.” According to Benedict, the Bush Administration allegedly told Kraft that it “would be in the country’s best interest” if he said he’d given the ring to Putin as a gift.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag som tyckte att det var konstigt att gubbar i politiken inte kan komma överens som normala människor.

Alla bevis pekar på att jag hade fel.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Folket i rysland ser ut att vara oroliga för rysland i alla fall.

Dom tar ut dom pengar dom kan från banken och ser till att omsätta till annat som kan omvandlas till pengar igen senare.

Mina bekanta boendes i StPeter hade ett gemensamt utländskt konto sedan många år tidigare dit dom förde alla sina pengar och sparade för att kunna flytta, jag har tappat kontakten med dom, men det kan bero på att dom har flyttat redan.

nick burn

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2012
Hoj
bana ducati 999ish... gata monster 1000sie
Det går att skoja om det absolut, men det finns ett folk i det där landet med. Som har piskats sedan Tsarväldet…
Det kan bli både bra och dåligt framöver.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Det går att skoja om det absolut, men det finns ett folk i det där landet med. Som har piskats sedan Tsarväldet…
Så är det. Vissa tycker om att posta memes när människor dör. Jag kan tycka det är klädsamt att vänta i vart fall ett par år efter kriget är över, men det är jag det. Well well, får man all sin info från twittertroll så blir det väl så. Man får värdera inläggen därefter.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Så är det. Vissa tycker om att posta memes när människor dör. Jag kan tycka det är klädsamt att vänta i vart fall ett par år efter kriget är över, men det är jag det. Well well, får man all sin info från twittertroll så blir det väl så. Man får värdera inläggen därefter.
Oligarkerna har själva bäddat för det och har levt gott på att stödja Putin.
Jag har så gott som daglig kontakt med folk i Ukraina och kan inte nog visa mitt förakt för den ryska ledningen.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det är för att alla tänker kritiskt som de är så kritiska!

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Oligarkerna har själva bäddat för det och har levt gott på att stödja Putin.
Jag har så gott som daglig kontakt med folk i Ukraina och kan inte nog visa mitt förakt för den ryska ledningen.
Hoppas de tycker du gjort något stort åt deras situation när du berättar att du postar memes.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Humor får ju en att lättare ta sig igenom med den verklighet som råder.
Tycker synd om ryssarna som inte stödjer anfallskriget och som får anpassa sig till ett liv under en diktatur.
Men å andra sidan är det nog mera synd om ukrainarna som försöker överleva Rysslands försök att radera landet från kartan.

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Humor får ju en att lättare ta sig igenom med den verklighet som råder.
Tycker synd om ryssarna som inte stödjer anfallskriget och som får anpassa sig till ett liv under en diktatur.
Men å andra sidan är det nog mera synd om ukrainarna som försöker överleva Rysslands försök att radera landet från kartan.
I ett krig är det synd om många, på båda sidor. De som drabbas.
Är lätt att vara kaxig från en bunker! Men har vi sett Putin vid fronten…

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin