Polen skulle nog gärna kasta lite småsten på Ryssen med, och kan de få Sverge att se lite fåniga ut så är det nog bara en bonus för dem.I varje fall vardag under kontorstid !
Annars står vårt hopp till NATO/Danmark som vid Rysska Påsken (?).
Polen skulle nog gärna kasta lite småsten på Ryssen med, och kan de få Sverge att se lite fåniga ut så är det nog bara en bonus för dem.I varje fall vardag under kontorstid !
I varje fall vardag under kontorstid !
OK, då gör vi en egen undersökning på SH.Foliehattiga slutsatser från en känd gammal Putinvurmare.
??OK, då gör vi en egen undersökning på SH.
Vilka länder har varit negativa till Northstream ?
Jag kommer på USA. tex
Citat:Nord Stream 2: Trump approves sanctions on Russia gas pipeline
The Trump administration fears the Nord Stream 2 project will increase Russia's influence in Europe.www.bbc.com
Why is the US against the pipeline?
The almost $11bn (£8.4bn) Nord Stream 2 project has infuriated the US, with both Republican and Democratic lawmakers opposing it.
The Trump administration fears the pipeline will tighten Russia's grip over Europe's energy supply and reduce its own share of the lucrative European market for American liquefied natural gas.
slut citat
Den billiga Rysska gasen gjorde ju US Fracking Co's konkursmässiga.
Helt bortsett från beroendet EU fick av Rysk gas.
Bara fylla på med andra länder negativa till Northstream, någon ?
Det skulle kunna vara orsaken till att det verkar vara väldigt tyst i media om detta. I början ansågs det självklart att det var Ryssland, och det passade ju bra med åsikterna om den elaka ryska björnen. Den kan man ju inte lita på, som alla vet. Så länge Ryssland var huvudmisstänkt var det ideliga teorier och debatter om hur det gått till, men i och med att tecknen pekade åt ett annat håll så blev ämnet ganska ointressant. Man vill ju inte stöta sig med ett Natoland.Det råder väl rätt stor oenighet om vem det skulle vara. Jag tror absolut det är USA.
oh nej absolut inte, för dom ser ta mej fan inte ryssen förs än efter 2-3 dagar.Du förutsätter att Sverige kapitulerar när första ryska kängan träffar svensk mark?
berätta för mej vem det var som hittade ubåten...U137 så var Sverige definitivt med på bollen. Vi hade en övning med flottan just där, som av en ren slump när Ubåten följde en lotsbojar som hade flyttats så att den gamla korrekta rutten istället ledde upp på där av någon slump U137 hamnade. Fick höra lite skoj saker när jag bodde i Karlskrona.
USA och Ukraina kan man väl gissa. Polen kanske.Frågan man ska ställa är...vilka har motiv att förstöra gasledningen?
Vem av dessa har mest motiv?
Jag vet inte, är inte tillräckligt insatt. Men skulle vilja veta vad ni tror kring motivfrågan
Lika befängt som när ryssen besköt egen bebyggelse för att beskylla Finland för att de attackerat dem och skapat en ursäkt att dra igång krigshandlingar...USA och Ukraina kan man väl gissa. Polen kanske.
Inte Ryssland i alla fall, det om något är ju helt befängt.
Fast i det exemplet fanns ju en logik. Vad vore logiken här?Lika befängt som när ryssen besköt egen bebyggelse för att beskylla Finland för att de attackerat dem och skapat en ursäkt att dra igång krigshandlingar...
De tänker inte som oss. Jag säger inte att det var ryssen som saboterade, men det är inte omöjligt med tanke på hur skruvad deras värld är. Det är verkligen ett annat universum.
Fast i det exemplet fanns ju en logik. Vad vore logiken här?
Det hade ju helt sonika kunnat skita i att betala viten. Men ett land i EU som ville ta bort Rysslands hållhake på Tyskland så de slutade vara så motvalls hade också kunnat göra det.Det finns ju en hel del som talar för att det är Ryssland som gjort detta.
Exempelvis så stryper man leveranserna av gas till Västeuropa utan att behöva betala några viten i de decennielånga kontrakten.
Man sätter en oerhörd press på de länder som fortfarande har gasleveranser, tex Ungern och Turkiet och därmed splittra motståndet mot invasionen.
Man trodde sig kunna pressa ned ett svagt Tyskland som i vinterkylans nöd skulle hålla sig borta från att stödja Ukraina och därmed splittra Europa.
Ryssland har missbedömt många saker i detta krig och sprängningen av Nordstream var sannolikt bara en av missbedömningarna. Man trodde att Europa inte skulle kunna enas, men det blev tvärtom.
Jag tror inte det, de kunde väl bara stängt av? Vad som står i ett kontrakt verkar inte uppfattas som särskilt viktigt heller.Det finns ju en hel del som talar för att det är Ryssland som gjort detta.
Exempelvis så stryper man leveranserna av gas till Västeuropa utan att behöva betala några viten i de decennielånga kontrakten.
Man sätter en oerhörd press på de länder som fortfarande har gasleveranser, tex Ungern och Turkiet och därmed splittra motståndet mot invasionen.
Man trodde sig kunna pressa ned ett svagt Tyskland som i vinterkylans nöd skulle hålla sig borta från att stödja Ukraina och därmed splittra Europa.
Ryssland har missbedömt många saker i detta krig och sprängningen av Nordstream var sannolikt bara en av missbedömningarna. Man trodde att Europa inte skulle kunna enas, men det blev tvärtom.
Har North Stream 2 någonsin tagits i drift ?Jag tror inte det, de kunde väl bara stängt av? Vad som står i ett kontrakt verkar inte uppfattas som särskilt viktigt heller.
Kanske får någon av oss någon gång veta, men sannolikt inte.
Har North Stream 2 någonsin tagits i drift ?
Jag kunde inte hitta att det tagits i drift. Verkar som Tyskland aldrig öppnat ventilen i Tyskland.Northstream 2 start supplying gas – Qwant Search
Fast, reliable answers and still in trust: Qwant does not store your search data, does not sell your personal data and is hosted in Europe.www.qwant.com
Russia completes Nord Stream 2 construction, gas flows yet to start
Gazprom said on Friday it had finished construction of the Nord Stream 2 subsea pipeline to Germany, which could allow Russia to double lucrative gas exports to Europe via the Baltic Sea while bypassing and cutting off a source of income for political foe Ukraine.www.reuters.com
Du glömde punkt nummer 1 varför vi aldrig kommer få reda på något.Ok.
Varför vi inte kommer att få veta något;
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |