Ska man vara orolig för Ryssland?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Hm, jag undrar jag om man verkligen ska ta detta på allvar?
Jag förstår, och är helt för, om man vill så split mellan Ryssland och Belarus men detta känns lite "för bra" och vältajmat sas.

OM Ryssland har haft dessa planer, vilket nog i sig inte är otroligt, så ligger dom nog nu en bit bortanför 2025-2030 iaf.

Byx-bajsaren är/försöker ju vara en strateg, så länge han har en lydig docka i Belarus så bränner han inget krut där, i synnerhet när det sket sig så totalt i Ukraina.
Han hade nog inte gått in i Ukraina hller om han hade lyckats installera lydiga dockor där också.

Jag lyssnar just nu på bunkerdvärgens tal, och jag tror jag fick full bingobricka på tre minuter, det är nazister, imperialister, hemliga biolabb, kärnvapen och alla andra floskler.
Det enda jag har bommat är satanister, men så gick jag ju och pinkade en stund också.

Men tittar man på (den garanterat handplockade) publiken så ser man ingen entusiasm, inget hopp, inget medhåll, ingen stolthet.
Bara en oändlig massa stelt regiserade människor som applåderar lojt på kommando.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Skulle Ryssland besegra Ukraina och tvinga dem till underkastelse och landavträdelser (dvs det Tammer och andra rysstroll kallar "fred i Ukraina") ligger nog även Georgien risigt till efter Moldavien.

Putin nöjer sig knappast med delar av, eller hela, Ukraina. Mycket vill ha mer. Kommer inte sluta innan han åker på däng.

nick burn

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2012
Hoj
bana ducati 999ish... gata monster 1000sie
Skulle Ryssland besegra Ukraina och tvinga dem till underkastelse och landavträdelser (dvs det Tammer och andra rysstroll kallar "fred i Ukraina") ligger nog även Georgien risigt till efter Moldavien.

Putin nöjer sig knappast med delar av, eller hela, Ukraina. Mycket vill ha mer. Kommer inte sluta innan han åker på däng.
Det är din sista mening som är anledningen till att Väst stöttar Ukraina i den omfattningen som sker, det finns inget som stöder tesen att han skulle nöja sig med Krim och östra Ukraina.
Han kommer mala på tills det är över på ett eller annat sätt…

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Byx-bajsaren är/försöker ju vara en strateg, så länge han har en lydig docka i Belarus så bränner han inget krut där, i synnerhet när det sket sig så totalt i Ukraina.
Han hade nog inte gått in i Ukraina hller om han hade lyckats installera lydiga dockor där också.

Jag lyssnar just nu på bunkerdvärgens tal, och jag tror jag fick full bingobricka på tre minuter, det är nazister, imperialister, hemliga biolabb, kärnvapen och alla andra floskler.
Det enda jag har bommat är satanister, men så gick jag ju och pinkade en stund också.

Men tittar man på (den garanterat handplockade) publiken så ser man ingen entusiasm, inget hopp, inget medhåll, ingen stolthet.
Bara en oändlig massa stelt regiserade människor som applåderar lojt på kommando.
Såg inte talet själv men sett lite klipp på gäspande gäster.
Dom ska nog inte passera några öppna fönster de kommande åren...:död

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare

Det behöver inte gå så långt. Om Putin lyckas installera en ryssvänlig regim i Ukraina behöver inga landavträdelser ske. Innan statskuppen 2015(?) så satt den ryssvänlige President Viktor Janukovytj vid makten, och då hade landet utmärkta förbindelser med Ryssland. Kuppmakarna valda att försöka ansluta Ukraina till EU och Nato istället, och därav den konflikt vi ser idag.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Det behöver inte gå så långt. Om Putin lyckas installera en ryssvänlig regim i Ukraina behöver inga landavträdelser ske. Innan statskuppen 2015(?) så satt den ryssvänlige President Viktor Janukovytj vid makten, och då hade landet utmärkta förbindelser med Ryssland. Kuppmakarna valda att försöka ansluta Ukraina till EU och Nato istället, och därav den konflikt vi ser idag.
Så du tror att Ryssland skulle ge tillbaka Krim, Donetsk, Luhansk Zaporizhzhia och Cherson om de vinner kriget mot Ukraina och installerat ny lydregim? Fet risk...

Konflikten beror på att de flesta länder inte vill ge Putin vetorätt över deras relation med andra länder, något Putin uppenbart har svårt att acceptera. Det är återigen därför det inte skulle ge någon fred att Putin vinner i Ukraina, skulle bara börja förbereda att invadera nästa land. Moldavien och Georgien ligger näst på tur.

Men senaste händelserna i Vitryssland/Belarus vittnar att regimer som spelar med i längden inte heller anses ha rätt att ha en egen nation utan allt ska införlivas med Moder Ryssland.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Så du tror att Ryssland skulle ge tillbaka Krim, Donetsk, Luhansk Zaporizhzhia och Cherson om de vinner kriget mot Ukraina och installerat ny lydregim? Fet risk...

Men senaste händelserna i Vitryssland/Belarus vittnar att regimer som spelar med i längden inte heller anses ha rätt att ha en egen nation utan allt ska införlivas med Moder Ryssland.
Det tror inte jag, och det finns insatta bedömare som är inne på den linjen också. De gamla Sovjetrepublikerna ska inte införlivas med Ryssland, utan ska bara styras av ryssvänliga regeringar. Ungefär som Belarus, och Ukraina innan Zelenskyj. Allt med avsikten att ha en buffert av neutrala länder mellan Ryssland och Nato. Men om Putin har en dold agenda vet ingen...

"Experter och analytiker tror att målet är att avsätta den nuvarande presidenten och tillsätta en ryssvänlig regering."

spixer

spiff
Gick med
20 Jun 2007
Hoj
yzf 1000R och FZR1000
Det tror inte jag, och det finns insatta bedömare som är inne på den linjen också. De gamla Sovjetrepublikerna ska inte införlivas med Ryssland, utan ska bara styras av ryssvänliga regeringar. Ungefär som Belarus, och Ukraina innan Zelenskyj. Allt med avsikten att ha en buffert av neutrala länder mellan Ryssland och Nato. Men om Putin har en dold agenda vet ingen...

"Experter och analytiker tror att målet är att avsätta den nuvarande presidenten och tillsätta en ryssvänlig regering."
Så trots att de är fristående länder så får de inte rösta fram regeringar som inte är ryssvänliga och lyder ryssland för då får/ MÅSTE RYSSLAND GÅ IN MED MILITÄR I LANDET, du hör inte själv hur det låter eller?

Om man är en självständig nation, vilket samtliga av de uppräknade länderna är, så innebär ju detta just att man tillsätter vilka djävla regeringar man vill utan grannarna lägger sig i.

Man har dessutom tveklöst rätten att gå med in vilken klubb/förening man vill.

Vad hade du själv tyckt om grannarna lade sig i vilken bil du hade eller vilken mat du skulle äta med hot om våld om du inte gör som dom säger?

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Tydligt är iaf att pUtler har nån slags nasse-tourettes. Är det analysen att man får med sig massan om man skriker nazist i alla riktningar? Eller är det ren projicering (ja hans egna underhuggare har en minst sagt tvivelaktig karaktär) ? Är det bedömningen att om man bedriver ”avnazifiering” så ger tysken grönt ljus? Oaktat så har det blivit urvattnat och det är numer en tydlig vatnik-indikator.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Har du någon källa där det tydligt framgår? Säger inte att du har fel då det troligen stämmer men hade velat se/läsa det själv.
Jag har läst ett antal av hans texter på den officiella sidan och tyvärr är han inte så bra på att uttrycka sig kortfattat och kärnfullt.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Så trots att de är fristående länder så får de inte rösta fram regeringar som inte är ryssvänliga och lyder ryssland för då får/ MÅSTE RYSSLAND GÅ IN MED MILITÄR I LANDET, du hör inte själv hur det låter eller?
Om man är en självständig nation, vilket samtliga av de uppräknade länderna är, så innebär ju detta just att man tillsätter vilka djävla regeringar man vill utan grannarna lägger sig i.
Putins syn är att den ryssfientliga utvecklingen dirigeras av USA och Nato. Rätt eller fel, det vore i så fall inte första gången i världshistorien som USA lägger sig i andra länders inre angelägenheter. Ukraina har grupper som vill närma sig väst, och andra som vill närma sig Ryssland, det finns ingen enhetlig linje som hela landet ställer sig bakom. Ukraina är mer komplicerat än så. Viktor Janukovytj var ryssvänlig, men störtades och ersattes av Volodymyr Zelenskyj som vill gå med i Nato.
Man har dessutom tveklöst rätten att gå med in vilken klubb/förening man vill.
Vad hade du själv tyckt om grannarna lade sig i vilken bil du hade eller vilken mat du skulle äta med hot om våld om du inte gör som dom säger?
Om min granne är stor och stark skulle jag nog lyssna på vad han har att säga. Nu är ju inte Ukraina en person, utan landet består av olika folkgrupper med olika sympatier.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Jag tror att Rysslands fega attack på Ukraina har varit ett effektivt sätt att få fler Ukrainare positivt inställda till NATO.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka