Har inget minne av att vi käbblat men kul att man gjort ett intryck till den grad att du verkar ha en policy.I vanliga fall brukar jag försöka undvika att svara dig då varken du eller jag får någonting utav de diskussionerna, men eftersom det faktiskt har varit god ton från dig så förtjänar du bemötas med det.
Varför tycker du det är oansvarigt av mig att posta videos eller rättare sagt länkar till videos på rysk militär utrustning i närheten av Ukraina?
Jag vet och de flesta andra vet att en del av detta mycket kan vara psyops från någon sida. Jag brukar även poängtera det i flera inlägg.
Varför tycker du att jag inte skall posta saker om ryska truppförflyttningar?
Dessa är av intresse då de faktiskt visar militärt materiel som befinner sig på ställen som oftast går att bekräfta. Som i inlägget jag postade.
Kan det vara Ryssland som kör runt med vagnarna för att se stora och tuffa ut. Ja, absolut, men det kan även vara så att Ryssland faktiskt har 150 000 man som mer eller mindre omringar Ukraina just nu.
Självklart skall man ha ett granskande öga när man ser dylikt och inte sprida propaganda som inte går att styrka hur som helst, men jag finner ändå att det mesta jag postat håller en viss nivå och ger ett visst mervärde till tråden.
Denna konflikt har en även klart större intensitet när det gäller citizen journalism och det är intressant att se.
Jag vet inte hur bra du är på att Googla, men mitt första försök med att att klistra in kordinaterna i Googla maps gav denna korsning:
View attachment 469020
Nåväl, jag tycker det är naivt att vad jag uppfattar som ivrigt postande av proryska filmsnuttar.
Givet att det finns ett fenomen som benämns "ryska troll", det är väl lite si och så med hur frekvent de framträder dock, så kan man nog anta att de spelar en aktiv roll för tillfället, och de har nog i så fall släppt ut en rad av dessa filmer.
Fråga:
Om det finns ryska troll och de är aktiva nu, vilka filmer tror du att de sprider på Twitter?